Ik ben al een tijdje bezig het geluidsvolume van m`n computer te verlagen vanwege `t feit dat hij in m`n slaapkamer staat. Dat heb ik al een stuk omlaag gekregen door een aantal aanpassingen. Het meeste geluid dat hij nu nog maakt is afkomstig van de fan van m`n XFX GF4 MX440-SE 64Mb DDR. Nu heb ik laatst ergens een artikel gelezen dat dit soort fannetjes er enkel opgezet worden voor het oog en dat hij in feite genoeg heeft aan een behoorlijke statische cooler zonder dat dit invloed heeft op de performance of veiligheid (overheating). Kan iemand mij daar iets meer over vertellen? Zou ik dit kunnen doen zonder dat ik m`n kaart naar de filisteinen help? Hij is niet overclocked dus loopt standaard. Verdere specs zijn: MSI KT3 Ultra 2 6380E, VIA KT333 chipset -AMD Athlon 2000+ XP -Arctic Super Silent Pro Cooler -3x 256 Mb DDR Ram PC2100 -Seagate HDD 40 GB 7200rpm udma 100 -Voeding 300 W -Ethernetkaart en nog wat rand apparatuur. Idle temp.processor: +/- 40 C en syteem 38 C. Stressed temp. processor +/-58 C en systeem 42 C.
BVD
BVD