Verwijderd

Topicstarter
Vraag over de mogelijkheid om de Tunsten|T, die bluetooth ondersteund, in een thuisnetwerk te hangen. Kort is de vraag: hoe bereik ik dit, wat heb ik nodig? :?
Heb al wat speurwerk gedaan, maar het is me niet helemaal duidelijk.
Ik heb duidelijk bluetooth functionaliteit nodig op mijn "gateway" PC (in de vorm van USB stick?? :? ), maar zijn de signalen dan krachtig genoeg om door het hele huis met de Palm te kunnen internetten? Zo niet, hoe zou ik dat op kunnen lossen. Alle tips zijn welkom!
_/-\o_

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik kon, blijkbaar omdat de PC zo'n krachtig elektromagnetisch veld uitzendt, maar een paar meter van m'n PC wegzitten met m'n laptop om nog een redelijke (lees: werkbare) hoeveelheid signaal over te houden. wat misschien een idee is, is om een paar meter USB-verlengkabel te kopen en die usb-stick in een deurpost te hangen of zo (ga ik ook nog proberen :)).

[edit]
en wat ík nou jammer vind, is dat er geen bluetooth<-->ethernet basisstations bestaan... anders had ik er wel een paar in huis opgehangen :)

[ Voor 20% gewijzigd door HunterPro op 20-04-2003 12:39 ]

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:14

MaDLiVe

.-Observer-.

HunterPro schreef op 20 april 2003 @ 12:38:
ik kon, blijkbaar omdat de PC zo'n krachtig elektromagnetisch veld uitzendt, maar een paar meter van m'n PC wegzitten met m'n laptop om nog een redelijke (lees: werkbare) hoeveelheid signaal over te houden. wat misschien een idee is, is om een paar meter USB-verlengkabel te kopen en die usb-stick in een deurpost te hangen of zo (ga ik ook nog proberen :)).

[edit]
en wat ík nou jammer vind, is dat er geen bluetooth<-->ethernet basisstations bestaan... anders had ik er wel een paar in huis opgehangen :)
Deze komen er aan. 3com heeft volgens mij al enkele homestations met een redelijk bereik.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

kan je niet gewoon via WIFI doen? met een WIFI kaartje? of wil dat niet op de TT?

Verwijderd

Topicstarter
Nee. WiFi kan niet, zit niet in de Tungsten|T
Verlengkabel voor USB is een idee, maar dat lijkt me een "instabiele" oplossing. Ik weet inmiddels dat er "sterke" USB dongles te koop (100m bereik) zijn, maar als de palm niet sterk genoeg is heb je daar denk ik ook niets aan. toch?

Wat bedoel je precies met een ethernet<>bleutooth oplossing. Een soort router + switch + bluetooth access point??

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Er komt wel een WiFi SD kaart voor de Tungsten. De opvolger van de Tungsten heeft WiFi ingebouwd.
Wel grappig hoe de ontwikkelingen gaan. Voor de m515 kwam eerst een SD Bluetoothkaart uit, de opvolger (Tungsten) had het ingebouwd.
Ik ben benieuwd wat voor SD uitbreidingskaart er voor de opvolger van de Tungsten komt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer komt er een opvolger dan? Deze is toch net uit?

Voor zover ik weet heeft de Tungsten|T alleen bluetooth en de Tungsten|W telefoonen een toestenbordje etc (150€ duurder)

En die WiFi SD kaartjes, wanneer komen die enneeuuhh quanta costa?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 19:37:
Wanneer komt er een opvolger dan? Deze is toch net uit?
Het zijn nog geruchten:
Tungsten C
The Tungsten C is said to resemble form factor of the Tungsten W, with a built in thumb keyboard and integrated WiFi (802.11b) instead of a GSM/GPRS radio. It will run Palm OS 5.2 and use an 400mhz Intel processor. It will have at least 32MB of ram and will retail around $499 USD. It will most likely use the same 16 bit 320x320 screen found on the T & W models.
Bron: www.palminfocenter.com

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1