Toon posts:

[XP] Systeeminfo start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via START>PROGRAMMA'S>BUREAU-ACCESOIRES>SYSTEEMWERKSET>SYSTEEMINFO en ook via de START>UITVOEREN systeminfo32 wordt de systeeminfo niet weergegeven.
Het programmaatje wordt niet opgestart.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
probeer een bij --> uitvoeren en dan --> dxdiag --> laatste tab --> msinfo ?

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Topicstarter
Op de Meer Help TAG werken de eerste drie knoppen (Probleem oplossen .... Geluid ...... en MSInfo .....) niet, alleen Wijzigen werkt.

Verwijderd

User Restricties ?

Probeer eens naar de file te bladeren (en van daaruit te starten)...

Verwijderd

Topicstarter
je bedoeld rechtstreeks naar de systeminfo32.exe, noop, geen resultaat. Ik kan systeeminfo niet opstarten.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
misschien omdat het programma msinfo32.exe heet?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ja, omdat het msinfo32.exe heet, zodra je deze opstart gebeurd er niets ("C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\MSInfo\msinfo32.exe"). Je ziet ff het zandlopertje maar verder niets.

• Belg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 14:30
Probeer het eens met winmsd.exe (zou in je system32 moeten staan).

Verwijderd

Topicstarter
Ook niet. Winmsd.exe of msinfo32.exe mijn systeeminfo start niet op. Iemand nog een ander idee hoe dit zou kunnen komen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Misschien een rare vraag, maar staat het eigenlijk wel op je HDD? En zo niet: kopieer het even van de CD ;)

Welkom op GoT trouwens!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb ook hetzelfde probleem kan ook niet in help komen van windows door op F1 te drukken maar dat kwam omdat mijn windows help-file was gewijzigd door een dos-programma bij win98 repareert hij hem wel weer maar bij XP niet weer niet waarom! Misschien als je windows help-file opnieuw kopiëert? Wil ik ook wel proberen maar ik weet niet waar ik een windows help-file voor XP kan krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het programma wel op de HD staan F_J_K. Overigens is het ook zo dat de F1 voor de WXP help ook niet werkt. Hoe dit te herstellen weet ik ook niet serhat. Het lijkt erop dat er een heleboel functies van WXP niet meer werken (HLP files, systeem info e.d.). Een oplossing heb ik nog niet gevonden zodat deze POLL nog ff open moet blijven. Hoe WXP F1 help files te herstellen en hoe systeeminfo weer goed te laten werken.
Pagina: 1