Toon posts:

linux router/webserver met usb modem

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil thuis graag een softwarematige router en webserver (op 1 servertje) instaleren. en dit alles graag met 1 of andere linux distro. nu zou freesco kunnen, maar het probleem is dat freesco geen usb modem ondersteunt wat ik dus wel heb.
ik weet dat smoothwall wel usb ondersteunt, maar daar is weer geen webserver software vor verkrijgbaar.

Hoe kan ik mijn server nu het beste inrichten om aan mijn wensen te voldoen?

p.s. ik heb mandrake al hier liggen maar ben bereid om al het nodige aan te schaffen.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Mandrake voldoet :). Je moet natuurlijk wel weten hoe je het moet configureren, maar het kan prima met Mandrake, als je dat hebt liggen.

Verwijderd

Voor vragen welke distro je het beste kunt gebruiken verwijs ik je naar Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 2 . Daar kun je die vraag posten. Dat is te lezen in NOS policy - updated 01/04/03 .

Verder is het het beste als je vooraf inleest door eens wat manuals door te nemen en wat te zoeken op GoT/Internet . Maar een draaiboek hoe Linux te installeren krijg je helaas niet aangezien we toch vinden dat enige basiskennis van je OS een vereiste is in NOS. En die basiskennis kun je opdoen door documentatie te lezen.
Succes :)

Dit topic is gesloten.