[WiFi]snelheid van een 11 en een 22mbit client op 22mbit ap?

Pagina: 1
Acties:

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-08 04:51

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
Oke om het even duidelijk uit te leggen

D-Link heeft ap's volgens de 802.11b standaard maar die wel 22mbit aankunnen. Dat kunnen ze echter alleen als ze communiceren met een andere d-link kaart die dat ondersteunt. Nou werken ze dus ook met standaard 11mbit apparatuur en ook tegelijk dacht ik.
Mijn vraag is dus welke snelheden haal je hierbij. Theoretisch zou dit 11 en 5.5mbit zijn. Aangezien je met 22 in de praktijk 12mbit haalt en met 11 6mbit. (allebei bij een optimale verbinding). Zou dat neerkomen op 6 en 3mbit.
Nou is dit enigzins vergelijkbaar met een 802.11g ap die een b en een g client heeft. Daar zijn echter grote problemen mee (1 van de clients odet ongeveer niks meer en de ander is ook veel langzamer) mijn vraag is dus of dit dan dezelfde problemen heeft of dat het wel snel is. Ik heb gezocht op internet maar kon deze vraag niet vinden.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:04

SED

Volgens mij kunnen ze tegelijk alleen de laagste snelheid aan.
Een 11mbit kaartje haalt dus de totale snelheid onderuit.

Copyright and left by SED...

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
Dus als er een 11 en een 22mbit client opzitten zijn ze gewoon allebei 11mbit? (en theoretisch dus allebei 5,5mbit)

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:04

SED

Correct!

Copyright and left by SED...

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Het langzaamste component bepaalt altijd de snelheid. De snelheid van de 22mbit nic naar de router zal wel 22mbit zijn, maar daar merk je niet veel van aangezien je alleen communiceert met een 11mbit nic, die niet sneller kan dan 11mbit en dus de hele verbinding op 11mbit zal werken.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:42
http://www.smallnetbuilde...ear_wg602_2way_wab501.jpg
Aan dit plaatje te zien krijgt n G client veel meer bandbreedte dan n B client. Zelfs meer dan met B in de praktijk mogelijk is.

Op diezelfde site worden meer producten vergeleken. In het plaatje boven wordt n Netgear kaart met Intersil prism chip (B) gebruikt. In n andere test wordt n Orinoco Gold getest, deze geeft veel slechtere resultaten in combinatie met andere G clients.

[ Voor 39% gewijzigd door FatalError op 20-04-2003 23:24 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
insan1ty: dat gaat niet helemaal op hier aangezien ik de ap aansluit op een normaal utp netwerk en daardoor dus wel die hoge snelheid kan gebruiken (eigenlijk zelfs nog een beje anders maar das beje ingewikkeld om hier uit te leggen).
En FatalError: volgens mij is die test niet vergelijkbaar aangezien SED melde dat het bij "mixed mode" gewoon allebei 11mbit nics zijn.
Pagina: 1