laptop constant laten aanstaan

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 18:07
Heb een vraagje

Heb me juist een nieuwe laptop aangeschaft (Compaq Evo N1015v, AMD Athlon xp 2000+)

Vraag me nu eigenlijk af of het voor een laptop slecht is dat hij bijvoorbeeld langere tijd constant zou aanstaan. Ok, met gewone desktops no problem.
Maar is dit bij laptops slecht omdat bijvoorbeeld de batterij hierdoor constant onder spanning staat en ze daardoor misschien sneller verslijt?
of andere complicaties?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Hartelijk dank alvast
Groeten
Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11461

wat versta je onder constant ? 24 / 7 ?? of heb je het over een x aantal uur per dag (bv een werkdag) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Je kan de batterij er ook uithalen (ik hoop dat je de accu bedoelt) en dan gewoon aan de stroom zetten. Dat kan geen kwaad. Als je de accu er in laat zitten weet ik niet wat er zou kunnen gebeuren, denk niet veel. Volgens mij wordt die zeg maar afgesloten en gaat gewoon op de 220-230V verder

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62572

ja een kameraad van mij heeft ook een laptop.. die had hij wel veel aanstaan..
op den duur kon hij m aanzetten.. maar zodra die weer in windows kwam en ging bijv. een filmpje kijken viel die naar 1 min ofzo uit..
www.homiez.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

het lijkt me niet verstandig, aangezien laptops niet 'optimized' zijn voor serverwerk (24/7). De accu ben ik niet helemaal zeker van, aangezien laders toch stoppen na het volledig opladen van de accu.

dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:05
Mocht je hem 24/7 aan willen laten staan, haal dan wel de accu er uit. Anders is tie in no-time stuk.

(ik kan het weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75071

Ik laat hem soms dagen aanstaan. Ik heb toch 3 jaar garantie dus mocht hij stuk gaan dan krijg ik binnen een dag een nieuwe, wel zo handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb weleens gehoord dat het voor een lithium-ion batterij slecht is als hij tegelijk wordt belast en gevoed. Maar dat gebeurt alleen als een batterij niet volledig is geladen. Volgens mij gebeurt er niets met een batterij van een laptop die aan de adapter is aangesloten. In energiebeheer zie ik het ook als de adapter is aangesloten en wordt alles geoptimaliseerd voor netvoeding.
Een lithium-ion batterij heeft trouwens een ingebouwde chip, die het laadproces regelt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 18:07
Mja...heb wel zo'n lichtje dat laat zien als hij oplaadt en dat valt wel uit als hij terug op 100% staat.

Maar denk idd wel dat het ni zo gezond is dat ge die constant laat aanstaan. Tegenwoordig staat hij gewoon een volle dag op netspanning (is wel vakantie). Maar als school terug begint dan zal het wel wat verminderen.
Maar vroeg me dat gewoon af in het geval dat je hem regelmatig eens een nachtje vanalles laat downloaden.
Pagina: 1