Toon posts:

hoever kan P233 overklokt worden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het geval: ordinaire Pentium I 233Mhz op een Asus TX97. Ik krijg hem nu middels de jumpers opgekrikt tot 262 Mhz (bussnelheid op 75 ipv 66), maar hoger lukt niet: slaat die vast en meer van die rare dingen.

Ja, OK, m'n systeempje is bijna afgeschreven, maar dat mag de pret niet drukken :).

Is er iemand die er wat meer ervaring mee heeft en dan vooral met een vergelijkbare config.?

Ik heb trouwens geen zin om hiervoor hele waterkoelsystemen aan te leggen of meer van dat soort ongein, maar gewoon zoals alles nu in de kast zit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens mij zit je al dicht bij de grens.

Zoveel onderdelen van het systeem kunnen dwarszitten (PCI out of spec etc.) dat 83MHz FSB niet gehaald wordd.

Kan ook gewoon de CPU zijn- de 233MMX is in principe zo'n beetje dezelfde CPU als een 166MMX, maar dan het een hogere (3.5 ipv 2.5) multiplier. Soms zit de multiplier gelocked (alle P1 en P1MMX vanaf 133 kunnen daar last van hebben, maar slechts een deel is echt gelocked).

Kortom, bij gebrek aan zulke leuke tweakspullen als Softmenu en weinig zin om de kast open te schroeven voor nieuwe riolering, denk ik dat je hier op de max zit.

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Mijne loopt op 3*100, tis een nieuw moederbord met een Via MVP3 chipset. Werkt wel snel opzich. Moest wel 100mhz dimms kopen en der ligt een G400 in. Maargoed het blijft een PI ofcourse :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb net mn p233 ook ff geclockt op 266 (262MHz) :)
hoger wil ie niet.. mn mobo gaat maar tot 75MHz en de multiplier is gelockt..

Verwijderd

Ik wil zelf ook mijn p200mmx wat gaan opklokken. Hoever zou die gaan en heb ik speciale koeling nodig voor dit ding?

Verwijderd

Mijn pII-233 gaat tot 83 x 3.5 =291
en kan de multiplier ook veranderen, maar
zal ik dat doen en is dit wel verstandig?

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 08:03

BertV

Handgemaakt

rottige Intel moederbord van me! |:(

(evertech overdrive P75@233MMX)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Ralph Smeets
  • Laatst online: 29-06 09:03

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Op woensdag 22 november 2000 12:27 schreef pauspauk het volgende:
Mijn pII-233 gaat tot 83 x 3.5 =291
en kan de multiplier ook veranderen, maar
zal ik dat doen en is dit wel verstandig?
'k heb m'n PII-233 geclocked op 4x75. Dus ik zou als ik jouw was 83x4 'ns uitproberen!

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Verwijderd

het probleem is denk ik dat bij een FSB van 75mhz je agp en pci bus te snel gaan lopen.. moet je es 66x4.5 proberen....

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:51
Ik heb mijn P233 op 262 lopen (3.5 x 75) en dit draait al jaren stabiel. bij 83Mhz krijg ik problemen met de hardeschijf. Het probleem is dat op 83 Mhz je pci-bus zover buiten de specs loopt dat dit problemen kan geven.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:51
Zeg smeetsr, op welk mobo krijg je die 4 x 75 voor elkaar?

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

• Ralph Smeets
  • Laatst online: 29-06 09:03

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Op woensdag 22 november 2000 15:43 schreef Allard het volgende:
Zeg smeetsr, op welk mobo krijg je die 4 x 75 voor elkaar?
ASUS P2L97

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reakties, mensen. Zal meteen wat meer testen (zolang het goed gaat).
Pagina: 1