Toon posts:

Apache instaleren

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb RedHat 9 geinstaleerd op m'n server.
Ik kan alleen in de tekstmode, er zit geen grapichal mode op!
En ik wil apache instaleren.
Dus ik heb getypt: wget http://apache.mirror.nedlinux.nl/dist/httpd/apache_1.3.27.t
ar.gz

Dan gaat hij het downloaden, en het wordt geplaatst in /usr/src/
Dan heb ik met het commando: tar -xzvf apache*
Het uitgepakt, en nu staat het in de map apache, maar hoe moet ik het nou verder instaleren??

Verwijderd

Met Mandrake / Redhat enzo kun je denk ik beter de RPM files installeren. In de installatie cdrom van Mandrake vind je ergens een directory die RPMS heet en daar staat allerlei software (ook Apache) die je zou kunnen installeren door het commando "rpm ivh <software.rpm>".

Indien je met alle geweld toch zelf wilt gaan compileren dan ga je naar /usr/src/apache en typed in: "./configure --prefix-path=/usr/local" en bij geen fouten type je in "make" en dan is je apache binary gemaakt. Dit zou je meteen even kunnen checken. Als alles er goed uitziet kun je "make install" geven.

Ow en voor ik het vergeet bij "./configure" kun je parameters meegeven. Die kunnen zijn heel belangrijk zijn voor je installatie dus lees eerst de readme!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2003 09:28 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 09:18:
Het uitgepakt, en nu staat het in de map apache, maar hoe moet ik het nou verder instaleren??
Ooit bedacht om de verschillende README en INSTALL documenten in de net met het uitpakken gecreerde map te lezen? Daar staat het helemaal in uitgelegd... En het alternatief is inderdaad gewoon het met RPM doen, ik denk dat dat in dit geval voor minder complicaties zou zorgen, omdat er dan al voor je besloten is welke opties wel en niet worden gebruikt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik RedHat 9, dus daar staat apache op de cd, ik ben een beginner dus weet niet hoe je dat dan vanaf de cd kan instaleren. Hoe werkt dat dan? Ik kan alleen in de textmode komen!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
je cd mounten, en dan naar de directory gaan en rpm -i apache-x.x.x.rpm

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 20 april 2003 @ 10:10:
Ik gebruik RedHat 9, dus daar staat apache op de cd, ik ben een beginner dus weet niet hoe je dat dan vanaf de cd kan instaleren. Hoe werkt dat dan? Ik kan alleen in de textmode komen!
Waarom kan je alleen in de textmodus komen? Als beginner wordt dit niets tenzij je een doorzetter ben :Y) Is de installatie wel grafisch verlopen? Daarbij kon je namelijk ook Apache selecteren om te installeren.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Volgens mij word dit een slotje :)
anywayz..

Haal gewoon de laatste rpm, bespaart je in jou geval een boel frustraties denk ik :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:34
Als je een beginner bent, is het handig om de documentatie die in overvloed aanwezig is eens door te lezen...we zouden hem hier kunnen copy-pasten wellicht, maar je kunt ze net zo goed zelf even opzoeken, dus dat heeft geen enkele zin.

Dit topic gaat dus inderdaad dicht - we verwachten wel dat je zelf dit soort dingen kunt opzoeken (zie ook de NOS policy - updated 01/04/03 voor het hoe en waarom, en een stapel links waarmee je zou kunnen beginnen).
Verwijderd schreef op 20 april 2003 @ 10:27:
Volgens mij word dit een slotje :)
anywayz..
Anyway, lees jij dit topic eens door. Dit soort opmerkingen in een thread zijn niet nuttig en zelfs ongewenst. Volgende keer gewoon even in SeM melden dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.