Toon posts:

[XP] Msmsg (veel popups) -- failed to create key *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste weet ik niet waar ik dit precies moet posten, maar ik doe het toch maar in WOS, want messenger wordt standaard meegelevert met windows.

Nu heb ik al een paar dagen dat messenger deze schermen laat zien.. Het hele scherm vol :( :?

wwwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/watisditnoudanweer.JPG

De cpu gaat dan meteen op 100% en ik kan deze vensters alleen afsluiten door msmsg te killen met de taskmanager (als proces zijnde).

Nu vraag ik me af wat ik hiermee nu aanmoet?

Heb ik soms een virus op mijn pc?

Wat moeten die meldingen opeens?

En het belangrijkste: Hoe kom ik in hemelsnaam van deze vensters af? Geen zin om hiervoor xp opnieuw te installeren.. :(

Edit: dan maar zonder [ img ] tags... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2003 10:46 ]

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 17:40
Heb je een virusscanner draaien? Of misschien is je register rot. Haal regcleaner er eens over heen.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd aan topictitel, zie ook de Windows Operated Systems - Policy - Updated 08-04
Wat heb je zelf al geprobeerd? Zie ook de FAQ Forumgedrag - Topicstart :).

Verwijderd

eh uninstall messenger + verse installatie??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 april 2003 @ 10:53:
eh uninstall messenger + verse installatie??
Ik heb messenger al verwijderd (zowel degene die bij windows zat als de nieuwste) en opnieuw geinstalleerd.

Hiervoor had ik een virus op mijn pc dat ik zelf verwijderd heb (bestanden verwijderen en registersleutels verwijderen die het virus gebruikte) (KLWorm32.E ofzoiets) en de virusscanner staat gewoon aan (avast, definities van 17 april).

Dit virus zet een bepaalde poort open (1667 of 16667) waardoor een hacker bij mijn pc zou kunnen komen, wat ik knap vind, want mijn pc hangt achter een router (ontzichtbare poorten) en bij nedstat -a krijg ik het volgende.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
  Proto  Lokaal adres           Extern adres           Status
  TCP    rtukkers:epmap         rtukkers:0             Bezig met luisteren
  TCP    rtukkers:microsoft-ds  rtukkers:0             Bezig met luisteren
  TCP    rtukkers:1025          rtukkers:0             Bezig met luisteren
  TCP    rtukkers:5000          rtukkers:0             Bezig met luisteren
  TCP    rtukkers:netbios-ssn   rtukkers:0             Bezig met luisteren
  UDP    rtukkers:epmap         *:*
  UDP    rtukkers:microsoft-ds  *:*
  UDP    rtukkers:isakmp        *:*
  UDP    rtukkers:1027          *:*
  UDP    rtukkers:1028          *:*
  UDP    rtukkers:1029          *:*
  UDP    rtukkers:1033          *:*
  UDP    rtukkers:1338          *:*
  UDP    rtukkers:1388          *:*
  UDP    rtukkers:1391          *:*
  UDP    rtukkers:ntp           *:*
  UDP    rtukkers:1067          *:*
  UDP    rtukkers:1900          *:*
  UDP    rtukkers:ntp           *:*
  UDP    rtukkers:netbios-ns    *:*
  UDP    rtukkers:netbios-dgm   *:*
  UDP    rtukkers:1900          *:*

Ik zie hierbij niet een poort die op degene lijkt uit het virus (dat zou eventueel de oorzaak kunnen zijn).

IK ben bang dat het register toch een opdonder heeft gehad waardoor ik alles opnieuw moet installeren :( ; ik merk toch dat het systeem niet helemaal soepel werkt (evenmin als system restore :( maar dat heeft het bij mij nooit gedaan :().

Een oplossing die ik niet geprobeerd heb, is om alles wat naar messenger verwijst te verwijderen (dus handmatige uninstall) en dan opnieuw te installeren.

Ik vind het gewoon zo vreemd dat het sinds gisteren pas was gekomen (zou er dan toch een poort openstaan die de auteur van het virus kan binnenkomen in mijn pc of heeft het virus meer aangepast dan dat er op de site van Norton stond?).

Een tweede oplossing is Trillian te installeren maar dat wil ik liever niet.

[edit]

Okee, ik heb net alles wat met msn messenger te maken heeft, verwijdert uit het register (uiteraard na het exporteren). Ook dus dat msmsg.. Nu zie ik het echter nog steeds als proces staan bij het opstarten van windows.. Misschien hoort het toch wel niet bij messenger :+

Screenshot:
Hier dus!

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/tm.JPG
Damn... wat hier staat moet toch een plaatje opleveren? 8)7

Wat opvalt is het geheugengebruik.. 20 MB? En in het register is niets meer te vinden dat naar MSMSG verwijst..

[ Voor 12% gewijzigd door blackd op 20-04-2003 14:28 . Reden: Plaatje gefix0red ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand wat er misschien aan de hand kan zijn?

Waarvoor is MSMSG.exe eigenlijk? (google en microsoft.com gaven niet echt veel nuttige info..), want ik sluit het nu dus elke keer maar af (het proces dan), en messenger schijnt nog goed te werken.. Ik heb nu de nieuwste versie er weer opgezet.

Het schijnt niet voor messenger te zijn want die werkt nog naar behoren?

BTW, ik heb service pack 1 er niet op staan.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ik weet niet wat MSMSG is maar bij mij gebruikt hij maar 4 MB geheugen...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 19:54
dit messager het is dus interne message.. daar kan je via control paneel dit programma uit te schakelen (niet via uninstall maar adminstrator paneel.

Het is interne Memo van windows .. ..

Deze programma is niets met MSN messagner

[ Voor 23% gewijzigd door comprobot op 22-04-2003 09:06 ]

www.tiedragon.nl

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

gewoon de messenger service uitschakelen bij je systeembeheer -> services lijkt mij.

Heeft verder niets met MSN Messenger te maken.

Verwijderd

Topicstarter
EquiNox schreef op 22 April 2003 @ 10:50:
gewoon de messenger service uitschakelen bij je systeembeheer -> services lijkt mij.

Heeft verder niets met MSN Messenger te maken.
Ok, bedankt. maar maakt het verder nog uit voor de functionaliteit van XP?

/edit

laat maar, mede door de verhelderende uitleg ben ik weer gaan zoeken op google (msmsg kon ik niet veel op vinden) en toen vond ik de volgende url:

http://www.itc.virginia.edu/desktop/docs/messagepopup/
Van de website:
In their initial state, Microsoft Windows operating systems (98, ME, XP, 2000, NT) allow anyone on the internet to pop up Windows on your screen. There is no need for them to know anything about your computer and your computer does not care who does it.
/nog een edit (ik blijf lekker bezig ;).

Op die site staat een voorbeeld van een bericht, maar er staat dus bovenaan het bericht de titel messenger service en bij mij is dat een keiharde foutmelding (of toch een gefaked bericht?) maar ik weet iig dat ik het niet nodig heb en ik zal, als ik thuis kom, het meteen uitschakelen.

/edit 3:

Nogmaals beide vensters (merk de meerdere meldingen op!):

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/watisditnoudanweer.JPG

en het voorbeeld van de site:

Afbeeldingslocatie: http://www.itc.virginia.edu/desktop/docs/messagepopup/messagepopup.gif

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 11:21 ]

Pagina: 1