Ik heb sinds kort totaal geen verbinding meer naar het internet via mn windows XP pro, ik zit dit berichtje dan ook via Linux te typen... Ik heb een @home abonnement (kabel dus, breedband pakket), mijn computernaam en werkgroep zijn alvast correct dus daar ligt het niet aan...maar heeft iemand een idee waar het wel aan zou kunnen liggen???
Post eens wat instellingen? Heb je een router, kan je die router pingen etc...
Anyway, het lijkt op t eerste gezicht weinig met Windows te maken te hebben, deze gaat naar Network Troubleshooting
Anyway, het lijkt op t eerste gezicht weinig met Windows te maken te hebben, deze gaat naar Network Troubleshooting
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
hierin kun je ook nog een hoop veel voorkomende problemen nakijken. Vooral het laatste hoofdstuk, hoewel gericht op chello aansluitingen, kan voor jou ook tot inspiratie dienen.
Kom je er dan nog niet uit, dan is het iig handig als je de gegevens van een drietal ping opdrachten kan laten zien:
• ping [je eigen ip adres]
• ping www.home.nl
• ping 213.51.129.123 (ip adres van home.nl).
Met de eerste opdracht kun je controleren of je je tcp/ip instellingen wel goed hebt staan. Als deze goed werken kun je met je tweede ping opdracht kijken of je een url kan resolven. De derde ping opdracht is om te controleren of een eventuele fout bij de tweede pingopdracht niet aan een verkeerd ingevoerde dns server ligt. Verder zou je de duplex mode nog even kunnen controleren (staat beschreven in de faq) en zouden we graag weten welk type modem en aansluiting (usb of utp) je hebt. Een firewall is ook vaak een boosdoener. (vergeet ook niet de native xp firewall!
Daarna kunnen we vanzelf kijken of er nog meer informatie nodig is.
Kom je er dan nog niet uit, dan is het iig handig als je de gegevens van een drietal ping opdrachten kan laten zien:
• ping [je eigen ip adres]
• ping www.home.nl
• ping 213.51.129.123 (ip adres van home.nl).
Met de eerste opdracht kun je controleren of je je tcp/ip instellingen wel goed hebt staan. Als deze goed werken kun je met je tweede ping opdracht kijken of je een url kan resolven. De derde ping opdracht is om te controleren of een eventuele fout bij de tweede pingopdracht niet aan een verkeerd ingevoerde dns server ligt. Verder zou je de duplex mode nog even kunnen controleren (staat beschreven in de faq) en zouden we graag weten welk type modem en aansluiting (usb of utp) je hebt. Een firewall is ook vaak een boosdoener. (vergeet ook niet de native xp firewall!
Daarna kunnen we vanzelf kijken of er nog meer informatie nodig is.
Localhost is where the heart is
ik had gister ook even het probleem dat me inet connectie het niet meer deed
belde de helpdesk en helemaal scheleden dat het aan hun ligt
bleek dat me stomme hond de helft van me utp kabel weg had geknabbeld ... ( lampje brandje nog en windows gaf aan dat me utp kabel nog connectie had dus ik kon het natuurlijk niet weten
)
belde de helpdesk en helemaal scheleden dat het aan hun ligt
bleek dat me stomme hond de helft van me utp kabel weg had geknabbeld ... ( lampje brandje nog en windows gaf aan dat me utp kabel nog connectie had dus ik kon het natuurlijk niet weten
Hebben ze terug gescholoden? 
Wat is de output van "ipconfig /all" in een DOS prompt (start ... run ... cmd)
Wat is de output van "ipconfig /all" in een DOS prompt (start ... run ... cmd)
You can't have everything. Where would you put it?