Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Remote waterdicht maken

Pagina: 1
Acties:
  • 457 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Topicstarter
(Heb lang zitten denken waar ik deze vraag moest stellen, maar het is een vorm van modding, dus lijkt me deze plek het beste)

Heb al jarenlang een MDspeler met remote , die is volgens mij zowat waterdicht: zoveel regenbuien dat ie heeft overleefd.
Nu is mijn vraag hoe ik een fancy remote als die van de Mpio FD100 (toekomstig nieuw speeltje) kan behoeden voor regenbuien.
Er zit een lcdtje in, en een soort van jogdial, dus ik weet niet zeker of een soort van doorzichtige krimpkous de jogdial niet totaal zal gaan blokkeren.
Heeft er iemand toevallig ervaring met zoiets en een goede manier gevonden om dit soort remotes op een niet te lelijke manier mooi waterdicht te krijgen? Ik ga liever niet met kit oid in de weer, staat beetje vreemd als ik het ding ooit moet terugsturen voor garantie :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
iets met een rubber jasje met dun plexi voor het lcdtje en relief waar de knopjes zitten?

edit : reliefg in rubber.

[ Voor 15% gewijzigd door jvvv op 19-04-2003 22:15 ]

Verwijderd

cheapassmodus: plastic tasje + stukje plakband

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 22:14:
cheapassmodus: plastic tasje + stukje plakband
Dat gaat dus niet ivm. die draaiknop

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Topicstarter
Reactie op jvvv:

Vraag me af hoe ik zoiets zou moeten maken, of zou moeten kopen?
Rubber sluit inderdaad goed af, plexi is echter hard en dikker dan rubber..dat lijkt me niet zo handig eerlijk gezegd. Ben best wel handig, maar dit klinkt me iets te vaag :P

Reactie op euss:
Plastic zakje gaat teveel glijden, kan ik idd die jogdial niet goed meer bedienen.

[ Voor 21% gewijzigd door 2Dutch op 19-04-2003 22:18 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• jvvv
je kan anders een gsm-hoesje bewerken. Dat leder ervan is best waterdicht en door dat plastic kan je op de knojes duwen. Ik ben verkeerd met 'plexi'. Gewoon doorschijnend plastic zoals bijn een gsm-hoesje

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Topicstarter
Heb nog een gsm hoesje liggen, maar dat plastic+leder is nooit lekker strak sluitend om zoiets duns te maken ben ik bang. Zit dus echt te denken aan een vorm van doorzichtig zacht plastic, maar een andere oplossing voor de bediening van knoppen/jogdial. Het is helaas niet zo simpel als veel mensen denken :/

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

muts je hebt niet eens geld voor zoiets :P

• jvvv
ik denk aan iets.... krimpkous, waterdicht maken.... en dan iets met doorschijnend plastic op de lcd...

[ Voor 33% gewijzigd door jvvv op 19-04-2003 22:29 ]

Verwijderd

Ik denk dat het redelijk onmogelijk is een ding met een jogdial erop waterdicht te maken eigenlijk...

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:40

Felyrion

goodgoan!

als je er iets omheen maakt word het zo goed als onmogelijk om die jogdial nog te gebruiken denk ik... dit is echt bijna onmogelijk... :/

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Topicstarter
Ik was er al bang voor, maar wil em gebruiken op de fiets/onderweg e.d. Ik stop de remote niet weg op de fiets, wil er altijd muziek mee zachter kunnen zetten in het geval dat.
Misschien moet ik wachten todat ik em heb en bekijken en testen onder welke afdekmaterialen de jogdial nog werkt. Anders zit er niets anders op dan een soort folie gebruiken met tape..niet erg charmant natuurlijk.

Verwijderd

> Dat gaat dus niet ivm. die draaiknop

Ik heb er geen moeite mee om te bedienen...
Natuurlijk moet je geen dik plastic nemen en je winterhandschoenen aanhouden terwijl je de zak ook ingesmeerd heb met vaseline en teflon... :+

Verwijderd

z'n jogdial is toch een rond knopje wat uit je remote komt? als je die nu eens verlengt tot uit de remote met een dun stukje ijzer ofzo. en de rest met plastic e.d. dicht maakt heb je een heel klein gaatje waar het stukje ijzer doorheen komt. dan is het toch bijna waterdicht?

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Topicstarter
Nee, geen ijzer aan een jogdial, laten we het niet te gek maken :) Ik zal eens een keukenla opentrekken zodra ik mijn speeltje heb (kan nog een tijd duren) en beetje gaan uitproberen.
Ik moet en ik zal! :P

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Ik heb zelf ook zo'n ding en die zijn echt wel waterdicht!!! Reken daar maar op! Ik heb er al van alles mee gedaan! Zelfs water gevechten en toen heeft hij het ook overleeft. Dus reken er maar op dat hij wel tegen een regen buitje kan!!!

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Verwijderd

2Dutch schreef op 19 April 2003 @ 22:08:
(Heb lang zitten denken waar ik deze vraag moest stellen, maar het is een vorm van modding, dus lijkt me deze plek het beste)

Heb al jarenlang een MDspeler met remote , die is volgens mij zowat waterdicht: zoveel regenbuien dat ie heeft overleefd.
Nu is mijn vraag hoe ik een fancy remote als die van de Mpio FD100 (toekomstig nieuw speeltje) kan behoeden voor regenbuien.
Er zit een lcdtje in, en een soort van jogdial, dus ik weet niet zeker of een soort van doorzichtige krimpkous de jogdial niet totaal zal gaan blokkeren.
Heeft er iemand toevallig ervaring met zoiets en een goede manier gevonden om dit soort remotes op een niet te lelijke manier mooi waterdicht te krijgen? Ik ga liever niet met kit oid in de weer, staat beetje vreemd als ik het ding ooit moet terugsturen voor garantie :)
Doorzichtig krimpkousje...........voorzichtig warm maken.......

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 01:55:
[...]

Doorzichtig krimpkousje...........voorzichtig warm maken.......
Weet je wel hoe hard dat wordt? Kun je een jogdial echt niet meer bewegen hoor..

Ik zat te denken aan een hoesje van siliconen ofzo?

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Topicstarter
Siliconen..hmm..now you're talking!
Is dat een beetje vrij verkrijgbaar? Lekker soepel en waterdicht met goede afsluiting lijkt me. En voelt ook lekker aan.. :)
Wat mark10123 zegt over de remote van de FD100, tsja..kan ik hem slaan als de remote niet waterdicht blijkt te zijn? :P
Kun je wel fluiten naar je garantie denk ik. Staat in de handleiding altijd dat je die apparaten uit de buurt van water moet houden.

Verwijderd

2Dutch schreef op 20 April 2003 @ 14:46:
Siliconen..hmm..now you're talking!
Is dat een beetje vrij verkrijgbaar? Lekker soepel en waterdicht met goede afsluiting lijkt me. En voelt ook lekker aan.. :)
Wat mark10123 zegt over de remote van de FD100, tsja..kan ik hem slaan als de remote niet waterdicht blijkt te zijn? :P
Kun je wel fluiten naar je garantie denk ik. Staat in de handleiding altijd dat je die apparaten uit de buurt van water moet houden.
Een föhn doet wonderen O-)

Verwijderd

vacuum zuigen...

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
grapje ofzo?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Condoom d'r om :X

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

-D-Jay- schreef op 19 april 2003 @ 22:26:
muts je hebt niet eens geld voor zoiets :P
:/

Maareh, je moet een bedrijf zien te vinden die rubber kan stylen in een bepaalde vorm, zodat je een soort iSkin krijgt, voor die jogdail kan je dat een hoop ruimte in het rubber overlaten, zodat je m alsnog kan draaien. Net als bij die waterdichte tuimelschakelaars.
Misschien kan de makers van het product eens aanspreken hierover, als je een ontwerp hebt.

Gregor van Egdom Krekr

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Ik was laatste week op wintersport en wilde graag me iPod besturen met me AB. Wat ik gedaan heb is een mooi stevig stuk plastic achtig doorzichtig spulletje gepakt (van een draagtasje) en daar de juiste vorm van gemaakt met een lijmpistool. Die heb ik op me handschoen geplakt en het werkte perfect!!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

GsJosh schreef op 21 april 2003 @ 11:18:
Ik was laatste week op wintersport en wilde graag me iPod besturen met me AB. Wat ik gedaan heb is een mooi stevig stuk plastic achtig doorzichtig spulletje gepakt (van een draagtasje) en daar de juiste vorm van gemaakt met een lijmpistool. Die heb ik op me handschoen geplakt en het werkte perfect!!
Jup, alleen die iPod-remotes geile dingen btw ;) hebben geen bewegende delen (op de hold-key na) zoals een jogdail. Dus dat is een beetje het probleem hier :)

Gregor van Egdom Krekr

• AFR
  • Niet online

AFR

Is het wel echt nodig om de AB waterdicht te maken?
De kans is erg groot dat de gebruikte onderdelen (mechaniek van plastic en wat halfgeleiders) bestand zijn tegen een beetje water.

Verwijderd

met een elastisch stofje kan je een jogdial nog gebruiken.. Moet het natuurlijk wel een waterdicht stofje zijn anders heeft het geen nut. Daar kan je dan een stukje plastic in zetten voor het display. Geen id of het te doen is hoor maar je kunt het bij een stofzaak vragen.

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 22:31

Spruit_elf

Intentionally left blank

probeer dat ding te opene en dan wat vasiline ofzo op de metalen delen te smeren

dat stoot het water wel af dat zie je ook vaak in van die afstandsbestuurbare bootjes dat ze het hele printplaatje met vet hebben ingesmeerd

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 09:17
(vaseline) / vet kan idd, wat ook werkt is siliconenspray, dat stoot water ook af. neem dan wel die niet op waterbasis is want dan krijg je vonkjes ;)

Verwijderd

Kweenie hoe dat ding eruit ziet, maar misschien kun je langs de randjes waar de twee delen (ik denk dat het twee delen op elkaar zijn met daarin de elektronica) kleine reepjes isolatietape o.i.d. plakken... :?

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Topicstarter
Mensen bedankt voor al jullie tips! Ik ben nou eenmaal graag zeker van een langdurig werkende AB :) Zoals het er nu naar uitziet zal ik over niet al te lange tijd de speler kunnen bestellen en dan grondig kijken hoe ie in elkaar steekt en al jullie tips kunnen overwegen.

ps:De reactie van -D-Jay- is niet vervelend bedoeld, is een vriend van me :P

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:50

merijnen

Beam Me Up Scotty!

Ik heb toevallig de FD-100 hier voor me liggen, en ik kan je uit toch wel enige ervaring vertellen dat de afstandsbediening hiervan GEEN, ik herhaal: GEEN jog-dial heeft!! Het is een mini-joystickje, die je tevens in kan drukken en wat je dus prima met een klein zakje eromheen zou kunnen bedienen. De speler zelf heeft ook een soort joystickje, maar die kan enkel naar boven, beneden en ingeduwd worden.

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

2Dutch schreef op 23 april 2003 @ 22:14:
De reactie van -D-Jay- is niet vervelend bedoeld, is een vriend van me :P
Dan nog :)
Maareh, succes ;)

Gregor van Egdom Krekr

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

2Dutch schreef op 19 April 2003 @ 22:55:
Ik was er al bang voor, maar wil em gebruiken op de fiets/onderweg e.d. Ik stop de remote niet weg op de fiets, wil er altijd muziek mee zachter kunnen zetten in het geval dat.
Misschien moet ik wachten todat ik em heb en bekijken en testen onder welke afdekmaterialen de jogdial nog werkt. Anders zit er niets anders op dan een soort folie gebruiken met tape..niet erg charmant natuurlijk.
stop je remote ook in je jas en koop oordopjes met zo`n volume control :D
cheap-cheaper- 8)7

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

sjit man, als die er niet stond wilde ik het doen :+

maar idd een condoom is niet verkeerd :? :Y)

PhD i.o.

Pagina: 1