eMule Low-ID melding, maar toch High ID

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 04:19
Ik heb alle eMule/eDonkey topics + eMule FAQ afgezocht, maar kan nergens een fatsoenlijk antwoord vinden. Bij gebruik van eMule krijg ik elke keer een melding dat mijn poort 4662 niet open staat en dat ik derhalve een Low-ID krijg. Toch staat bij de informatie na connectie dat ik een hoog ID heb. Hoe zit dit nu?

WinXP SP-1
Firewall + NAT
NAT: ports mapped: 4661 TCP, 4662 TCP, 4665 UDP

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

die melding kun je negeren. heeft volgens mij iets met safe-connect te maken

[ Voor 84% gewijzigd door PipoDeClown op 20-04-2003 12:37 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• guillaume
Serieus? Hoezo dat??

• guillaume
Moet 4672 UDP trouwens ook nog gemapped worden? Kwam ik net toevallig nog tegen in eMule help...

Verwijderd

als je safe connect uit heb, gaat ie naar meerdere servers tegelijk connecten, degene die het eerst reageerd wordt dan je server... als er later nog een andere reageerd zal ie nie meer naar die 4662 kunnen connecten, waardoor je hij je die melding geeft. Kortom, kijk eens of de server van wie je die melding krijgt ook dezelfde is als waaraan je geconnect bent... Als dit niet zo is, dan is er nix aan de hand.. of zet safe connect even aan.

• guillaume
Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 12:45:
als je safe connect uit heb, gaat ie naar meerdere servers tegelijk connecten, degene die het eerst reageerd wordt dan je server... als er later nog een andere reageerd zal ie nie meer naar die 4662 kunnen connecten, waardoor je hij je die melding geeft. Kortom, kijk eens of de server van wie je die melding krijgt ook dezelfde is als waaraan je geconnect bent... Als dit niet zo is, dan is er nix aan de hand.. of zet safe connect even aan.
Vreemd, bij Nederlandse vertaling heet 'safe connect' verwarrend 'snel met server verbinden'. Had 'm iig uit staan. Met safe connect zie ik inderdaad dat 'ie maar met 1 server tegelijk probeert te connecten. De 4662-error is trouwens deze precies:
ERROR: Your port 4662 is not reachable. You have a LOWID http://www.edonkey2000.com/documentation/lowid.html ! Please correct your network config !
This error is similar to this one:
-----------------------------------------
ERROR: Your port 4662 is not reachable. You have a LOWID
eMule has detected that something is blocking your port 4662. This can be caused by firewalls or ill configured routers. Read the FAQ or search the forums on how to configure your firewall/router.
-----------------------------------------
It will not pop up in the Log Window of the server but in the Serverinfo window. This message is generated by servers patched by Lugdunummaster. See here for details on Lugdunum patches.

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 14:37
guillaume schreef op 20 April 2003 @ 12:56:
[...]

Vreemd, bij Nederlandse vertaling heet 'safe connect' verwarrend 'snel met server verbinden'. Had 'm iig uit staan. Met safe connect zie ik inderdaad dat 'ie maar met 1 server tegelijk probeert te connecten. De 4662-error is trouwens deze precies:

[...]
Heb je hier ook al gekeken?? eMule opensource eDonkey, deel 5
snap dan niet waarom je hier een nieuw topic over opent. Faq van zoeff al gelezen?? www.dutchemulefaq.tk

• guillaume
legolas82 schreef op 20 April 2003 @ 13:03:
[...]

Heb je hier ook al gekeken?? eMule opensource eDonkey, deel 5
snap dan niet waarom je hier een nieuw topic over opent. Faq van zoeff al gelezen?? www.dutchemulefaq.tk
Omdat ik daar dus geen antwoord kon vinden op het feit dat ik nog steeds die melding krijg, terwijl k alle poorten juist gemapped heb en een high id krijg...

Verwijderd

-soz verkeerde topic-

[ Voor 161% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2003 13:15 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

guillaume schreef op 20 April 2003 @ 13:09:
Omdat ik daar dus geen antwoord kon vinden op het feit dat ik nog steeds die melding krijg, terwijl k alle poorten juist gemapped heb en een high id krijg...
Dan kun je het daar vragen, als je aangeeft welke tips je allemaal hebt opgevolgd ;). Dit is echt al vaak genoeg behandeld.

Bam!: Ik wil niet weten in wat voor topic die reply volgens jou wel kan, zeker geen tech? :{.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.