Modem delen? (let op: Geen Internet delen)

Pagina: 1
Acties:

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
Ik vraag me af of het mogelijk is een modem te delen tussen meerdere computers, vergelijkbaar met dat je bijvoorbeeld kunt printen op een printer die op een andere computer in je netwerk is aangesloten.
Ik zal even de situatie schetsen waarvoor ik dit wil:
Ik heb thuis een servertje staan dat altijd aanstaat. Nu heb ik ook mijn gewone werkcomputer. Alle computers hangen in een ethernetje en hebben Internet via ADSL. Nu zit in de werkcomputer een gewoon telefoonmodem (56k v.92). Wordt uiteraard niet vaak meer gebruikt, maar voor 2 zaken nog wel:
- Faxen ontvangen en versturen
- Girotellen (ja, dit zou ook over Internet moeten kunnen, maar die dienst is niet zo betrouwbaar)
Nu zou ik eigenlijk het modem naar mijn server willen verhuizen om daar een antwoordapparaat op in te richten. Bestaat er een methode om dan toch nog te kunnen girotellen op mijn gewone computer en gebruik te maken van het modem in de server?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb je uberhaupt wel gezocht of hier software voor is :?
Vooral op server niveau zijn er applicaties die idd het delen van modems toestaan.
Snuffel eens met google en/of tucows om te beginnen zou ik zeggen.

likkie in "Via Netwerk Gebruik maken van Modem Ande"

Braaikamer - Smoke&BBQ

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
Dit was een moeilijke om in een paar zoektermen te omschrijven. Bedankt voor de link!