[SOF2] Ping problemen door Inet Sharing ?

Pagina: 1
Acties:

• Stylisimo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 18:20
Heren en dames,

Ik heb het volgende probleem:

Wij hebben thuis 2 pc's, 1 van mijn vader ( p4 1300, 256 mb ) en 1 van mij ( AMD 800, 640 mb ). Deze delen via de internet sharing van windows zelf het internet.

De pc van mijn vader fungeert hierbij als pc waar het internet binnen komt en de mijne maakt hiervan gebruik. ( Gebruik makende van Chello )

Nou dacht ik gister na lange tijd weer eens een keer SOF2 te gaan spelen. Op het eerste gezicht niets aan de hand, ping tussen de 30 en 60. Maar dan ineens 30 seconden lang fluctueerd mijn ping tussen de 30 een 999.

De pc van mijn vader is gewoon idle. Ik heb verder ook niets draaien. Dacht dat het misschien windows update was. Maar dat staat uit.

Allebei de pc's draaien op XP prof.

Weet iemand waar ik dit probleem moet zoeken.

Ligt dit aan Chello, of moet ik iets anders doen. ( Als ik er al wat aan kan doen ).

Alvast bedankt.

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:43
Kan aan zoveel liggen. Misschien dat 1 van de computers iets uploadde. Lijkt mij wel waarschijnlijk aangezien het maar 30 seconden duurde. Het enige dat jij zelf aan een hoge ping kan doen is ervoor zorgen dat je geen Peer2Peer progjes zoals Kazaa aan hebt staan. En ook ervoor zorgt dat er nix anders iets upload.

• Stylisimo
Ik heb niets aanstaan. En mijn vaders pc is idle. Sterker nog er is nog niet eens ingelogd.

Ik heb ook niets draaien. Alleen Sof2.

De ping schommelingen duren 30 seconden en komen na +- 6 minuten weer terug.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Staat er mischien een (hardware/software matige) firewall aan? zo ja, heb je de goede poorten wel geopend?

• Stylisimo
Nope.

Daar zeg je me wat. Misschien dat dat windows firewalletje aan staan.

Lets have a look.

Thx for the tip.

edit:

Firewall van windows op mijn vader's pc stond inderdaad aan. Dank je PA !! :P

Even kijken of het nu werkt.

[ Voor 37% gewijzigd door Stylisimo op 20-04-2003 10:45 ]

• Stylisimo
Na een test blijkt dat dit het ook niet is. Krijg nog steeds geregeld een time out.

Weet iemand anders een andere oplossing voor mijn probleem.

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-01 07:49
Waarschijnlijk "gewoon" chello... ik weet er alles van.
Probeer ze eens te bellen, wie weet heb jij er wèl iets aan.
GL

• Stylisimo
Die zou echt gigantisch slecht zijn.

Speel nu 3 dagen inclusief vandaag. Dat betekent dus dat ik nu drie dagen lang geen goed internet heb. Zo ga je toch niet om met je klanten jongens.

Als ik een auto koop moet hij het toch ook elke dag doen.

Ligt het niet aan de internet sharing, misschien heb ik dit verkeerd ingesteld. Nou ja ik heb het met het tooltje van windows zelf gedaan. Maar misschien moet ik hier iets aan veranderen.

Iemand ?

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
kijk in je config en zet je rate wat hoger, ik heb gehoord dat je fps hoger erdoor worden en je ping ook, ik heb hier ergens tussen me favos een guide over sof, ik zal em ff opzoeken voor je :)

/edit

gevonden

http://www.techspot.com/tweaks/sof2/

Het is een tweakguide, je kan er vanalles in vinden, misschien de oplossing van je probleem, check maar out :)

welke servers speel je? Mijn naam is meestal DemonHunter :)

[ Voor 42% gewijzigd door GTA3 op 21-04-2003 11:09 ]

• Stylisimo
Thx GTA3,

Heb trouwens ook ergens al een low_ping.cfg gedownload. Deze zet alle waardes voor een optimale ping.

Zit zelf ook niet stil.

Even een ping testje gedaan naar een server van jolt.co.uk :

Resultaat:
Ping-statistieken voor 195.149.21.138:
Pakketten: verzonden = 402, ontvangen = 401, verloren = 1
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 21ms, Maximum = 3537ms, Gemiddelde = 75ms
Lijkt er dus op dat het toch ergens iets fout gaat buiten het spel.

Maar is het Chello of mijn netwerk ?

edit:

De naam waaronder ik nu speel = StylisimoStar

[ Voor 9% gewijzigd door Stylisimo op 21-04-2003 11:16 ]

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Maar is het Chello of mijn netwerk ?
Durf te wedden chello. Heb precies hetzelfde met sof 2 en chello. En ik heb geen netwerk

• Stylisimo
Wel toevallig dat je ook uit Rotterdam kom.

Het ligt dus aan Chello. Nou daar zijn we dan mooi klaar mee.

Het ergste is nog dat ik gewoon 3.5 seconden moet wachten tot ik weer verder kan en dat 2 a 3 keer in de minuut :(

Maar ja zou haast zeggen dat ik dat gewend ben van Chello.

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Het ergste is nog dat ik gewoon 3.5 seconden moet wachten tot ik weer verder kan en dat 2 a 3 keer in de minuut :(
Tja, is idd doodsoorzaak nummer 1 ;)

Verwijderd

Ik ben zelf bezig met ahseron's call 2 via chello in alkmaar, de ping die jij ondervind doe ik nog een moord voor mijn ping / latency zit geregeld boven de 1000+ wat dus gewoon onspeelbaar is. Vrienden van me die rennen rond met een ping van 60ms dus de game server is dik in orde. Heb hier ook al vanalles geprobeerd met firewal, zonder firewall, rechtstreeks aan internet, via proxy, 's ochtends vroeg, 's avonds laat, maakt allemaal geen donder uit :( MAar mocht je wat vinden dan ben ik erg benieuwd naar de oplossing, sterkte

• Stylisimo
Ik ga vandeweek even bellen met onze vrienden bij Chelslow, wat zij mij daar zullen vertellen zal ik hier even posten.

En de oorzaak is duidelijk Chelslow zit ergens zwaar te kloten.
Pagina: 1