Toon posts:

trust 5.1 optical expert ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb heb een epox 4pea met onboard sound, , ik heb een yamaha a-1060 versterker aan mijn pc met 2 zware Sansui zuiltjes (samen wel een halve eeuw oud maar een geluidje .....:p )

alleen ik hoor elke muisbeweging in mijn geluid, zou ik dit kunnen verhelpen door een betere geluidskaart er in te gooien ??? hebben jullie ervaring met de optical expert van Trust ??? Deze heeft namelijk digital in en out. is wel handig.

is het een goede kaart of bevelen jullie iets anders aan ??

thanx

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik beveel geen Trust aan, dat is op de eerste rij willen zitten zonder geld, en de ervaring heeft uitgewezen dat die 2 dingen niet samengaan.

Daarbij wil nog eens dat die losse kaarten vaak exact dezelfde geluidschip hebben als je onboard kaartje :P (ofwel je schiet er geen ene fluit mee op)

Heb je al geprobeerd om de drivers van je chipset te updaten en van je geluidskaart?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
nee nog niet, ga ik even proberen maybe dat het helpt . zou het ook aan mijn muis kunnen liggen (logitech wirreles desktop optical ?)

wat zou een goed alternatief zijn qua geluidskaart ? suggesties ?

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 13:17
Haal je snoertjes eens uit de war :)

D.w.z. het snoer naar je speakers en die van je muis ontvanger.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 21:01:

wat zou een goed alternatief zijn qua geluidskaart ? suggesties ?
Als je alleen stereo speakers gebruikt, dan een SB 128 of een DB Digital 4.1 (beide niet duurder dan 20 Euro)
of iets vergelijkbaars van Terratec.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Terratech dan maar want echt veel goede kaarten heeft Creative nou ook weer niet :P
Anyway ik *denk* dat je jou probleem niet bij je geluidskaart moet zoeken....
Waar wel weet ik ook niet echt :P Het enige wat zo in mij opkomt is overbodige dingen muten
BV Mic en AUX :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

hercules muse dvd 5.1

die heb ik ook en bevalt me goed..

helaas geen s/pdif uitgangen (zit bij die Trust wel, die had ik hiervoor, maar heb ik perongeluk gemold :))

Verwijderd

Prima kaartje die Trust, is gewoon een standaard kaartje met C-Media 8738 6ch chipset, geluidskwaliteit is prima.

Ik wordt trouwens een beetje moe van dat gezeik dat Trust rotzooi is, dan zou Sweex, Q-Tec en E-Tech ook rotzooi zijn, 't zijn namelijk allemaal stickerplakkers

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 21:12:
Prima kaartje die Trust, is gewoon een standaard kaartje met C-Media 8738 6ch chipset, geluidskwaliteit is prima.

Ik wordt trouwens een beetje moe van dat gezeik dat Trust rotzooi is, dan zou Sweex, Q-Tec en E-Tech ook rotzooi zijn, 't zijn namelijk allemaal stickerplakkers
Dat _is_ het ook.

Een C-Media 8738 chipset zit namelijk ook onboard op de meeste mobo's. Wat ga je er dan op vooruit? Niks!! :o

Verwijderd

Topicstarter
de kabels het ik ik al uit de war gehaald en zo ver mogelijk uit elkaar gehaald maar dan nog.
het muten van de kanalen helpt niet, had ik ook al geprobeerd.....

hoe waren jouw ervaringen met de trust ? want de s/pdif uitgangen kan ik wel goed gebruiken, ga toch maar eens ergens proberen of ik zo'n trustje kan testen op een of andere manier ;)

wel mooi hoor een setje goede speakers en versterker maar het heeft dus ook zo zijn nadelen.....

Verwijderd

dreeke schreef op 19 april 2003 @ 21:14:
[...]

Dat _is_ het ook.

Een C-Media 8738 chipset zit namelijk ook onboard op de meeste mobo's. Wat ga je er dan op vooruit? Niks!! :o
Op de meeste moderne moederborden wordt er gebruik gemaakt ban de baggere Realtek ALC650 AC97 chipset, niet de C-Media.
C-Media klinkt echt wel stukje beter dan de ALC650

Verwijderd

Topicstarter
op mijn mobo zit inderdaad de alc 650 chipset, dus het verschil zou dus duidelijk te merken moeten zijn ? met bv de een trust met c-media ??

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 21:31:
op mijn mobo zit inderdaad de alc 650 chipset, dus het verschil zou dus duidelijk te merken moeten zijn ? met bv de een trust met c-media ??
Ik vind van niet, sommigen vinden van wel, ik vind die Realtek overigens een stuk beter klinken dan de C-Media. Dus t zal wel smaak afhankelijk zijn :)

Verwijderd

Let er even op dat er 2 types van Trust zijn. Degene die je moet hebben is de 514Dx 5.1 Sound Expert Optical. Kost bij de Kijkshop € 44,95 en mag je daar met je Freebies betalen.

Nu is het wel algemeen bekend zijn dat Trust in het lage markt segment zit. Dat wil echter niet zeggen dat ze geen produkten van goede tot zeer goede kwaliteit voortbrengen. Eén van die produkten is deze geluidskaart.

Ik heb zelf een SB Live! gehad en ik kan je vertellen dat deze Trust kaart vele malen beter geluid voortbrengt, met een legio aan mogelijkheden meer. Ik heb nog getwijfeld over de Muse maar gezien de mogelijkheden en dat het geluid tussen beiden vergelijkbaar is, heb ik voor deze Trust gekozen. En daar heb ik geen moment spijt van. Installatie was een fluitje van een cent, geluid is top. Enige waar je op moet letten, zoals bij iedere geluidskaart, het delen van IRQ's, zeker onder XP.

Deze kaart is een absolute aanrader, zeker voor dat geld met die mogelijkheden.
Er zijn een tweetal tests waarin deze kaart is meegenomen, 1 daarvan, geloof ik, op Toms' Hardware Guide. Dan zul je zien dat mijn bevindingen door experts onderschreven worden, of eigenlijk omgekeerd, dat ik hun bevindingen kan onderschrijven.

Laat je dus niet afschrikken door nerds hier die afgeven op stickerplakkers maar zelf labelkopers zijn.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 21:53:

Laat je dus niet afschrikken door nerds hier die afgeven op stickerplakkers maar zelf labelkopers zijn.
Ik let niet op het labeltje, ik let eerst op de kwaliteit en dan op het labeltje. Vandaar dat ik ook zulke uitspraken over Trust durf te doen. ;)

Bij een geluidskaart gaat het voor mij niet om de opties die ik met dat ding uit kan vogelen, maar om de kwaliteit die die kan leveren.

Een kaart met opties is allemaal leuk en aardig, maar als ik voor 44,95 een enorme ruisbak met een nog ruiserige Line in en Mic in meeneem van de Kijkshop dan vind ik het dus geen goede geluidskaart.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik met deze specifieke Trust kaart geen ervaring heb, dus ik weet niet of hij slecht is. Maar gezien mijn andere ervaringen met Trust wil ik de TS wel vast waarschuwen dat het een product kan zijn met een wat mindere kwaliteit. :)

edit: Dusver mijn uitleg/onderbouwing voor mijn post (om aan te geven dat ik niet alleen maar op het labeltje let)

[ Voor 6% gewijzigd door dreeke op 19-04-2003 22:43 ]

Verwijderd

dreeke schreef op 19 April 2003 @ 22:22:
[...]

Ik let niet op het labeltje, ik let eerst op de kwaliteit en dan op het labeltje. Vandaar dat ik ook zulke uitspraken over Trust durf te doen. ;)

Bij een geluidskaart gaat het voor mij niet om de opties die ik met dat ding uit kan vogelen, maar om de kwaliteit die die kan leveren.

Een kaart met opties is allemaal leuk en aardig, maar als ik voor 44,95 een enorme ruisbak met een nog ruiserige Line in en Mic in meeneem van de Kijkshop dan vind ik het dus geen goede geluidskaart.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik met deze specifieke Trust kaart geen ervaring heb, dus ik weet niet of hij slecht is. Maar gezien mijn andere ervaringen met Trust wil ik de TS wel vast waarschuwen dat het een product kan zijn met een wat mindere kwaliteit. :)
Je voelt je kennelijk aangesproken.
Als je mijn post wat zorgvuldiger gelezen had, was je duidelijk geweest dat ik de marginale kwaliteit van Trust onderschrijf, maar doch vrij duidelijk aangeef dat het hier om wel een zeer goed produkt gaat, onderschreven door tests.
Dat maakt je post onnodig en, gezien het feit dat je zelf geen ervaring met deze kaart hebt, compleet overbodig.

Verwijderd

Laat alles en idereen maar lekker lullen perfect kaartje voor alles 5.1 enzovoorts optical enzo

prima ding zeker voor dat geld

Verwijderd

Ik heb zelf ook de Trust 5.1 en ben er zeer tevreden over, voor mij geen creative of hercules.
Dit kaartje heeft voor 44 euro digitale in/uitgangen en optische in/uitgangen en dat zie je niet veel bij andere kaartjes voor die prijs.
Tevens kan deze Trust 5.1 fullrate DTS aan !!!
Dus.....IN TRUST WE TRUST. ;)
Pagina: 1