Ik heb beide coolers hier liggen en nu wil ik de zwaarste van de 2 gaan installeren, welke kan ik dan het beste in mijn werkstation plaatsen ( die oc-ed gaat worden, xp1700+ abit nf7-s rev2.0) , de minder krachtige kan dan mooi in mijn 2e comp die enkele server rollen vervult.
Copper SIlent TC = worst cooler ever produced
Palomino 1900+, 3 casefans + voeding, >60 graden stresses en in de zomer loopt dit alleen nog maar op. Goede pasta e.d. gebruikt, maar het ding koelt gewoon voor geen meter. Gebruik liever de falconrock als je nog een beetje fatsoenlijke cooling wilt hebben.
Palomino 1900+, 3 casefans + voeding, >60 graden stresses en in de zomer loopt dit alleen nog maar op. Goede pasta e.d. gebruikt, maar het ding koelt gewoon voor geen meter. Gebruik liever de falconrock als je nog een beetje fatsoenlijke cooling wilt hebben.
offtopic:
BTW: wat is het voordeel van die MS 903S speakers boven een "gewone" kleine speaker? Omdat er aan twee kanten speakers zitten in die box?
BTW: wat is het voordeel van die MS 903S speakers boven een "gewone" kleine speaker? Omdat er aan twee kanten speakers zitten in die box?
[ Voor 22% gewijzigd door Doogie op 19-04-2003 19:42 ]
Verwijderd
Je wil dus weten welke het beste koelt?
Spire specs: http://www.spire-coolers.com/asp/fcc.asp?ProdID=86
Arctic specs: http://www.arctic-cooling.com/de/produkte/copper_silent_tc/
Zo moet je er wel uitkomen lijkt me.
Spire specs: http://www.spire-coolers.com/asp/fcc.asp?ProdID=86
Arctic specs: http://www.arctic-cooling.com/de/produkte/copper_silent_tc/
Zo moet je er wel uitkomen lijkt me.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 19:43 ]
ik had al zo'n vermoeden dat ik beter voor de spire kon gaan, ook nog eens de helft goedkoper , enne die specs had ik ook wel kunnen vinden rubenski , daar word je niets wijzer van , want sinds wanneer gaan wij af op wat een fabrikant beweert ?
Verwijderd
Ik zou juist voor de ander gaan. Ik heb goede ervaring met Arctic. Ik heb zelf de Arctic Super silent pro. Die is heel stil en koelt vrij goed.
Waarom ik die links plaats? De info die de fabrikant geeft is in dit geval heel handig. Thermal resistance en CFM zijn nog altijd de belangrijkste factoren die de kwaliteit van de koeler bepalen. Ik zou aan de hand van de specs zeker voor de Arctic gaan.
Waarom ik die links plaats? De info die de fabrikant geeft is in dit geval heel handig. Thermal resistance en CFM zijn nog altijd de belangrijkste factoren die de kwaliteit van de koeler bepalen. Ik zou aan de hand van de specs zeker voor de Arctic gaan.
Hebben we hier niet reviews voor
>>Klik op de linkjes voor een bijbehorende review<<
Spire Falconrock II

Arctic Copper Silent TC

Persoonlijk zou ik voor de Falconrock II gaan. Lees de zeer lovende review maar eens!
Spire Falconrock II

Arctic Copper Silent TC
Persoonlijk zou ik voor de Falconrock II gaan. Lees de zeer lovende review maar eens!
[ Voor 8% gewijzigd door Tweeke op 19-04-2003 22:44 ]
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Verwijderd
Niet mee eens. Ik heb een Copper Silent TC op mijn XP2100 (@1916mhz) en als ik gewoon lekker aan het internetten ben ofzo, dan draait ie echt heel langzaam, hij produceert dan echt gewoon geen geluid. (SUPER SILENT!!Doogie schreef op 19 April 2003 @ 19:40:
Copper SIlent TC = worst cooler ever produced
Gaan we een spelletje spelen als Generals of Splinter Cell, dan gaat hij uiteraard wat harder draaien, nog steeds niks te horen (mijn 19 decibel Papst cooler hoor ik beter) en de temperatuur loopt op tot zo'n 50 graden... that's it.
Tuurlijk is het niet de beste cooler, helemaal niet als je veel meer gaat overclocken dan ik, ik ben niet zo'n overclocker, misscien ga ik naar de 2ghz. Dat zal deze cooler wel kunnen hebben lijkt me.
Verwijderd
Het is geen review van de Arctic Copper Silent TC, maar van de minder goede normale Silent TC. (dus zonder Copper)Tweeke schreef op 19 April 2003 @ 22:40:
Hebben we hier niet reviews voor![]()
Spire Falconrock II
[afbeelding]
Arctic Copper Silent TC
[afbeelding]
ff opletten dus
Een vriend van mij heeft de Falconrock 2 en die is echt heel erg stil. Hij heeft zijn 1700+ nu op 2085mhz (of ergens in die richting) en wordt nog geen 50 graden.
Ik zou voor de falconrock 2 gaan
Ik zou voor de falconrock 2 gaan
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
tsja, ik heb anderen erover gehoord dat de fan af en toe stopt bij die TC's ,
omdat het niet nodig is te draaien...boven de 40 graden draait ie wel constant
ikzelf zou dan logischer vinden als ie langzamer zou gaan draaien maarja
het slijt ook meer als ie steeds stopt en dan weer gaat draaien
ikzelf ben niet zo'n van van het TC gebeuren...alles wat ingewikkeld is kan ook weer eerder kapot gaan.. keep it simple
er zijn idd geen reviews van en ikzelf denk dat het copper plaatje wat er nu onder zit weinig uitmaakt...met de non-copper TC versie
de verschillen tussen de falcon rock (met koper ) I en II en de whisperrock II en III (alu) zijn ook erg gering, al maakt de whisperrock wel meer herrie dan de falconrock (2700 vs 2300 rpm)
waarmee ik bedoel te zeggen dat het koper wat erin zit niet zo heel erg veel uitmaakt, dus zal de arctic supersilent copper TC ook niet veel beter zijn dan de arctic supersilent (alu) TC
[edit]
die specs zeggen idd niet veel hoor het zou nogal *kuche kuche*
kortzichtig zijn om die klakkeloos voor waar aan te nemen...die Db's meet iedereen anders...1 meter of 15 cm maakt nogal uit, en het staat er nooit bij
..ook die cfm's zou ik absoluut niet direct voor waar aannemen
ook gaan die TC fans nog wel langzamer dan de scpecs zeggen en stoppen ze eerder 1-2 sec met draaien..dan dat ze echt nog langzamer gaan...
ook zijn die maximale specs erg optimistich...eerder hadden mensen ook al probs als ze een xp2100 palomino gebuikten icm een arctic supersilent die gecertificeerd was tot xp2600 level
[me pakt nog een bergje zout]
omdat het niet nodig is te draaien...boven de 40 graden draait ie wel constant
ikzelf zou dan logischer vinden als ie langzamer zou gaan draaien maarja
het slijt ook meer als ie steeds stopt en dan weer gaat draaien
ikzelf ben niet zo'n van van het TC gebeuren...alles wat ingewikkeld is kan ook weer eerder kapot gaan.. keep it simple
er zijn idd geen reviews van en ikzelf denk dat het copper plaatje wat er nu onder zit weinig uitmaakt...met de non-copper TC versie
de verschillen tussen de falcon rock (met koper ) I en II en de whisperrock II en III (alu) zijn ook erg gering, al maakt de whisperrock wel meer herrie dan de falconrock (2700 vs 2300 rpm)
waarmee ik bedoel te zeggen dat het koper wat erin zit niet zo heel erg veel uitmaakt, dus zal de arctic supersilent copper TC ook niet veel beter zijn dan de arctic supersilent (alu) TC
[edit]
die specs zeggen idd niet veel hoor het zou nogal *kuche kuche*
kortzichtig zijn om die klakkeloos voor waar aan te nemen...die Db's meet iedereen anders...1 meter of 15 cm maakt nogal uit, en het staat er nooit bij
..ook die cfm's zou ik absoluut niet direct voor waar aannemen
ook gaan die TC fans nog wel langzamer dan de scpecs zeggen en stoppen ze eerder 1-2 sec met draaien..dan dat ze echt nog langzamer gaan...
ook zijn die maximale specs erg optimistich...eerder hadden mensen ook al probs als ze een xp2100 palomino gebuikten icm een arctic supersilent die gecertificeerd was tot xp2600 level
[me pakt nog een bergje zout]
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 23:43 ]
eh...foutjeVerwijderd schreef op 19 april 2003 @ 23:18:
[...]
Het is geen review van de Arctic Copper Silent TC, maar van de minder goede normale Silent TC. (dus zonder Copper)
ff opletten dus
Maar zelf ff googlen is geen moeite. Er staan tientallen reviews over dat ding op 't web.....
Die review van de Falconrock II is trouwens wél top. En niet alleen de review, de Falconrock zelf ook
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
ik heb de falconrock II ook op mij Athlon XP 1700+@2240mhz@1,725v
temps zijn stressed 52, dus das wel aardig.
temps zijn stressed 52, dus das wel aardig.
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Bij die TC is het vastmaak mechaniek wel een stuk handiger zie ik.
Pagina: 1