Toon posts:

pc reboot niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor iemand de volgende PC gemaakt en dit zit erin:

AMD Athlon XP 2000+, 266Mhz FSB, SocketA
Belinea 10 30 95 CRT 17 inch
CoolerMaster DP5-6J31C-01 Socket A AMD
CoolerMaster Round FDD kabel
CoolerMaster Round IDE ATA 133 kabel
DDR 256Mb PC2700 oem
GigaByte GA-7VAC
Lite-On CD-Rewriter 48x24x48x IDE Bulk
Lite-On CD-Rom 52X IDE oem
Logitech Pilot Wheel Mouse
Maxtor DiamondMax Plus 8, 40Gb, 7200rpm U-ATA133, Liquid Bearing
Microsoft Internet Keyboard EN 115 keys PS2 OEM
Point of View GeForce4 Ti4280 64MB DDR 8X AGP TV-Out DVI Standaard Floppy Diskdrive 1.44
Sweex CL3 P4 MidiTower ATX (300W) Wit
Windows XP Pro + SP1
Norton Ghost+AntiVirus

STeeds als ik kies voor START >> AFSLUITEN >> OPNIEUW OPSTARTEN gaat hij wel goed uit Windows maar op het moment dat hij opnieuw langs het BIOS zou moeten gebeurt er niets. Het rode lampje blijft branden. Als ik dan handmatig reboot dmv de RESET-knop gebeurt alles wel goed.

Wat kan het zijn? Dit is het enige euvel dat die PC heeft; voor de rest doet alles het.

Alvast bedankt

Verwijderd

Lijkt mij dat je BIOS, niet helemaal lekker is. Heb je op dat Gigabyte bordje een Dual-BIOS? Laat hem dan eens starten van de backup-BIOS.

Zo niet dan kan je um misschien reflashen http://www.giga-byte.com/...rt/BIOS/BIOS_GA-7VA-C.htm

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2003 10:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik anders niet eerst proberen om ff de CMOS te resetten? Als dat niet werkt update ik de BIOS wel. Ik heb dat nog niet eerder gedaan; waar moet je op letten?
Ohja, kan het ook verholpen dmv XP hotfixes oid? Ik kan ook nog XP opnieuw installen (eroverheen draaien), maar ben ik dan niet alles kwijt?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 11:26:
Kan ik anders niet eerst proberen om ff de CMOS te resetten? Als dat niet werkt update ik de BIOS wel. Ik heb dat nog niet eerder gedaan; waar moet je op letten?
Ohja, kan het ook verholpen dmv XP hotfixes oid? Ik kan ook nog XP opnieuw installen (eroverheen draaien), maar ben ik dan niet alles kwijt?
Met de huidige biosflashes kun je onderhand niets verneuken :) zeker niet op een dualbios van Gigabyte, dat kost je wel wat meer moeite.

CMOS clearen kan ook, maar denk niet dat het veel uitmaakt in dit geval.

Ik denk niet dat dit te verhelpen is met een XP hotfix, lijkt eerder een hardwarematig probleem, maar je kunt kiezen voor een reinstall met de optie de data te behouden. Slim is het niet, want dan zit je nog steeds met de troep van je vorige OS, en om problemen uit te sluiten is dat niet de handigste manier

Verwijderd

Topicstarter
Dit mobo heeft d8 ik geen Dual-BIOS, maar ik zal ff in de handleiding kijken over hoe te flashen. Ik heb de nieuwste versie al gedowned.