Een paar dagen was het wat heter buiten, en dus ook binnen. En terwijl ik mijn potje CS speelde sloeg mijn pc ineens uit. Ik dacht bij mezelf waar het aan zou kunnen liggen en ik dacht laat ik mijn temps maar eens checken. Dus ik ging naar de bios en zag dat mijn pc 86 graden idle is!
Hier schrok ik wel van, natuurlijk heb ik weinig airflow in mijn kleine kast. Dus ik de volgende dag naar de lokale pc shop en heb daar een Zalman laten monteren. (waaier met zon 80mm fan ervoor).
Toen ik thuis kwam heb ik em even aangezet kijken of me pc het nog deed, hij bleek te werken maar daarna moest ik weg. Toen ik nu net thuis kwam deed ik me pc aan. En ging met het progje aida32 me temps checken. Nu was hij 75 graden idle. Nog veels teveel denk ik. Dus ik start potje cs en naar zon 10 min kap ik. En check mijn temperatuur. Toen was hij 86 graden
Ik heb vervolgens meteen de zijkant van me kast eraf gehaald en nu is hij 76 graden idle. Dat klopt toch niet hij heeft nu toch voldoende airflow, met kast open??
Wat kan ik doen (heb geen geld meer voor nieuwe kast en fans ofzo) Heb gewoon me laatste zakcentjes uitgegeven.
Zal nog even wat extra gegevens geven:
Sensoreigenschappen
Sensortype Winbond W83627HF
Sensortoegang ISA 290h
Temperaturen
Moederbord 59 °C (138 °F)
Aux 76 °C (169 °F)
Spanningswaarde
CPU Core 1.62 V
CPU AUX 1.71 V
+3.3 V 3.34 V
+5 V 4.89 V
+12 V 11.92 V
-12 V -12.45 V
-5 V 3.50 V
+5 V Standby 4.97 V
VBAT Battery 3.04 V
Zie andere specs in me sig
Hier schrok ik wel van, natuurlijk heb ik weinig airflow in mijn kleine kast. Dus ik de volgende dag naar de lokale pc shop en heb daar een Zalman laten monteren. (waaier met zon 80mm fan ervoor).
Toen ik thuis kwam heb ik em even aangezet kijken of me pc het nog deed, hij bleek te werken maar daarna moest ik weg. Toen ik nu net thuis kwam deed ik me pc aan. En ging met het progje aida32 me temps checken. Nu was hij 75 graden idle. Nog veels teveel denk ik. Dus ik start potje cs en naar zon 10 min kap ik. En check mijn temperatuur. Toen was hij 86 graden
Ik heb vervolgens meteen de zijkant van me kast eraf gehaald en nu is hij 76 graden idle. Dat klopt toch niet hij heeft nu toch voldoende airflow, met kast open??
Wat kan ik doen (heb geen geld meer voor nieuwe kast en fans ofzo) Heb gewoon me laatste zakcentjes uitgegeven.
Zal nog even wat extra gegevens geven:
Sensoreigenschappen
Sensortype Winbond W83627HF
Sensortoegang ISA 290h
Temperaturen
Moederbord 59 °C (138 °F)
Aux 76 °C (169 °F)
Spanningswaarde
CPU Core 1.62 V
CPU AUX 1.71 V
+3.3 V 3.34 V
+5 V 4.89 V