Toon posts:

Hulp bij maken site

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Zijn er hier mensen die mij willen helpen met het opzetten van een basis voor en website over karten? Ik heb zelf namelijk géén enkel verstand van het opzetten van een mooie site, dus voor mij is dit een lastige tot onmogelijke opgave!
De bedoeling is een site met informatie over ons team, technische tips, download-gedeelte (inschrijfformulieren e.d.), en een agenda met verslagen en uitslagen.
Ik snap best dat er niemand zo gek ik om zoiets zomaar te doen, daarom mag de site best een pop-up o.i.d. van de maker hebben, en ben ik bereid reclame te maken op onze kart / kleding / sponsorbord o.i.d.
Voor een voorbeeld van een (in mijn opzicht) hele mooie site van een concurrent van ons, kijk op www.teambens.nl / www.rotax-max.com / www.jbracing.nl
De site zal goed bezocht gaan worden, omdat ik van plan ben veel tips / trucs, afstellingen en uitslagen & verslagen te gaan publiceren, en daar is erg veel vraag naar.

Wie o wie heeft tijd / zin om mij te helpen?

(liefst geen reacties van lees faq, ga zelf proberen, huur een designer in enz., want als het zo makkelijk was geweest had ik het echt gedaan, trust me!)

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 10:28
heb je zelf al eens iets geprobeerd met frontpage (dat bji ms office zit) hiermee kun je in feite werken als in word en ook je eigen siteje opbouwen

denk niet dat dit topic lang leeft :(

Icons are overrated

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 21:12
Denk niet dat dit de bedoeling is :|

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 22:49
Mail mij maar even: arnold@gforze.nl

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de "snelle" reactie's!
Ik heb zelf wel eens met programma als Frontpage e.d. geklooid, maar een echte mooie overzichtelijke site, met mooie menu's / backgrounds met karts erop kan ik al niet maken. Ik heb hier echt het verstand niet van en de software niet voor. (geloof dat je Photoshop 7 ervoor nodig hebt, en Flash MX)

Als je reageer met meldingen dat het topic niet lang zal leven, of dat dit niet de bedoeling is om dit hier te plaatsen, hebben jullie dan wel tips waar ik het wel kan proberen?
Of wat moet ik bieden om wél hulp te krijgen? (geld heb ik niet genoeg voor een mooie site, een seizoentje rijden kost namelijk vele duizenden eurotjes, en dat nog ik een viertakt klasse! tweetakt is ongeveer 50.000Euro per jaar, om redelijk in de top te komen)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Waar je het moet proberen? In de FAQ, daar staan linkjes naar nuttige websites ...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

De sites van je concurrenten zijn verdienen absoluut geen schoonheidsprijs hoor, rotax-max heeft nog de netste site. Maar zeker een structuur en lay-out als die van rotax of jb racing zijn redelijk eenvoudig in elkaar te zetten met FrontPage. Met enige oefening en een basiskennis van internetpagina's (hoe werkt een link, hoe roep je plaatjes aan, wat zijn frames) kom je met enig doorzettingsvermogen een heel eind hoor :)

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
First of all, pak pen en papier.
Vervolgens ga je eens wat site's bekijken, maakt in princiepe niet uit wat voor site's.
Dit is puur om wat inspiratie op te doen. Zo zie je bij de meeste site's dat het menu ergens aan de rechter kant zit, de informatie in het midden, boven eventueel nog een header of advertentie.

Vervolgens ga je wat tekenen aan de hand van wat je gezien hebt en wat je allemaal op je site wilt hebben qua informatie en dergelijke.
Het kan een vrij ruwe opzet zijn, want gedurende het proces veranderd het een en ander wel. Jij verwacht dus veel bezoekers.
Maak dan ook een site die overzichtelijk is en vooral snel.
Maak het voor je zelf niet te moeilijk, en houdt het technisch gezien vrij simpel.
Voor het uitlijnen van je site kun je het beste tabellen gebruiken bijvoorbeeld (dit valt eigenlijk weer terug op basic html kennis).

Als je denkt denkt dat je de basis klaar hebt, kun je nog wat details aan brengen.
Het gebruik van flash is zeker geen vereiste. Meeste mensen gebruiken het naar mijn mening verkeerd.
probeer het net zo lang totdat je tevreden bent (laat het anderen beoordelen).
Het hoeft nog niet perfect te zijn. Niemand kan in 1 keer een goede site bouwen, daar gaat heel wat ervaring en tijd in zitten.

Verwijderd

Hmm, leuk MyPHPNuke projectje :)

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 15:45

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

gooi maar een mailtje: bcornelissen[AT]wanadoo.nl

Launching containers into space

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

(liefst geen reacties van lees faq, ga zelf proberen, huur een designer in enz., want als het zo makkelijk was geweest had ik het echt gedaan, trust me!)
Zie FAQ, ga zelf proberen, huur een designer.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.