Toon posts:

[Access 2000] Rapport generen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beginner met Acces. Ik heb een database gemaakt met daarin een formulier met personen die in behandeling zijn, met in dat formulier een subformulier met afspraken die met die persoon hebben plaatsgevonden (inclusief datum en kosten).

Wat ik nu graag zou willen, is dat ik vanuit dat formulier een rekening kan generen (dat wordt dan een 'report' neem ik aan) met daarop de gegevens van één persoon en een overzicht van de afspraken met die persoon en de daarbij behorende kosten.
Het lukt mij echter niet om dit voor elkaar te krijgen. Ik kan wel rapporten in elkaar zetten met een overzicht van alle afspraken of van alle klanten, maar daar heb ik niks aan.

Kan iemand mij enigszins op de goede weg helpen? Of een website met relevante voorbeelden noemen?

Alvast heel hartelijk bedankt!

Groeten, merijn

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-09 15:14

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als je beginner bent kan dit ff lastig zijn.
Je moet een rapport maken waarop je gaat groeperen. Dan heb je als recordsource nodig: alle afspraak-regelts en de bijbehorende persoon. Dan zet je die op het rapport. Vervolgens open je het rapport en laat je het filteren op persoon.

Succes ermee!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.