[GF3ti200] doorgebrand? Niets te zien

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
Zojuist was ik met een vriend een computer in elkaar aan het zetten, computer zat weer in elkaar, toen aangezet, en na een paar seconden een enorme brandlucht. Snel weer uitgezet en effe gekeken, maar na eigenlijk alles geconotroleerd en niets fouts gezien te hebben weer aangezet en toen was er geen beeld meer.

Andere videokaart gaf wel beeld, dus conclusie: videokaart doorgebrand.

Het rare is dat er niks te zien is aan de videokaart, ook niet onder de koelers. Chips zien er perfect uit, ook de koelpasta is netjes wit en nog steeds vloeibaar. Ook zijn nergens beschadigde elctronische componenten te zien, maar aan de brandlucht te ruiken was er iets enorm aan het doorbranden, en dat binnen een paar seconden.

Maar ik snap niet dat er niets te zien is nu aan die kaart. Ik heb het vermoeden dat met het op de plaats drukken van de drivebay de kaart een klein beetje uit zijn slot is geduwd of zo en dat op die manier één of andere kortsluiting veroorzaakt is, maar met die lúcht moet er toch wel ergens iets te zien zijn?

De kaart doet het iig niet meer :(

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Misschien is het de AGP poort die doorgebrand is....daar zitten de contactjes..dus..daar kan de fout zitten! ;)

De kaart zelf kan wel tegen een stootje...zou het wat dat betreft moeten doen! O-)

Test de kaart eens in een ander systeem!

Als de kaart daar werkt is gewoon de AGP poort naar de klote...en dus het moederbord onbruikbaar behalve als je een leuke PCI kaart ziet

There is no place like ::1

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

swampy schreef op 19 april 2003 @ 23:25:
Misschien is het de AGP poort die doorgebrand is....daar zitten de contactjes..dus..daar kan de fout zitten! ;)

De kaart zelf kan wel tegen een stootje...zou het wat dat betreft moeten doen! O-)

Test de kaart eens in een ander systeem!

Als de kaart daar werkt is gewoon de AGP poort naar de klote...en dus het moederbord onbruikbaar behalve als je een leuke PCI kaart ziet
Hij zegt dat de pc het met een andere kaar wel doet of was die andere kaart een PCI ?

• Stefke
andere kaart is ook AGP (Diamond Stealth 4000 AGP uit het archief) :(

Ook de contacten van de kaart zijn 100% goed, geen zwarte zooi oid, net als de rest van de kaart er ook perfect uitziet :|

De kaart was ook niet warm, kon ook niet, want computer heeft maar 15 sec aangestaan of zo, en de kaart kon zelfs zonder fan wel draaien

Met die andere AGP kaart doet de computer het perfect, tis echt de kaart die kapot is

[ Voor 87% gewijzigd door Stefke op 19-04-2003 23:37 ]

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

dan is het toch echt je kaart :) of eigenlijk :(

iig ik zou niet weten als de ene het wel doet en de andere niet het aan kan liggen behalve de vid kaart.

Wel meteen een oefen exemplaar voor volt mods :)

• Stefke
ja tis echt de kaart, maar ik snap niet dat ie zo hard kan doorfikken, zo snel, en met zoveel stank, zonder dat ik ergens een spoor van kortsluiting of doorfikken kan zien

We hebben er ook niet echt op gelet, maar tijdens die 15 sec opstarten heeft ie voor zover we dat kunnen herinneren geen moment beeld gegeven

[ Voor 30% gewijzigd door Stefke op 19-04-2003 23:39 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik denk eerder in de richting van de esd dat dit het is :)

Ik denk dat een geheugen bankje gewoon dooris gefikt. En ESD vernielt alles binnen in de chip meestal en daarom zul je dus wel zo nix zien..

ESD is dus elektro static discharge

Tweakers Discord

• Pollewob
  • Niet online
Je kan ook nog even met je neus boven die kaart gaan hangen, ruiken waar de stank vandaan komt. Aan jouw beschrijving te zien moet dat vrij goed te ruiken zijn :)

• Stefke
tweakduke schreef op 19 April 2003 @ 23:41:
Ik denk eerder in de richting van de esd dat dit het is :)

Ik denk dat een geheugen bankje gewoon dooris gefikt. En ESD vernielt alles binnen in de chip meestal en daarom zul je dus wel zo nix zien..

ESD is dus elektro static discharge
Waarom denk je dat het geheugen is?

En zou ESD stinken?

Heb al geprobeerd te ruiken waar de geur vandaan kwam, maar ben nogal verkouden ;) en dat was niet zo makkelijk. De videokaart stonk, maar ja, de hele kast stonk verschrikkelijk dus dat kan net zo goed geur zijn geweest die bleef hangen

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 11:19
Controleer maar eens de printplaat zelf.
En dan bedoel ik de connector van de print.
Kijk eens goed of je geen contactje mis.
Zou heel goed de brandlucht kunnen veroorzaken.
Typisch het nie goed plaatsen van een AGP kaart, gebruikt een hoge stroom.
Als die nie goed in de AGP poort zit fik er gewoon een volledige connectorspoor weg
Dat is ook de rede dat er tegenwoordig een slot op je AGP zit.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dat kan idd ook dat een klein weerstandje ofzow doorgefikt is :)

En voor dat ESD verhaal zoek even op google wat het allemaal inhoudt en dan snap je mijn post ook beter :)

Tweakers Discord

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, toch...je moet 2 dingen doen.

A. De videokaart in kwestie testen in een ander systeem
B. Als die het daar doet...is het gewoon het moederbord. Anders is het de videokaart!

BTW, wat voor kaart is het eigenlijk...toch niet een Ati Radeon 9700 Pro he.....

• Pollewob
  • Niet online
Kijk eens in de topictitel B)

En zijn moederbord is ok, heeft ie al getest met een andere AGP-kaart :)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Tja...dan blijft een ding over...de video kaart....het hoeft maar 1 chip op de kaart te zijn en dan is hij inderdaad naar de kloten :-p

Misschien een GF4ti4200 kopen, ietsje sneller, betere chipset en zeer goede kaart voor zijn geld!

Pagina: 1