It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
StrToDateTime, en je datum dan eerst in het goede formaat brouwen met Copy, Pos e.d.? Rekening houdend met de opmerking in de help over date/time formatting variables.
StrToDateTime gaat toch uit van de windows land instellingen oid. dat lijkt me niet zo handig. die yyyymm.... is volgens mij ook wel een standaard notatie dus moet een betere oplossing zijn.
je hebt ook een versie waarmee je de localization kan opgeven (althans bij D7)
Delphi:
1
| function StrToDateTime(const S: string; const FormatSettings: TFormatSettings): TDateTime; overload; |
ja die had ik ook gevonden maar hoe krijg ik dan makkelijk mijn string in een aantal words zonder steeds de string te moeten knippen en omzetten naar int's.Brupje schreef op 19 april 2003 @ 22:31:
function EncodeDate(Year, Month, Day: Word): TDateTime;
deze misschien?
function EncodeDateTime(const AYear, AMonth, ADay, AHour, AMinute, ASecond, AMilliSecond: Word):TDateTime;
of deze voor meer opties
die tformatsettings kan je geloof ik niet zomaar opgeven, je kan dan de lokale tijds aanduiding uitlezen maar dat is niet de bedoeling.je hebt ook een versie waarmee je de localization kan opgeven (althans bij D7)
Delphi:
1
function StrToDateTime(const S: string; const FormatSettings: TFormatSettings): TDateTime; overload;
Iets zal die string toch moeten omzetten in tdatetime, of een functie dat nu doet door een string naar een integer om te zetten of jij...cosmoOo schreef op 19 April 2003 @ 22:37:
[...]
ja die had ik ook gevonden maar hoe krijg ik dan makkelijk mijn string in een aantal words zonder steeds de string te moeten knippen en omzetten naar int's.
.
Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff
Ja dat kan wel het is gewoon een record.die tformatsettings kan je geloof ik niet zomaar opgeven, je kan dan de lokale tijds aanduiding uitlezen maar dat is niet de bedoeling
Er staat niet dat je gebruik MOET maken van de locale settings. Je mag zelf een FormatSettings vullen zoals je wil.Delphi Help:
The second form of StrToDateTime, which is thread-safe, refers to localization Information contained in the FormatSettings parameter. Before calling the thread-safe form of StrToDateTime, you must populate FormatSettings with localization information. To populate FormatSettings with a set of default locale values, call GetLocaleFormatSettings
Pagina: 1