HDD zeer sloom

Pagina: 1
Acties:

• XiQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-08-2025
Hallo, ik heb een pc met een Abit KX7-333 (Via VT8233a chipset). In dit systeem zit op de primairy master een IBM DeskStar HD 80GB (IC35L080AVVA07-0). Deze zou met 7200RPM toch wel een redelijke snelheid moeten bieden, echter haalt hij nu zo'n 1,7MB/s (100mb per minuut) en gaat nog langzamer als je met je muis beweegt. Op het systeem staat windows xp, maar in linux heb je dezelfde snelheid, hier zal het dus niet aan liggen lijkt me... Ik heb in windows XP al de moederbord driver geinstalleerd, maar ook dit helpte niet.
Ik ben nog niet aan een biosupdate toegekomen, maar dit ga ik zo doen (als jullie denken dat het nodig is:). Ook wil ik straks nog even de snelheid van een andere hd gaan testen.

Iemand nog anderesuggesties?

edit:

ff vergeten: In een andere pc is de hdd ook sloom, zal dus niet aan de pc liggen?

[ Voor 8% gewijzigd door XiQ op 19-04-2003 19:37 ]

De bovenstaande informatie is niet geloofwaardig te noemen. Er mogen dan ook geen rechten aan ontleend worden.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:49
hoe zit het met je geheugen :?
check eens met al-ctrl-del hoeveel je geheugen vol zit
want als je geheugen zo goed als vol zit, dan gaat de boel ook flink trager

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://gathering.tweakers..._message/16985205#idebrak
Misschien dat hier nog wat nuttige dingen in staan.
LOL GMTA :D

[ Voor 49% gewijzigd door TERW_DAN op 19-04-2003 19:49 ]

• XiQ
geheugen is 340mb vrij, ben nu ff die "idebrak" aan t lezen...

De bovenstaande informatie is niet geloofwaardig te noemen. Er mogen dan ook geen rechten aan ontleend worden.

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
met die chipset ga je dacht ik pas vanaf linux 2.4.21 fatsoenlijke snelheden halen, want hij wordt in 2.4.20 nog niet ondersteund.
(heb hier net de 2.4.21-pre7 geïnstalleerd en haal nu rond de 18 Mb/sec ipv 1,7 Mb), voor windows misschien de via 4-in-1 drivers installeren ofzo ?

hope this helps :)

• XiQ
ik weet even niet zo welke kernel ik toen heb gebruikt.
Na het installen van de 4in1 driver schiet het nog steeds niks op. In een ander systeem werkt de hd ook zeer sloom. Volgens windows is defragmenteren niet nodig en als ik naar de resultaten kijk lijkt het me ook niet nodig (vrijwel niks is opgeslitst), toen ik ooit defragmenteerde hielp dat ook niks...

ik heb vrijwel alles gedaan (behalve bios upgrade) uit de FAQ...

Pagina: 1