Toon posts:

[SME Server] Installeren via FTP mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: Een servertje (oude K6-2 400) die afgelopen jaar onbeheerd in m'n voormaligstudentenhuis vrolijk heeft staan brommen met een wat oudere E-Smith versie. Nu wil ik dat ding updaten en kom er achter dat dat niet meer lukt, de install is verkl%%t zeg maar. Nu wil ik proberen om er de nieuwste versie op te installen, maar ik heb geen brander bij de hand en ben voolopig ook niet thuis.

Vraag: Is het mogelijk om een boot flop aan te maken en dan via FTP SME Server opnieuw te installen?

Helaas: Ik heb op e-smith.org geen aanwijzingen kunnen vinden en ook Google gaf alleen verwijzingen naar de FTP mogelijkheden van SME Server.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:50

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Via FTP de hele installatie doen lijkt me met E-Smith niet mogelijk, je zou wel de ISO via FTP kunnen uploaden, omdat deze toch niet zo groot is en deze op de een of andere manier kunnen mounten, en dan de boel installeren

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 21:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... toch maar even geduldig blijven dus... Ik zal eens kijken of ik met SuSE ook iets dergelijks kan opzetten.. Grootste nadeel lijkt me dan alleen wel dat SuSE standaard niet zo dichtgespijkerd is als SME server. Misschien dat ik toch maar ff tjes naar huis moet binnenkort om een ceedeetje te fikken... :) Een openstaande vuurmuur heeft ook niet echt heel veel zin namelijk 8)7 |:(

Verwijderd

Ja idd die firewall van SME is wel handig, gewoon installeren en gassen.. CD'ke branden lijkt me de beste optie ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2003 19:50 ]