Toon posts:

Help! quantum bigfoot (bijna) dood; identieke schijf gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude "quantum bigfoot CY2160A" (2,1GB) die plots niet meer wil booten. Een aantal belangrijke bestanden nu onbereikbaar; helaas geen backup gemaakt.

BIOS herkend hem nog wel; spint wel op, maar verder niets. Tools geprobeerd zoals geadviseerd in faq: GetDataBack en Testdisk, helaas zonder succes.

Mijn laatste hoop is nu overzetten van printplaat van identieke schijf. Iemand suggesties of een oude schijf in de aanbieding? 8)7

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 13:50
waarom printplaat overzetten? Wat heeft dat voor nut?
De gegevens staan op de draaiende schijven en die kun je niet zomaar overzetten..

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-03 20:57

Skinny

DIRECT!

Dit klinkt heel erg als een HK reply maar ik heb letterlijk 10-tallen bigfoots gehad die met een hoop geratel en geknars binnenkwamen. Even de schijf redelijk hard op de tafel slaan en hij doet het weer een keer of 2.. Net genoeg om de data eraf te halen. Vraag me niet waarom, maar het werkte wel :)

Het had volgens mij een beetje te maken met een as die niet helemaal lekker meer liep.

[ Voor 14% gewijzigd door Skinny op 20-04-2003 01:43 ]

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 13:50
HK Reply? Dat klinkt volgens mij anders..
Maar nu snap ik wat er bedoeld wordt , in de hoop dat de printplaat over gezet wordt dat hij dan meer doet. Zit mischien wat in.
Had waarschijnlijk te snel gelezen.

Verwijderd

Topicstarter
Quote uit de FAQ hier op forum:
"Als alleen het printplaatje kapot is (door kortsluiting etc), dan heb je dikke kans dat je de data terug kan halen door slechts het printplaatje te vervangen.Let er wel op dat het afkomstig is van dezelfde merk/type harddisk. De schijfgrootte van de donor doet in principe niet veel toe, maar er zijn gevallen bekend dat het niet wil lukken wanneer het printplaatje afkomstig is van een donorschijf dat kleiner is dan je schijf. Die van de identieke of de grotere schijven werken over het algemeen wel."

Is het proberen waard, maar nu nog zo'n schijf zien te vinden...

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Als de printplaat dood is dan wordt ie 9 van de 10 keer niet meer herkend in bios.
En als ie al wel herkend wordt dan kun je dr vaak niks mee.
Bij jou is het oppervlak beschadigd, dus een print swap zal weinig uithalen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sorry, maar GoT is geen V&A forum. Ga hiertoe naar de daarvoor bestemde sites als www.tweakers.net/aanbod www.marktplaats.nl www.ebay.nl etc..etc.. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.