Chieftec toetsenboard problemen

Pagina: 1
Acties:

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-07 00:01
Ik heb vandaag eindelijk m'n 4 maanden geleden bestelde toetsenbord binnen gekregen, te weten deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/MK-SL.jpg

Het is een draadloos toetsenbord van Chieftec (al zetten die alleen hun naampje erop lijkt me).

Mijn vreugde was echter van korte duur, het ding werkt voor geen meter. Het eerste probleem was dat het ding uit zichzelf typte 8)7 namelijk het volgende: '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Dat is erg lastig als je wilt inloggen :( Dit heb ik op een of andere manier weer normaal kunnen krijgen, weet niet eens meer hoe.

Het probleem nu is dat bepaalde toetsen niet werken (zxcv en ;'+ om maar wat te noemen) Shift en ALT werken ook niet.

Het toetsenbord heeft wel een iets andere layout (1 windows knop, prtscr , scroll lock en pause zitten boven het numpad) maar dat zal toch niet uit mogen maken lijkt me. Het heeft volgens de site gewoon een US indeling, en daar staat m'n systeem dan ook op ingesteld.

De op de cd meegeleverde drivers zijn voor NT en W98, meer staat er niet op :/ Geen van beide werken ze naar behoren (als het aan drivers ligt althans). Standaard windows drivers wil ook niets uitmaken.

Als ik toetsen aansla die wel werken zie ik de receiver reageren (ledje licht op), de toesten die niet werken geven ook geen signaal op de receiver.

Ik heb al behoorlijk wat gegoogled, maar ik kwam alleen maar uit op reviews waar niets over problemen vermeld werd.

Om een lang verhaal kort te houden, wie heeft dit toetsenbord ook? werkt het bij jou wel? heb je enig idee waar het aan kan liggen? Hulp zeer gewaardeerd, ben de hele middag bezig geweest :( met een toetsenbord! 8)7

Ik hoop dat m'n verhaal enigzins duidelijk is :P wordt niet goed van dit ding. Het toetsenbord principe is 20 jaar oud of zoiets , dat moet gewoon werken!

[ Voor 9% gewijzigd door k7of9 op 19-04-2003 20:39 ]

Mijn fotografie en videografie

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik neem aan dat een standard PS/2 toetsenbord wel werkt ? (om problemen met je PS/2 poort uit te sluiten)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• k7of9
dreeke schreef op 19 April 2003 @ 20:33:
Ik neem aan dat een standard PS/2 toetsenbord wel werkt ? (om problemen met je PS/2 poort uit te sluiten)
yep, dat werkt wel gewoon...

Ohja, vergeten: het OS is windows xp pro

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38

Meneer aard

Porsche rulez!

mag ik vragen waar je het besteld hebt :? Staat er op de site van chieftec niks :?

Volgens de site is het een Michelangelo Cordless Keyboard & Mouse.

edit:
hier staat hoe je het moet installen: http://www.chieftec.com/products/Keymice/Installation.htm
en volgens de site is het wel geschikt voor windows XP

[ Voor 69% gewijzigd door Meneer aard op 19-04-2003 21:13 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• k7of9
Meneer aard schreef op 19 april 2003 @ 21:10:
mag ik vragen waar je het besteld hebt :? Staat er op de site van chieftec niks :?

Volgens de site is het een Michelangelo Cordless Keyboard & Mouse.

edit:
hier staat hoe je het moet installen: http://www.chieftec.com/products/Keymice/Installation.htm
en volgens de site is het wel geschikt voor windows XP
Ik heb hem besteld bij xxlcases.nl

Op de chieftec site staat vrij weinig. De installatieinstructies die daar in gebrekkig engels staan heb ik ook gevolgd. Microangelo is volgens mij gewoon een modelnaampje wat ze eraan hebben gegeven.

Ik heb hem op andere sites onder andere namen gezien, hierop zoeken leverde me ook niks op. het modelnummer is in ieder geval pt-2001.

Ik snap er echt niks van. Er zou natuurlijk ook fysiek iets met het bord aan de hand kunnen zijn. Ik heb alleen weinig zin in het op eigen kosten terugsturen aangezien het bestellen al zo moeizaam ging.

Ik baal er ontzettend van, want het is verder een super degelijk stevig toetsenbord met een heerlijke aanslag en zonder al die overdreven mediazut van MS en logitech. Het is moeilijk om een toetsenbord te vinden wat aan mijn wensen voldoet.

Maar ik hoop dat er nog licht is aan het einde van de tunnel :/

ohja, het grappige is dat op de driver cd staat: windows 95,98,me,nt,2000 en xp. Maar er staan dus drivers op voor 98 en nt4, that's it 8)7 vage meuk

er zullen toch wel meer tweakers zijn met dit toetsenbord :/ toch? :'(

[ Voor 9% gewijzigd door k7of9 op 19-04-2003 22:58 ]

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07 23:36
Ik zou xxlcases.nl een mailtje sturen...

Misshien hebben zij vaker klachten gehad en weten ze wat er aan gedaan moet worden. Of misschien heb jij gewoon net pech en is jou bordje gewoon dood. Dan moeten ze maar een nieuwe opsturen. Zal neem ik aan wel garantie op zitten.

iig suc6 ermee :Y)

• k7of9
mjah, er zit niks anders op vrees ik. kwas net zo blij dat ik hem binnen had maarja.

er zit wel garantie op,maar ik geloof dat ik de kosten voor het terugsturen zelf op me kan gaan nemen. eigenlijk hebben ze ook nog het verkeerde bord geleverd, had eigenlijk een zwarte besteld. maar deze past eigenlijk toch wel mooi bij m'n logitech mx700 :)

Stuur ze maar een mailtje denk ik :z

Pagina: 1