Dyndns registratie via router

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 09:21
vraagje, ik heb net de nieuwe Linksys WRT54g router gekocht en ik zie een tabblad staan om me te registeren via dyndns.org. Ik heb altijd al een account hier gehad en wil graag van deze functionaliteit via de router gebruik maken.

Helaas lukt het me niet, maar ik weet ook wel waarom... ik zit vast bij de ISP vast aan een proxyserver en ik heb niet echt de mogelijkheid binnen de router omdaarlangs te communicerene, kan dit opgelost worden? .... Heeft iemand anders dit probleem ook wel eens gehad? Zijn er alternatieven om hem te laten communiceren, bijvoorbeeld via een statische route via de proxyserver??

Bedankt alvast. >:)

Verwijderd

Je geeft niet echt veel informatie. Waarom zou een request naar DynDns niet door hun proxy komen? Als je het met je computer doet werkt het ook.

Dus vertel eens wat je in kan stellen, en wat je zelf ingesteld hebt. En wat er precies niet kan, of welke foutmeldingen je krijgt.

• CronoS76
Ik kan alleen internetten als ik een proxyserver instel op mijn PC. Dus al het internetverkeer gaat via een proxyserver. Vroeger had ik een w2kserver ingericht en ik had de DynDns tool geinstalleerd op mijn PC om mijn DNS naam te koppelen aan mijn dynamisch IP Adres.

Ik kon toen ook alleen connectie krijgen als ik in die tool mijn proxyserver aangaf.

Probleem is dus vrij simpel, ik zie dat mijn router standaard mijn dynamische IP adres kan registreren bij DynDns. Aangezien ik mijn naam nu niet kan registeren (dit omdat mijn router simpelweg gewoon niet weet dat hij langs de proxyserver moet gaan om dit te laten registeren) vroeg ik me af of die proxyserver via een statische route of iets dergelijks toch bij die DynDns site kan komen? 8)

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Welke provider is dat dan??

Ik ken nl. geen enkele provider waar je zonder proxyserver niet kunt internetten.

Dat zou nl. willen zeggen dat programma's als mirc, icq, msn enz. allemaal moeten
verbinden via die proxyserver??

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
Telenet, kun je niet internetten zonder (een)proxy. Maar Dyndns heeft zijn eigen proxy om die zo in te stellen. Loop eens door de pagina's van dyndns

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• CronoS76
marshal schreef op 21 April 2003 @ 23:16:
Welke provider is dat dan??

Ik ken nl. geen enkele provider waar je zonder proxyserver niet kunt internetten.

Dat zou nl. willen zeggen dat programma's als mirc, icq, msn enz. allemaal moeten
verbinden via die proxyserver??
Helaas heb je gelijk ... Ik heb telenet net zoals de bovenstaande post.. je MOET een proxyserver instellen anders kan je niets ... Je moet het eigenlijk vergelijken als in een bedrijf, geen proxy, geen internet...

maargoed, programma's als mirc, msn, icq e.d. maken denk ik gebruik van de standaard windows configuratie aangezien je daar niets hoeft in te stellen ... alleen die dyndns tool daar moet je het wel invoeren...

• CronoS76
Guru Evi schreef op 21 april 2003 @ 23:49:
Telenet, kun je niet internetten zonder (een)proxy. Maar Dyndns heeft zijn eigen proxy om die zo in te stellen. Loop eens door de pagina's van dyndns
Klopt... dat werkt inderdaad goed, maargoed... nu tegenwoordig heeft mijn router het en hoopte ik eigenlijk dat de router dit voor mij kon aanpassen.. en niet die tool meer....

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je router het inet voor DynDNS niet kan bereiken, hoe kun je dan via je router inetten c.q. wat heeft je router voor nut als je op elke PC een proxy opgeeft :?
Of zie ik het nu verkeerd ?

Als je perse via die proxy moet, lijkt het me gewoon dat je de build-in DynDNS optie niet kunt gebruiken.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• CronoS76
Koffie schreef op 22 April 2003 @ 22:17:
Als je router het inet voor DynDNS niet kan bereiken, hoe kun je dan via je router inetten c.q. wat heeft je router voor nut als je op elke PC een proxy opgeeft :?
Of zie ik het nu verkeerd ?

Als je perse via die proxy moet, lijkt het me gewoon dat je de build-in DynDNS optie niet kunt gebruiken.
de DynDNS tool die werkt op de computer als ik daar de proxy server opgeef en ik probeer er dus achter te komen of je via een routerinstelling toch de router kan gebruiken om die naam te laten registeren bij DynDNS.

De router heeft een hele belangrijke functie bij mij, heel simpel NAT. Ik heb 3 machines en als ik deze alle 3 wil gebruiken bij mijn ISP dan moet ik helaas meerdere IP adressen kopen en met NAT is dat uit de wereld... Dit ongeacht of je wel of geen proxyserver gebruikt, aangezien je dit insteld op de client..alleen dus jammergenoeg niet in de router...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 20:19

momania

iPhone 30! Bam!

Het probleem hier is denk dat de DynDns tool het interne ip adres wil doorgeven omdat de router er nu tussen staat. De tool geeft gewoon het ip door van de machine waar hij op draait. Maar je wil dat het ip adres van de router juist doorgegeven wordt.

Tegen dit probleem ben ik zelf ook een keer aangelopen, maar heb er nooit een oplossing voor kunnen vinden.
Ik zou zeggen als je echt persee een DNS wil, kan je ook een domein registreren, hoeft nog niet eens zo duur te zijn (heb ik nu zelf ook gedaan)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• CronoS76
Nou, dat probleem heb ik toch niet... De tool pakt netjes het IP adres van mijn WAN Verbinding.

Maargoed, ik wil dit dus juist om te rommelen met IIS, Remote Managent en RRAS.. en leuk is juist als ik dit thuis doe op mijn eigen server... :-)
Pagina: 1