Toon posts:

Spam bij hotmail

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet hoe ik dit probleem kan verhelpen.

Ik stuur vaak mailtjes naar vrienden etc (gebruik hotmail)
vaak in de middag rond 5 uur en dan ga ik werken

maar als ik dan gewerkt heb tot twee uur snachts
en dan op msn ga, dan krijg ik om de 10 min een mailtje

allemaal van die klets krijgt nu korting op dit en dat
en een gratis vakantie,

en nog veel meer andere shit

Maar kijk ik dan naar de afzender dan komen daar steeds de namen
in voor van vrienden van mijn dus gedeelte uit het mail adres van vrienden van me alleen achter de @ staat dan iets anders

Hoe kan ik hiervan afkomen filters staan bijna helemaal open
helemaal open durf ik niet te doen omdat ik bang ben
dat ik wel belangrijke berichten dan niet krijg

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 16:47

Stoffel

Engineering the impossible

De enige remedie: Géén Hotmail gebruiken!

De spam is gewoon inherent aan de service, ter illustratie: een vriend van me laat me net zijn hotmail inbox zien (adres gebruikt hij overigens niet of nauwlijks, en al zeker niet op dubieuze websites), die 2 uur geleden voor het laatst gechecked en geleegd is => 28 (!!) nieuwe spam mailtjes!

Is internet dan gewoon zo fucked up? Nee, het is hotmail.
Kijk ik eens even naar mijn eigen, extreem veel gebruikte (ook op websites) e-mail adres, op de mailserver van mijn werk: 378 mailtjes nu in mijn inbox, waarvan 0 (!) ongewenst!

[ Voor 27% gewijzigd door Stoffel op 20-04-2003 05:11 ]

Verwijderd

het enige wat je kan doen is je spam filter aanzetten... Ik heb de mijne op exclusive staan en heb de meeste mensen aan de safelist toegevoegd. Het is gewoon je spam box 2 weken goed in de gaten houden, dan haal je de meeste wel belangrijke mensen eruit, de rest clear je gewoon om de zoveel tijd.. werkt best goed :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 05:08:
het enige wat je kan doen is je spam filter aanzetten... Ik heb de mijne op exclusive staan en heb de meeste mensen aan de safelist toegevoegd. Het is gewoon je spam box 2 weken goed in de gaten houden, dan haal je de meeste wel belangrijke mensen eruit, de rest clear je gewoon om de zoveel tijd.. werkt best goed :)
Ja die spamfilters van hotmail zijn erg geweldig.
Af en toe moet ik ook mailen naar hotmailusers (vaak meerdere personen, dus via het BCC veld) waar m'n mailtje vaak gewoon in de spambox komt..
Trouwens, een goede spamfilter heeft sowieso geen friendlist nodig..

Ik zal inderdaad ook een andere mailservice als hotmail nemen, eentje die gewoon POP3 ondersteund. Hang er een goede antispam programma tegen aan als je weer last heb van spam en ga daar mee filteren.
Bijvoorbeeld Mailwasher of iets uit dit topic: spam : automatiseren van verwijderen spam (mailwasher?)

[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 20-04-2003 11:13 ]

🌞🍃

Verwijderd

_-SToFFeL-_ schreef op 20 April 2003 @ 05:08:
De enige remedie: Géén Hotmail gebruiken!

De spam is gewoon inherent aan de service, ter illustratie: een vriend van me laat me net zijn hotmail inbox zien (adres gebruikt hij overigens niet of nauwlijks, en al zeker niet op dubieuze websites), die 2 uur geleden voor het laatst gechecked en geleegd is => 28 (!!) nieuwe spam mailtjes!

Is internet dan gewoon zo fucked up? Nee, het is hotmail.
Kijk ik eens even naar mijn eigen, extreem veel gebruikte (ook op websites) e-mail adres, op de mailserver van mijn werk: 378 mailtjes nu in mijn inbox, waarvan 0 (!) ongewenst!
Ik heb een half jaar lang hotmail kunnen gebruiken zonder ook maar 1 spam bericht te krijgen. Het is gewoon een kwestie van kijken welke boxjes je aanvinkt van gratis nieuwsletters ed

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:35
Ik heb nu 14392 berichten in mn inbox en dr zijn er maar 200 gewenst denk ik, misschien moet ik toch eens een anders email adres nemen 8)7

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb alleen een hotmail adres voor MSN. Voor de rest gebruik ik het nergens voor maar ontvang toch dagelijks zo'n 40 spam mailtjes

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Alphega
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Zelf vind ik McAffee's Spamkiller erg goed werken (linkje)
Dit programma komt standaard met een heleboel filters deze filters kun je ook updaten (dan download ie een hele zooi nieuwe filterregels om de laatste versie van spammails te blocken)

[ Voor 4% gewijzigd door Alphega op 20-04-2003 14:53 ]

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 14:39:
[...]

Ik heb een half jaar lang hotmail kunnen gebruiken zonder ook maar 1 spam bericht te krijgen. Het is gewoon een kwestie van kijken welke boxjes je aanvinkt van gratis nieuwsletters ed
Dat denk ik niet,

Ik had een nieuw hotmail adres aangevraagt, en een week niet ingelogt of gebruikt (opgegeven ergens)

NIEMAND wist dus dat ik dat adres had, en ja hoor, er stonden wel mooi 10 spam mailtjes in.

Persoonlijk vind ik eigenlijk dat we masaal met hotmail moeten stoppen.
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die er geen last van hebben

• Alphega
  • Laatst online: 02-05-2025
Avenger schreef op 20 april 2003 @ 15:03:
[...]

Dat denk ik niet,

Ik had een nieuw hotmail adres aangevraagt, en een week niet ingelogt of gebruikt (opgegeven ergens)

NIEMAND wist dus dat ik dat adres had, en ja hoor, er stonden wel mooi 10 spam mailtjes in.

Persoonlijk vind ik eigenlijk dat we masaal met hotmail moeten stoppen.
Ik heb enkele maanden geleden een 2de hotmailadres aangemaakt, waarmee ik maar heel af en toe mail. Ik heb hierbij goed opgelet wat er aangevinkt is en heb in die 4 maanden 0, jawel letterlijk 0 spammailtjes ontvangen op die account.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Avenger schreef op 20 April 2003 @ 15:03:
[...]
Ik heb nauwelijks last van spam, niet op mijn Hotmail en ook niet op mijn andere e-mailaccounts. Hoe het komt weet ik niet. Dat Hotmail adres vul ik namelijk overal in als ik mijn echte adres niet wil geven. Ik ben soms echt verbaasd als ik andere mensen zie inloggen bij Hotmail die eerst een paar minuten bezig zijn met spam aanvinken.
Het wordt de laatste tijd wel iets meer, sommige weken krijg ik wel twee ongewenste berichten binnen. Maar de afgelopen week weer helemaal niet.
Hoe het komt? Geen idee. Het Hotmail adres bestaat al sinds 1998. Spamfilters staan niet aan.
Ik heb weleens gehoord dat het komt doordat ik wat persoonlijke gegevens (alles behalve naam, straat, postcode en telefoonnummer) gewoon heb ingevuld.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1