Scherm klapt steeds uit

Pagina: 1
Acties:

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:09
Hallo,

Ik heb een Packard Bell PnP A720 van mijn vorige Pc. Ik heb recent een nieuwe computer gekocht en sloot daar zonder problemen het PB beeldscherm op aan. Echter duurde dit niet lang, het beeldscherm klapte af en toe uit. Boem, weg en ik moest de pc handmatig uitzetten. Vervolgens weer aan, en 3 minuten later weer deruit.

Toen heb ik een weekje met een 14 inch monitor gedaan, omdat ik toch mijn goede 3dkaart nog niet had. Echter wil ik nu normaal gamen met nieuwe 3dkaart, dus probeerde mijn PB scherm weer. Dit ging gisteren allemaal goed. Echter, een uurtje geleden klapte mijn scherm weer uit tijdens een ritje met Grand Prix 4. Weer uit en aan gedaan, en vervolgens, bam weer deruit.

Ik heb er als eens een computer'boer' naar laten kijken, en die zegt dat het in ieder geval niet aan het stekkertje ligt. Maar die ziet er verder ook wel goed uit (stekkertje dus :P.

Maar nu is mijn vraag: is mijn scherm nou echt kapot is wat? Gaat ie langzaam dood en zal ik een nieuwe moeten kopen?

Alvast thnx.

- Black-Death

Verwijderd

is je aantal hz niet te hoog bv als je max 65 hz aan kan moet je hem niet op 80hz zetten.
kijk daar eerst even naar

• Black-Death
Ik had hem voordat hij er voor het eerst uitklapte op 85 hz staan. Toen op 60 hz gezet omdat dit 14je dat niet aankan. Sindsdien staat ie altijd op 60 hz

Verwijderd

en je aantal pixels?

• Black-Death
op 17 inch 1024x 768
maar dat moet makkelijk werken

Verwijderd

Ik heb ook ooit de fout gemaakt Packard Hell troep te kopen (2 jaar geleden) en de 19inch heeft het 5 keer (onder garantie) begeven.
Weet dat deze reactie niet veel helpt maar een ieder die ik kan behoeden om die troep te kopen is er een ;)

Had de zelfde problemen na een paar uur "draaien" en het probleem kwam steeds sneller terug,duidelijk een probleem met de warmte als je er een ventilator op zet doet ie het wat langer...

Weggooien dus en een echt monitor kopen...

• Black-Death
Echt de enige oplossing?

Ventilator is nou ook niet alles :+

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Klikt ie als ie uit springt? zo ja dan is waarschijnlijk het relais om te resoluties te schakelen voorzien van een laag aanslag. dan heb je 2 opties:

1. Schroef de monitor open en geef een tik met de achterkant van een schroevendraaier oid op het relais (dat helpt wel weer een half jaartje :Y) )
2. Vervang het relais, maar dat zou ik niet doen als je niet weet wat je doet :)

• Black-Death
Wtf is een relais?

Trouwens, hij klapt gewoon uit, lampje van monitor brand gewoon

Verwijderd

Black-Death schreef op 20 April 2003 @ 16:18:
Echt de enige oplossing?

Ventilator is nou ook niet alles :+
Je kan het proberen,ventilator erop laten blazen en kijken of ie het dan langer blijft doen in dat geval is het iig niet genoemd relais,wat het dan wel is weet ik niet (monitors zijn onder garantie vervangen,heb nooit dezelfde na reparatie terug gekregen) maar vermoed een soort oververhittings beveiliging die gaar is.

Als je niet weet wat een relais is kan je er maar beter zelf afblijven ;) er blijft nogal wat stroom op bepaalde delen staan nadat je de stekker er uitgetrokken hebt...

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Euhmm, waarschijnlijk heb je last van een slecht contactje.
Gewoon alle belangrijke solderingen langsgaan, en eventueel opnieuw solderen.

And The Only One

• Black-Death
Mja
Ga strax wel ff langs een pc winkel en het probleem vertellen, en anders maar een binnenin kijken

Thnx

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:57
Ik had ooit een soortgelijk probleem met een 'normale' monitor. Bleek dat de stekker te ver in m'n stekkerdoos zat (te ver van het begin af bedoel ik). Heb ik em vooraan er in gestoken en toen deed ie het perfect. Kan er mee te maken hebben. ;)
Pagina: 1