Toon posts:

[Win98] Foutmelding bij 1GB geheugen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Is het mogelijk om Windows98se te draaien met 1GB werkgeheugen ???
Zo ja, wat voor instelling moet ik dan veranderen in windows, nu start hij
niet op, en krijg een foutmelding die ik met 512MB niet krijg.

John

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 22:09
Volgens mij was 512 zijn max, check de microsoft site voor meer informatie :)

Misschien heb je hier wat aan:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;253912

SYMPTOMS
If your computer has 1 gigabyte (GB) or more of random access memory (RAM) with shared video memory, the computer may boot to a blue screen error when you try to start Windows Millennium Edition (Me) or Windows 98.

CAUSE
Windows Me and Windows 98 are not designed to handle 1 GB or more of RAM. 1 GB or more of RAM can lead to potential system instability.

RESOLUTION
To work around this problem, reduce the amount of memory that is installed in your computer to 512 megabytes (MB) or less.

[ Voor 80% gewijzigd door Icey op 19-04-2003 23:40 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

[url=hhttp://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;253912]"Out of Memory" Error Messages with Large Amounts of RAM Installed[/]
Welke foutmelding? Kijk zelf eens een beetje rond in de search of op bijvoorbeeld support.microsoft.com.
[search=maximaal geheugen win98]

Titelfix, van "Windows98Se" naar "[Win98] Foutmelding bij 1GB geheugen *"

[ Voor 18% gewijzigd door Compubiter op 19-04-2003 23:38 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een oplossing die me neef gebruikt is in msconfig het max. te gebruiken geheugen op 512MB of lager te zetten :)

Nu werkt zijn bak ook lekker in 98SE met zoveel mem.

[ Voor 20% gewijzigd door Vinnie op 19-04-2003 23:40 ]

C:\>_

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:54
Je hebt 2 opties of , nieuwer os zoals windows XP of 512 Mb geheugen er uit flikkeren :P.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

1 GB RAM is idd voor het arme Win98 teveel van het goede. Ipv het RAM met msconfig te begrenzen (en dus te verspillen) is een RAM disk een andere optie. Gewoon met bv. xmsdsk.exe.

De RAM disk (in jouw geval eentje van 512 MB) kan je bv. gebruiken als temp directory voor programma's.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:16
Ik heb lang geleden win 98 gebruikt in combinatie met 1GB geheugen, maar om dat werkend te krijgen was het wel nodig iets te editen in een config-bestand.

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02-2025
Kun je niet je swapfile op die ramdisk zetten?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

Hielko schreef op 20 April 2003 @ 00:01:
Ik heb lang geleden win 98 gebruikt in combinatie met 1GB geheugen, maar om dat werkend te krijgen was het wel nodig iets te editen in een config-bestand.
Ja, daar staat me iets van bij, het was iets met VCache, daar moest je een waarde van aanpassen. Ik weet wel dat het bij mij niet alle problemen verhielp. En ik heb ook een second-source memory manager geprobeerd (weet niet meer welke). En ook dat werkte op zich wel wat Win98 betreft, maar sommige games waren daar weer niet zo blij mee.
Onik schreef op 20 april 2003 @ 00:08:
Kun je niet je swapfile op die ramdisk zetten?
Normaliter is dat onzin, een RAM disk maken om je swap file in te zetten; dan is het beter om het RAM gewoon ter beschikking te stellen aan het OS. Maar aangezien Win98 er niet mee om kan gaan is het wellicht een optie.

edit:

Gevonden: het is een wijziging in de system.ini. Lees maar hier: http://www.md4pc.com/questions/45.htm

[ Voor 6% gewijzigd door EXX op 20-04-2003 00:21 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Pagina: 1