Toon posts:

[DVD]Problemen met tv-out bij beschermde dvd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds vorige week trotse eigenaar van het tweede seizoen van Futurama. Nu kom ik vandaag thuis en wil ik de dvd's bekijken. Ik heb echter alleen maar een dvd-speler op mijn pc. Wanneer ik de dvd's probeer af te spelen in PowerDVD 4.0 of in Mediaplayer krijg ik een melding dat mijn tv-out op enable staat en de dvd niet afgespeeld kan worden door beveiligingen erop.
Nu heb ik al gezocht, maar ik vind nergens een instelling op mijn kaart om de tv-out te disableën (ik heb een Creative Geforce 3 Ti500, de tv-out is niet aangesloten op tv, er zit zelf geen kabel aan) maar niet gevonden.
Ik wil nu wel rustig naar mijn dvd's kunnen kijken op mijn pc...Heeft iemand een idee wat ik moet doen om hiertoe in staat te zijn.

Verwijderd

ff zoeken bij geavanceerd van beeldscherminstellingen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 22:01:
ff zoeken bij geavanceerd van beeldscherminstellingen ;)
Heb ik al in gezocht maar er staat geen optie tussen (bij de nieuwste detonator-drivers) om de tv-out functie te disableën op de kaart.

Verwijderd

t lijkt me vreemd dat die aansluiting niet uitgezet kan worden.
hoe staat hij nu? op clone of ..... ???

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Ik heb hier zo gauw geen Nvidia kaart, maar ik weet dat ik bij m'n ouders in heb kunnen stellen dat ze met een toetscombinatie kunnen wisselen tussen TV-out en gewoon beeld.

Je zou uiteindelijk ook de DVD kunnen rippen (met DVD-decrypter) naar de hdd en dan de image mounten met deamontools, om te kijken of het dan wel werkt, dan weet je zeker of het aan die macrovision rotzooi ligt of niet.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 22:08:
t lijkt me vreemd dat die aansluiting niet uitgezet kan worden.
hoe staat hij nu? op clone of ..... ???
Momenteel staat mijn tv-out gewoon af. Ik heb de gepaste kabel niet om de aansluiting te maken, dus alles ivm met tv-out staat in het grijs en kan niet eens geselecteerd worden...maar dat blijkt nog niet voldoende te zijn voor de dvd, de optie moet echt uigeschakeld kunnen worden blijkbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net gemerkt dat ik nu ook niet meer naar het eerste seizoen kan kijken, wat vroeger wel ging. Ik veronderstel dat het aan de detonator-drivers ligt...als er niemand weet wat er aan gedaan moet worden om te functioneren, dan installeer ik wel weer oudere drivers, maar als het even kan zou ik toch liefst de nieuwe houden...

Verwijderd

DVD-Genie / RemoteControl ?

Verwijderd

Topicstarter
Blijkt dat ik niet meer in staat ben om om het even welke dvd af te spelen op mijn pc.
Error in PowerDVD: TheTV Out port of your display card is not working properly. This copy protected disc can not be played when the TV out function is enabled. (code: F4D41436)
Is er nog enige kans dat ik toch nog dvd's kan kijken met de nieuwe drivers of moet ik gewoon oude drivers installen?

nDVD geeft "macrovision distribution failed"
Op de nvidia-site vond ik dit:

This message is caused by display driver issue related to TV out issue. Occasionally external VGA switch boxes can cause this error message to occur. Make sure you have the latest display drivers installed and all of your video connections are secure.

For more information on Macrovision, please visit www.macrovision.com.

Maar ik heb helemaal geen externe VGA switch boxes of wat dan ook, er zit maar een kabel aangesloten op mijn kaart, en dat is die die naar mijn scherm loopt...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2003 10:12 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Klinkt idd als een driver probleem. Je kan PowerDVD nog even proberen te [url=]updaten[/url], maar ik denk dat je je drivers opnieuw moet installen.

Probeer het anders ook nog even met TVTool. Die heeft ook een optie om Macrovision te disablen (staat default aan).

Wees consequent, maar niet altijd

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Je bent hier duidelijk het slachtoffer van de kopieerbeveiliging. De DVD Copy Control Association (zeg maar de filmindustrie) heeft bepaald dat het uitgangssignaal van DVD-spelers moet zijn voorzien van Macrovision, dit om kopieren op video tegen te gaan. Bij een PC moet de videokaart de Macrovision toevoegen. De jouwe kan dat kennelijk niet, en in dat geval moet de TV-out uitstaan. Je kan het beste een of ander kraak-afspeelprogramma downloaden om van het gezeur af te zijn.

Verwijderd

Of gewoon TV-Tool gebruiken. ;)
(Is geen crack maar een TV uit hulpprogramma dat om de VGA drivers heen gaat.)

www.tvtool.de

Verwijderd

Hoi
Dit probleem ligt aan de nvidea drivers.ik heb het zelfde gehad toen ik de nieuwe van nvidea erop gezet had,de laatste nieuwe(35)toen ik mijn originele drivers terug gezet had ,kon ik weer dvd kijken op mijn tv.
gewoon je oude drivers terug zeten en alles doet het weer.
ck :*)

Verwijderd

Heeft iemand DVD afspelen al aan de praat gekregen met de nieuwste drivers? NVidia heeft blijkbaar het probleem nog niet in de gaten, want de drivers op de site zijn nog niet vernieuwd.
Pagina: 1