Goedwerkend programma voor TV-kaart gezocht!

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hallo,

Ik heb sinds enkele weken een tv-kaart van het merk Jetway (http://www.jetway.com.tw/evisn/product/lcd-tv/tv-878m.htm). Na wat rommelen met de kabels en de stekkers ben ik eindelijk redelijk tevreden over de beeldkwaliteit. De bijbehorende programmatuur vind ik echter errug verdrietig. Daarom ben ik met een aantal verschillende programma's aan het stoeien gegaan, maar tot nu toe is er geen een waar ik echt tevreden over ben.

Het standaardprogramma is genoeg om tv mee te kijken en opnemen gaat redelijk, maar wil niet in de volledige afmetingen opnemen en kan alleen maar grote, ongecomprimeerde bestanden uitpoepen. Een timerfunctie heeft ie nog helemaal niet en bovendien wil het hier en daar nog wel eens vast lopen.

Daarna heb ik Dscaler geprobeerd. Volgens velen is dit HET programma voor je tv-kaart en ik moet zeggen dat het erg goed werkt als je tv wil kijken (hoewel het nog niet werkt met mijn afstandbediening), maar zodra ik video ga opnemen en dat weer ga afspelen, dan is het beeld platgeslagen, lijkt wel op 16:9 :(

Kortom: Is er niet een handig en gebruiksvriendelijk programma, dat goed werkt met mijn tv-kaart en dat de mogelijkheid biedt om op te nemen met bijvoorbeeld divx-compressie en bovendien over een timer beschikt en dat ook nog eens goed draait onder Windows 2000?

Zou bijvoorbeeld de software van de Pinnacle tv-kaarten niet werken met mijn kaart? Dat lijkt nog wel redelijk!

Het lijkt me vast dat meer mensen met deze vraag zitten, hoewel ik er niets over kan vinden op de search?!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 10:27
Misschien heb je wat aan showshifter, dat kent veel opties voor opnemen.
Dscaler is inderdaad perfect, maar voor opnemen helaas niet.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Gebruiksvriendelijkheid is meestal ver te zoeken bij de huidige programma's.

Ik vind zelf VirtualDub het meest geschikt om te capturen, maar dit is ook nie tgebruiksvriendelijk en kent geen timer functie.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-06 20:13
wolly_a schreef op 19 april 2003 @ 19:25:
Daarna heb ik Dscaler geprobeerd. Volgens velen is dit HET programma voor je tv-kaart en ik moet zeggen dat het erg goed werkt als je tv wil kijken (hoewel het nog niet werkt met mijn afstandbediening), maar zodra ik video ga opnemen en dat weer ga afspelen, dan is het beeld platgeslagen, lijkt wel op 16:9 :(
Dit kan komen omdat het formaat waarin je opneemt een 16:9 verhouding heeft. Goede spelers, zoals zoomplayer, kunnen het beeld bij afspelen weer goed proportioneren, of proportioneren in elk formaat wat je wilt.
Kortom: Is er niet een handig en gebruiksvriendelijk programma, dat goed werkt met mijn tv-kaart en dat de mogelijkheid biedt om op te nemen met bijvoorbeeld divx-compressie en bovendien over een timer beschikt en dat ook nog eens goed draait onder Windows 2000?

Zou bijvoorbeeld de software van de Pinnacle tv-kaarten niet werken met mijn kaart? Dat lijkt nog wel redelijk!
ATV2000.

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TV kijken doe je met Dscaler, TV opnemen kan je beter doen met programma's als Virtual dub of Nan dub.
Daarmee kan je alles wat het video formaat aangaat instellen(codec, bitrate, filters, etc). Alleen zit dr geen timer functie in dus moet je gewoon zelf ff aanwezig zijn als je wat wilt opnemen.

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Op www.tv-cards.com kan je nog een lijstje met software vinden

• wolly_a
  • Niet online
Hmm, echt top is het allemaal niet! Op tvcards.com kan ik de hele meuk al gedownload, maar het is allemaal niets! Is het niet mogelijk om de software van andere kaarten met dezelfde chipset gewoon te gebruiken? Ik geloof dat Pinnacle ook dezelfde chip gebruikt? Die software heb ik laatst even gezien en dat werkt volgens mij wel goed!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:44
Weet iemand of er ook dit soort progs zijn die WEL met de terratec kaarten (met phillips chips) werken? Wat ik tot nu toe gevonden heb ondersteunt alleen die f*ckin' brooktree dingen.

• wolly_a
  • Niet online
Heej Charly, brooktree zei je!8)7? Dat zit ook op mijn kaart! Heb je toevallig een goed programma gezien!?

Verwijderd

Ooh... Wel proberen he.

Pixel width instellen. Zit bij output options.
Vind het alleen niet heel goed werken. Is TV Tool niet wat je zoekt?

• Charly
wolly_a schreef op 22 April 2003 @ 16:25:
Heej Charly, brooktree zei je!8)7? Dat zit ook op mijn kaart! Heb je toevallig een goed programma gezien!?
Ja dat Dscaler schijnt dus vrij goed te werken voor die dingen.

(Maar dat heb ik dus niet zelf kunnen proberen)

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Volgens mij bestaat er iig geen programma die gelijk in dvix opneemt, anders ga ik gelijk een tv-kaart halen :P
een vriend van mij gebrukt virtualdub om op te nemen, das natuurlijk ongecomprimeerd en volgens mij gaat dat prima.

Mijn rig

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Voor mensen die een versie van virtualdub met timer zoeken:

www.virtualdub.NET

Rechtstreeks opnemen in DIV-X gaat prima. Capture nu zelf in 352 * 576 (ofzo)
met div-x 5.02 (bitrate 1300). Dit levert prima kwaliteit op, vooral als je het terugkijkt op een TV (en dat doe ik altijd).

Hogere resoluties lukt niet met mijn systeem. Maar dit werkt al prima.

[ Voor 64% gewijzigd door Quitter3 op 23-04-2003 10:31 ]

• mt-cube
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-05 19:09
Quitter3 schreef op 23 April 2003 @ 10:29:
Voor mensen die een versie van virtualdub met timer zoeken:

www.virtualdub.NET

Rechtstreeks opnemen in DIV-X gaat prima. Capture nu zelf in 352 * 576 (ofzo)
met div-x 5.02 (bitrate 1300). Dit levert prima kwaliteit op, vooral als je het terugkijkt op een TV (en dat doe ik altijd).

Hogere resoluties lukt niet met mijn systeem. Maar dit werkt al prima.
Ik heb zelf ook zeer goede ervaringen met mijn wintv (878 chip) en dit programma VirtualDub VCR. Realtime divx opnemen gaat probleemloos. De snelhied van je processor is wel de beperkende factor. Als je 768*576 resolutie realtime in divx wil encoden heb je toch zeker wel een 2 Gh processor nodig.

• Charly
marko77 schreef op 23 April 2003 @ 09:22:
Volgens mij bestaat er iig geen programma die gelijk in dvix opneemt, anders ga ik gelijk een tv-kaart halen :P
een vriend van mij gebrukt virtualdub om op te nemen, das natuurlijk ongecomprimeerd en volgens mij gaat dat prima.
Bestaat wel, bij mijn cinergy(?) 400 zit software waar je zelf de codec mag uitzoeken (dus ook divx *duh*) en daarmee kun je (volgens de doos) real time in divx opnemen als je tenminste een...1.4ghz ofzo processor hebt.

Zelf heb ik een duron700 en daarme kom ik niet verder dan een frame of 8 per sec in divx dus dat schiet niet zo op. :P

• wolly_a
  • Niet online
Nou, ben ontzettend bezig geweest de laatste tijd, maar het is allemaal nog maar niets! Het ene programma kan totaal geen zenders vinden! Het andere kan niet in DIVX capturen! Het volgende kan geen zenders vinden met mijn tv-kaart of gaat juist overal net naast de zender staan! Beetje verdrietig allemaal! Van narigheid capture ik nu eerst alles in lompe grootte naar mijn schijf en zet het daarna om naar divx. Ben wel benieuwd of de software van Pinnacle tv-kaarten niet werkt!

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik gebruik de laatste tijd dit programma met m'n tv kaart.
omdat het beeld super is met dit programma!
ik gebruik het met m'n haupauge wintv pci.
moet met die van jou ook wel werken denk ik.

http://www.dscaler.org/

• wolly_a
  • Niet online
Nou, ik ben nu bezig met ATV2000 en na heel wat gepruts loopt dat programma op zich wel aardig. Goeie kwaliteit, vindt alle zenders, het kan rechtstreeks in DIVX opnemen (heel belangrijk!) alleen kan dit programma niet op een vooringestelde tijd opnemen! Ben nu bezig om een programmaatje te schrijven in VB dat op een voorgeprogrammeerde tijd op de betreffende F-toetsen drukt, es kijken of dat werkt! Want dan is het compleet!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 22:19
en met kazaa kun je vast windvr wel vinden, dit is ook een erg fijn proggie om te capturen en tv te kijken, mpeg 1/2 codecs ingebouwd

Verwijderd

ik word er ook ziek van:

ik had windvr 3, maar die wilde op een gegeven moment geen geschedulede (wat n woord!) programma's onthouden, en opnemen in mpeg-2 werkt niet bij mij: schokkerig

winvodio is echt bijna perfect: opnemen in elke codec, ingebouwde gids met programmeer-functie. Jammer dat het beeld schokt bij opnemen. Bij elke codec en bij elke instelling. Ik an nergens vinden wat ik hieraan kan doen. Ook last van AV-synch problemen

showshifter wil alle codecs uitschakelen en na de trial heb ik geen zin om te dokken voor een programma dat zo irritant graag "alles" wil doen: dvd spelen, mp3 spelen, het weer bekijken enz, en ik vind het nog lelijk ook

Dscaler is perfect voor tv kijken, maar kan niet schedulen

ChrisTV zelfde probleem. opnemen kan wel in divx, maar niet schedulen

fly tv 2000 kan niet alle zenders vinden

flyDS zelfde probleem, en is ook nog in t russisch

powervcr II wil alleen in mpeg 1 of 2 opnemen en 2 schokt bij mij. 1 is te slechte kwaliteit

iuvcr geeft foutmeldingen bij opstarten. echt vreemd

tivion is duits

kortom ik weet het niet meer!

ik wil gewoon een programma dat in divx kan opnemen, kan schedulen en waar je zelf zenders kan toevoegen. Liefst gratis, maar als het echt heel goed is wil ik ook nog wel wat betalen.

iemand tips=

Verwijderd

Ik heb nog wel een aantal andere interessante links:

[rml][ TV-KAART] Nederlandse gids in een pc vcr programma[/rml]

[rml][ TV Kaart(en)]De Kwaliteit ervan[/rml]

Overzicht TV kaart software!

Ikzelf gebruik meestal Winvodio. Deze heeft wat quirks, maar hopelijk komt over niet al te lange tijd versie 2.0 uit, met nieuwe toeters en bellen. Dit is voor zover ik weet de enige met een Nederlandse (legale) tvgids. Alle andere programma's maken meestal gebruik van xmltv (programma die basically de tvgids.nl site parsed en dat in xml formaat weergeeft) en naast het feit dat het volgens mij "niet helemaal" legaal is, is 't ook niet altijd correct (het blijft een geparsde website, dus niet alle velden hoeven op de juiste plek in de xml file te komen).

Kijk maar op www.vodio.com voor Winvodio.

Een ander programma wat ik gebruik is Showshifter. Commercieel programma, en eigenlijk bedoeld voor HTPC doeleinden, vanwege een kleurrijke interface met grote knoppen. In combinatie met xmltv is een tvgids mogelijk. Ik heb zelf een Pinnacle PCTV Pro, en via girder de afstandbediening geregeld. Toch leuk om vanaf de bank met je afstandbediening een opgenomen programma te kijken.

meer info en trial op www.showshifter.com

Ik lees van sommigen dat ChrisTV een goed programma is, maar mijn eigen ervaring was iets minder fijn (bluescreen in XP, en meteen na opnieuw opstarten riep het programma dat ik het probeerde te hacken en dat de trial daarmee ook verlopen was.. nee, ik probeerde geen cracks uit :P )

De site is me even ontschoten, maar op de tvcards site staat er wel een linkje naartoe.

Het blijft vooralsnog een beetje uitproberen wat je het beste bevalt. Keuze genoeg, maar geen van allen zijn ze 100%. Heb je zelf nog eisen aan TV kaart software? Verder hangt de kwaliteit van je opnames ook erg af van je hardware. Ik heb een P4 2.8 met 1GB ram en 2 disks in RAID0, dus m'n opnames zijn eigenlijk nooit schokkerig, maar m'n Pinnacle PCTV Pro ben ik iets minder over te spreken, qua beeldkwaliteit. De bovenstaande link laat aardige screenshots zien van verschillende typen kaarten.

Verwijderd

Ik gebruik Fly 2000, maar als je de zenders met de hand instelt op de frequenties die je van je kabelleverancier krijgt dan werkt dit prima hoor!
Pagina: 1