Toon posts:

mysql password /\

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al dagen bezig met het installeren van Mysql . Heb al menig FAQ doorgelezen , maar blijkbaar krijg ik het toch niet voor elkaar .
Na de installatie draai ik mysql_install_db
en daarna mysqladmin -u root password 'new-password' .

Deze geeft me dus consant de melding :

error: 'Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: NO)'

Ik heb alle mysql pakketten al verwijderd en opnieuw geinstalleerd . Mysql daemon geherstart etc etc . Maar ik kom er gewoon niet in .

Dit werkt wel Mysql -u XXXX (waar xxxx alles is behalve root) .
Maar dan kan ik weer geen tabellen aanmaken .

Kan iemand me verder helpen ?

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
does mysqladmin --help ?? Want er mist iets heel simpels, en het luisterd naar de naam:

optie om een password op te geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Zwerver op 19-04-2003 19:17 . Reden: ietsje lieverd gedaan ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Misschien stelt jou linux distributie standaard een wachtwoord in? Wellicht staat daar iets over in de documentatie?

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

mysql -uroot mysql

UPDATE user SET password=password('new-password') WHERE user='root';

FLUSH PRIVILEGES;

EXIT;

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03

Een quote uit de manual page van mysqladmin:
-p|--password[=pwd]
Password to use when connecting to server If password is not
given it's asked from the tty
In de nos policy staat duidelijk omschreven dat je eerst zelf moet zoeken naar de oplossing, en als je er dan echt niet uitkomt kun je altijd nog een topic openen. Een van de eerste dingen die je doet als je een probleem hebt met een commando, is de manual page van dat commando doorlezen. Zelfs in de output van mysql_install_db staat dat je mysqladmin -u root -p password "new-password" moet gebruiken... Op slot.

Dit topic is gesloten.