Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Enermax-fan probleempje (sound!)

Pagina: 1
Acties:

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Zo is het ongeveer. Ik heb een paar weekjes geleden mijn enermax-fan verplaatst. Bij het verplaatsen van die fan is het rubbertje, dat het gaatje van de as afdekt, er af gevallen.

Nu ik merk dit pas nu sinds de fan een leuk irritant geluidje maakt. Nu ben ik ff mijn WD40 gaan halen en heb wat gespoten in het putje, maar het heeft amper iets geholpen.

Moet ik de fan volledig losmake als ik er olie in doe, of is die enermax rot?

(BTW: ik kan ze niet terug brengen. Ik heb er ooit lijm van m'n lijmpistool in laten vallen..., en dit is niet de rede van het geluid)

sound: http://juan.be/uuuu.wav

edit: in het bestandje hoort u dat ik even de snelheid verander met het potmetertje.

[ Voor 8% gewijzigd door jvvv op 19-04-2003 22:28 ]

• RagingRaven
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-11 10:05

RagingRaven

As Raging as A Raven

Het lijkt wel een beetje alsof de fan niet meer in balans is, heb je hem niet per ongeluk laten vallen ofzo ? :) :P :)

It's all writen in the book of rage

Verwijderd

hehe die lijk niet echt gezond nee :D misschien een papst kopen

• jvvv
RagingRaven schreef op 19 april 2003 @ 22:30:
Het lijkt wel een beetje alsof de fan niet meer in balans is, heb je hem niet per ongeluk laten vallen ofzo ? :) :P :)
Er gebeurt veel met die kast... Dus dat kan eigenlijk wel. Ik ga proberen om de bladen van een werkende enermax erop te doen en ermee naar de shop te gaan. Want ik denk niet dat ze er een zullen ruilen waar er een hele druppel lijm op zit. Deze druppel heb ik er op laten vallen 10 minuten nadat ik ze gekocht had... |:( |:(
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 22:31:
hehe die lijk niet echt gezond nee :D misschien een papst kopen
In mijn voeding heb ik een andere enermax, en deze doet het perfect. (en ik ben een gierige tweaker.

[ Voor 20% gewijzigd door jvvv op 19-04-2003 22:34 ]

Verwijderd

nee ik zou maar niet doen die van uit je voeding halen ik zou het maar laten zitten :) voor dat je voeding erg heet wordt dan ben je nog verder van huis. heb je geen andere fan

Verwijderd

jvvv schreef op 19 April 2003 @ 22:33:
[...]

Er gebeurt veel met die kast... Dus dat kan eigenlijk wel. Ik ga proberen om de bladen van een werkende enermax erop te doen en ermee naar de shop te gaan. Want ik denk niet dat ze er een zullen ruilen waar er een hele druppel lijm op zit. Deze druppel heb ik er op laten vallen 10 minuten nadat ik ze gekocht had... |:( |:(

[...]

In mijn voeding heb ik een andere enermax, en deze doet het perfect. (en ik ben een gierige tweaker.
En die druppel zit niet toevallig op een van de bladen?

• jvvv
Ja, maar die is er vanaf de eerste dag al, en daarvan heb ik eerder nooit last gehad

Verwijderd

jvvv schreef op 19 April 2003 @ 22:45:
Ja, maar die is er vanaf de eerste dag al, en daarvan heb ik eerder nooit last gehad
Dan gaat je fan dus langzaam steeds erger uit balans, wordt hij steeds aan 1 kant een stukje afgeschuurd door het extra gewicht zeg maar, ik denk dat dat de oorzaak is...

• jvvv
K, ik heb hier nog bladen van een oude fan liggen (no-name fan). Ik zal ze er eens in proberen te duwen.

Verwijderd

jvvv schreef op 19 april 2003 @ 22:48:
K, ik heb hier nog bladen van een oude fan liggen (no-name fan). Ik zal ze er eens in proberen te duwen.
Ehm, hoe haal je de bladen van een fan zonder het ding te slopen :?

• jvvv
Eenvoudig toch, je haaltt het ringetje eraf dat rond de as zit, en dan haal je de bladen eraf, en zet je het ringetje er terug op

edit http://www.born2oc.be/bor...s&article_id=99&page_id=1

[ Voor 28% gewijzigd door jvvv op 19-04-2003 22:56 ]

Verwijderd

Je kan best de as even proper maken! gewoon bladen erafgooien... even met een fijn borsteltje cleanen, bladen er terug op en klaar is kees

Verwijderd

Ahum...

Ik refereer even aan mijn eigen topic over enermax fan's

Het is mij gebleken dat het eigenlijk onmogelijk is zo'n regelbare fan te demonteren
het zit allemaal op elkaar geperst en gegoten.. nergens een schroefje om wat, of hoe dan ook de fan van het motortje, of de motor met fan van het chasis te halen..

(geloof mij, ik heb er 2 (12 cm.'s)gemold om er achter te komen dat het dus niet wil) :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2003 00:44 ]

• jvvv
met wat er in dat artikel staat zou het moeten lukken. Maar als ze uit balans zijn ga ik ze gewoon vertikaal plaatsqen ipv horizontaal.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

als dat ringetje scheurt kun je em weggooien :)

net als mijn 12cm enermax van EUR23,- :|

net als idi al zegt, alleen mij kostte het maar 1 fan :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Oxigun schreef op 20 April 2003 @ 11:14:
als dat ringetje scheurt kun je em weggooien :)

net als mijn 12cm enermax van EUR23,- :|

net als idi al zegt, alleen mij kostte het maar 1 fan :P
Bij mij werkt de fan anders ook prima zonder ringetje hoor :P
Pagina: 1