Hoogte van GA-8SIMLH mobo

Pagina: 1
Acties:

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 14:25
Hallo,

Is er toevallig iemand die mij kan vertellen wat de hoogte is van het moederbord GA-8SIMLH van Giga-Byte. Dit ivm dat ik dit mobo wil gebruiken om in een 1U kast te zetten, en de leverancier van de kast wil graag even weten hoe hoog dat mobo dus is.

Ik heb al heel internet afgesurfd e.d. maar kon niks vinden...

Dus wie o wie weet het :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Niet hoger dan een willekeurig ander mobo.

Of bedoel je "hoog" als in lengte en breedte? Zoek dan even de maat op van de standard Micro ATX layout.

De hoogte wordt bepaald door de koeler die je op de CPU socket plaatst, want die steekt er vrijwel altijd een stuk bovenuit...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Tuvow
Het gaat mij echt om de hoogte (niet lengte of breedte dus) van het moederbord zelf, de leverancier noemde bv. oa. dat als de audio connectors boven elkaar zaten hij al te hoog zou zijn.

Het zal dus vooral om de connectors gaan, voor de rest is bijna ieder mobo hetzelfde natuurlijk.

Verwijderd

audioconnectors zijn evenhoog als com en lpt op elkaar geloof ik..

edit:
en vergeet je ram niet

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 20:38 ]

• Tuvow
Hmm, ik begin bang te worden dat het echt passen gaat worden.. maar dat gaat zo lastig :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Zomaar een wilde vraag, als de audio connectors al te hoog zijn (deze zijn even hoog als een ATX slotplaatje)

hoe moet je daar dan OOIT een mobo in krijgen? (er moeten namelijk ook nog condensatoren op enzo), en wat dacht je van RAM geheugen?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Tuvow
Ik zei dat ie te hoog zou zijn als de 2 audio connectors boven elkaar zitten ipv naast elkaar, dat scheelt nml nogal wat. Het kan ook zijn dat die kast alleen een mobo kan met 2 audio connectoren naast elkaar, ik weet het niet, maar dat was 1 van de dingen die de leverancier zei.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het kan allemaal wel maar het geheugen is waar mee je zit. Bij Supermicro heb je een 1U hoog moederbord. Dat wil zeggen dat je dus geheugen schuin erin hebt zitten ipv recht. Dat scheelt al weer hoogte.

Het moederbord kan ik niet echt een hoogtepunt van krijgen want het is te duur en qua features kan je beter voor de Intel 845 GL Chipset gaan(dezelfde features en stukken sneller dan de SIS 651).

Daarnaast wordt bij Supermicro geloof ik ook nog een 1U hoge koeler bijgeleverd of je kan van Spire zo eentje kopen.

En verder veel succes met zo'n systeem. Ik vond het een ramp met bouwen maar toen het werkte was het wel gaaf(Was trouwens een Supermicro moederbord met Intel Pentium III voor een Webserver)

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Tuvow
Hmm, heb nu een board gevonden met Intel 845 GE chipset, is die net zo goed als die GL ?

Klopt het trouwens ook dat er vrijwel geen P4 1U bordjes te zijn met ATA133??

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
DE GE is de opvolger van de GL met 533MHz FSB

ik denk dat je naast de koeling van je kast ook een probleem gaat krijgen met de hoogte van je geheugenchips. als ik jou was zou ik gewoon voor een kant en klaar supermicro 1U P4 systeem gaan.

[ Voor 70% gewijzigd door KaMiKaZe op 23-04-2003 22:42 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
KaMiKaZe schreef op 23 april 2003 @ 22:40:
DE GE is de opvolger van de GL met 533MHz FSB
de GL heeft geen ondersteuning voor een AGP slot .. de GE is de PE maar dan met integrated video maar wel een AGP slot.
qua features kan je beter voor de Intel 845 GL Chipset gaan(dezelfde features en stukken sneller dan de SIS 651).
het spijt me wel, maar volgens mij kan een SIS 651 chipset heel best meekomen met een I845GL hoor. we leven niet meer in 1912, SIS heeft zijn zaakjes echt wel op orde nu. ik spreek uit ervaring.

volgens mij heb je trouwens geen schuine geheugenslots nodig voor een 1u kast. hier http://www.supermicro.com/Product_page/product-m1.htm staat bij of een mobo in een 1u kast past. bij een paar kan dit en deze hebben gewoon rechtopstaande geheugenslots. dat moet wel passen dus.

overigens is het audio gebeuren bij de simlh gewoon een gamepoort met daaronder 3 audio connectoren, zoals het klassiek zit zeg maar dus.

de GB simlh is een uitstekend bordje naar mijn mening. ben je meer intel fan dan kan je een GB 8GE667 of 8GE800 pakken, met GE chipset dus. hier heb je ook pro versies van met onboard lan en de ultra met raid. eigenlijk voldoet de goedkopere i845GL oplossing inderdaad ook, hier heb je ook onboard lan op zitten (bijv. de LD533)

[ Voor 44% gewijzigd door smvs op 24-04-2003 00:18 ]

Pagina: 1