MxStream/xs4all verbinding weg..

Pagina: 1
Acties:

• Graaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-03-2024
Sinds vanmiddag 12 uur is mijn adsl verbinding weggevallen, en sindsdien lukt het m'n modem niet om terug online te komen.

kabels gecheckt en verwisseld, zowel UTP als telefoonkabels.
Line Sync lampje knipperd continue, en ik kan als modem direct aan systeem hangt niet pingen naar het ip addres ( 10.0.0.138 ).

Iemand "ervaring" met zoiets als dit?
Is er een defect in 't moden ?

help!.. ik wordt gek van internetloos zijn :(

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08

scorpie

Supra Addict

telnet eens naar het ip van je modem.. reageert ie daarop?
op xs4all.nl storingsoverzicht iig niks te vinden over vandaag

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Graaf
"No route to host" is het antwoord op die vraag.

Dat wordt dus dinsdag bellen met xs4all, wegens ze de paasdagen gesloten zijn.
Ik ga volgendeweek maar modems hamsteren, dat zoiets als dit me niet weer overkomt.

Verwijderd

Heb ik ook eens gehad, kreeg het zomaar in eens niet meer draaiende.

zet het ip van je netwerkkaart eens op 10.0.0.139 dan moet je je modem kunnen pingen, zo niet.... bellen naan kpn

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Wat wel eens wil helpen is de modem 10 seconden uit zetten en dan weer aan. Als dat niet zou werken, probeer de modem eens te resetten. En anders inderdaad KPN/ISP bellen.

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Als het linesync lampje knippert dan kun je blijven proberen tot je een ons weegt maar lukken zal het niet ... het lampje knippert omdat ie niet kan syncen met de centrale ... mischien foutje bij kpn gemaakt :/

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 14:39
Had dit gisteren ook.
Alle lampjes op het modem zagen er goed uit maar kon het niet pingen of telnetten.
Heb mijn modem toen een min. of wat uit gezet, en toe ik hem weer zette deed alles het weer.
Uit logs van mijn server kwam ik achter dt ik er 8 uur heb uitgelegen.
Niet leuk maar na de reset van het modem en router werkte alles weer.

Suc6, en mogelijk helpt een reset bij jou ook.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:31
modem uit/aan zetten, beetje met kabeltjes kloten. NIC uit/aan zetten.

Had het vandaag ook, line sync lampje knippert altijd als je je modem uit hebt gezet (hier tenminste)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Graaf
megafranz: ok dat werkt dus.
Maar dan weet ik nog niet wat ik moet doen

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
graaf schreef op 19 April 2003 @ 20:01:
megafranz: ok dat werkt dus.
Maar dan weet ik nog niet wat ik moet doen
Haal eens alles los van je modem. incl de netwerk verbinding.
Neem je modem mee naar het isra punt, pak een nieuwe kabel (of een waarvan je 100% zeker weet waarvan hij werkt) en sluit je modem direct aan het isra punt aan (dus zonder splitter).

Mocht het nu zo zijn dat hij nogsteeds geen line-sync krijgt, dan kan je er eigenlijk wel vanuit gaan dat er iets mis is in de centrale. Krijgt hij wel line-sync, probeer dan nog even de splitter de tussen te hangen, als hij dan geen line-sync krijgt dan weet je waar het probleem ligt.

Problemen met pc's/netwerk is gewoon alle opties logisch afwerken. Je zal dan vanzelf het probleem vinden. Suc6 :Y)

Verwijderd

als je met je inbelverbinding ff gaat kijken naar service center van xs4all misschien kun je dan ff je ip of hostnaam opzoeken en kijken of je kunt pingen
heb je een getweakte modem dan ff uit zetten half uur wachten en weer aanzetten werkte de 1 e keer ook bij mij ik heb nog maar 1 x storing gehad
anders dinsdag ff xs4all bellen en vragen of er niet 1 of andere gladiool een fout heeft gemaakt dat ad een kennis van mij bij planet
en je kunt je username password testen door als inlog user@test te gebruiken pass is test

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 20:06

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Heb ik laatst ook eens gehad.. Voor mij was de oplossing toen het volgende (ik heb zo'n Alcatel Speedtouch510 modem):

Modem direct aan PC hangen (dus mijn switch en dergelijke los), bijgeleverde cd op PC draaien en toen werd het modem weer gevonden en alles werkte weer gewoon...

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nuttige tips allemaal, maar volgens mij kan hij inmiddels allang weer pingen naar het modem dus is er geen netwerkpropleem (dat was er volgens mij helemaal niet) en staat alleen dit nog hoor:
[q]Line Sync lampje knipperd continue[/q]
Wat je moet doen is modem zonder splitter op de buitenlijn (of ISRA) aansluiten (dus de kabel die nu van buiten komt en de splitter ingaat in je modem pluggen) en kijken of-ie dan nog steeds problemen geeft. Als linesync dan na een minuut nog steeds blijft knipperen, heb je een probleem met de centrlae en als het dan wel werkt, ligt het aan je splitter of aan de bekabeling,

Gewoon maandag even de KPN bellen (zijn open) als het blijft knipperen op de buitenlijn

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Graaf
Ok, morgen kpn bellen dus.
LineSync blijft knipperen, ook zonder spliter d'r tussen.
Hopen dat ze snel met oplossing komen.
Iedereen bedankt voor informatie en tips etc.

• Graaf
Vanmorgen eindelijk contact kunnen krijgen met kpn.
Uiteindelijk bleek eind van de middag dat er een storing in de centrale hier om de hoek was.
rond 4 uur kwam m'n adsl weer online.
Pagina: 1