Toon posts:

PartitionMagic 8.0 hoe moet ik meer schijfruimte maken

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sindskort PartitionMagic maar moet meer schijfruimte maken omdat de huidige partitie zo goed als vol is en van een andere partitie moet ik die afhalen

kan iemand dat mij in stappen uitleggen zodat het lukt zonder al teveel data verloren te laten gaan?? ik werk onder win XP

ik heb dus een C partitie die bijna vol is rond de 200mb zit die
op de D partitie heb ik nog 10 gig staan en daar wil ik die 2 gig afhalen

(ik hoop dat deze topic hier goed staat)

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:00
Verklein de D-partitie met 2 GB. Verklein dan ook de (eventuele) extended partitie met 2 GB. Verplaats daarna de partitie naar achteren, zodat de partitie helemaal aan het einde van de vrije ruimte staat. Vergroot dan de C partitie.

Uitgaande van het feit dat je die 2 GB inderdaad vrij hebt op de D partitie heeft dit geen gevolgen voor de gegevens.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-03 17:43

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Hoeft uiteraard niet vermeld te worden staat nl ook in de manual van PM8.
Maak backups!!
Je zult niet de eerste zijn waarbij het misgaat.
En doe niet alles in 1x.
Maar doe alles stap voor stap. en controleer of het goed gegaan is.
Het zal je idd een stuk of wat extra reboots kosten maar dan ben je er wel zeker van dat het goed gaat. en niet alles verpest word omdat je te snel wou.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Tjees .. een beetje inzicht kan geen kwaad ..

Je hebt 2GB van de tweede partitie nodig, die daarna bij de eerste toegevoegd moeten worden. En wat is het logisch gevolg? Ja juist, je verkleint de 2e partitie even aan de kant van de 1e partitie .. Reboot .. Vergroot de 1e partitie :z

/zelfwerkzaamheid
/manual

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 19-04-2003 23:21 ]

Dit topic is gesloten.