Oke,
Ik word vanaf nu officieel leek.
Situatie schetsen:
1x XP client PC.
1x Windows 2003 RC1 server
Internet Chello ( arnhem )
Wat wil ik.
Domein maken : SERVER.net
Servernaam: serverdotnet
Ipadres server: 192.168.0.1
subnetmask: 255.255.255.0
DHCP : 192.168.0.1 t/m 192.168.0.199
Al het internet gaat via de "server" , maar ik wilde een domein maken, en active directory, omdat ik toch met VPN en ISS wilde stoeien.
Nu heb ik al tich keer een Windows 2000 Server met DHCP en DNS geinstalleerd. maar op een of andere manier gaat het hier maar telkens fout.
Installatie gaat goed, Nic werkt, en krijgt 192.168.0.1 als ip adres mee.
Dan doe ik "configure your server" , en kies voor meest gebruike optie : DHCP, Active directory, DNS .
Bij het beantwoorden van deze vragen gaat alles goed,
maar wat ik ook doe.
Het pingen van de server werkt, antwoord is server, maar bij nslookup gaat het fout.
Dan krijg ik geen response, zowel forward, als reverse
De client PC krijgt keurig een IP adres, en ik kan gewoon naar \\serverdotnet\c$
Maar door dat DNS niet werkt, werkt internet ook niet.
Als ik de server wil pingen, krijg ik een time out. ( logisch, als de server niet "zichzelf" kan pingen, dan werkt het vanaf de client ook niet"
Als ik nu door ga, en Internet inregel , chello arnhem, dus ip adres, gateway en DNS server , dan begint het vreemde
Vanaf nu is de DNS server de DNS server van chello, terwijl alles op lokaal ingesteld is. ( 192.168.0.1 )
Heeft chello iets ingesteld? of ben ik gewoon 20 stappen vergeten?
( 1. AC , 2 DNS , 3 DHCP , 4 WINS )
Ik word vanaf nu officieel leek.
Situatie schetsen:
1x XP client PC.
1x Windows 2003 RC1 server
Internet Chello ( arnhem )
Wat wil ik.
Domein maken : SERVER.net
Servernaam: serverdotnet
Ipadres server: 192.168.0.1
subnetmask: 255.255.255.0
DHCP : 192.168.0.1 t/m 192.168.0.199
Al het internet gaat via de "server" , maar ik wilde een domein maken, en active directory, omdat ik toch met VPN en ISS wilde stoeien.
Nu heb ik al tich keer een Windows 2000 Server met DHCP en DNS geinstalleerd. maar op een of andere manier gaat het hier maar telkens fout.
Installatie gaat goed, Nic werkt, en krijgt 192.168.0.1 als ip adres mee.
Dan doe ik "configure your server" , en kies voor meest gebruike optie : DHCP, Active directory, DNS .
Bij het beantwoorden van deze vragen gaat alles goed,
maar wat ik ook doe.
Het pingen van de server werkt, antwoord is server, maar bij nslookup gaat het fout.
Dan krijg ik geen response, zowel forward, als reverse
De client PC krijgt keurig een IP adres, en ik kan gewoon naar \\serverdotnet\c$
Maar door dat DNS niet werkt, werkt internet ook niet.
Als ik de server wil pingen, krijg ik een time out. ( logisch, als de server niet "zichzelf" kan pingen, dan werkt het vanaf de client ook niet"
Als ik nu door ga, en Internet inregel , chello arnhem, dus ip adres, gateway en DNS server , dan begint het vreemde
Vanaf nu is de DNS server de DNS server van chello, terwijl alles op lokaal ingesteld is. ( 192.168.0.1 )
Heeft chello iets ingesteld? of ben ik gewoon 20 stappen vergeten?
( 1. AC , 2 DNS , 3 DHCP , 4 WINS )