Toon posts:

[xp] xp prof installatie: nls302en.le_ error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer windows xp prof us english te installeren.
specs van de pc is best standaard: asus p4b, celeron 1,7, tnt2, etc...

tijdens de installatie krijg ik een error:
windows kan het bestand nls302en.le_ (wordt hernoemd naar .lex) niet installeren.
alleen staat dit bestand gewoon op mijn cd, in de i386 dir. ik heb hem ook gekopieerd naar de harde schijf, maar zelfde probleem. ik kan dus bladeren, en dat bestand aanwijzen, maar hij accepteert het niet.

doorgaan met de installatie zonder dat bestand kan wel, maar dan krijg je een hele 'buggy' windows, met name de internet explorer en de help functie.

zoeken met google, ms support en got search leverde niets op. er zijn wel een paar posts over in wat nieuwsgroepen,
edit:

dit is dus exact mijn probleem, maar er heeft niemand antwoord op gegeven
http://groups.google.nl/g...2ecf%40tkmsftngxa02#link1

edit:
nog eens edit: ik heb hem net even een mailtje gestuurd. als hij de oplossing inmiddels weet zal ik het hier ook wel ff posten

maar daar staan ook niet echt zinnige antwoorden in.

wie-o-wie kent dit probleem?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 19:56 ]

Verwijderd

GEEN IDEE zou misschien de winxp pro nl kunnen installeren en kijken of hij datzelfde doet

Verwijderd

Topicstarter
en hoe zou ik aan de ned versie moeten komen?
edit: home zou in principe ook wel mogen hoor (kan toch gewoon met een prof key?)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 18:44 ]

Verwijderd

oh je zal vast wel iemand kennen die de nl versie heeft en wil copy for you

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 18:44:
o zo. ik dacht dat je bedoelde dat het ook met een eng versie cd kan... stom eigenlijk 8)7

edit: ja, die ken ik natuurlijk wel, alleen die zie ik dinsdag pas. en het heeft een beetje haast, maar da's geloof ik niet netjes om hier te zeggen...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 18:47 ]

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een probleem!
Sinds kort heb ik mijn oude pc laten ombouwen tot een sneller systeem.
Moederbord = Asus P4S8x-x
Processor = P4 2,4 ghz
harde schijf 1 = 60 gb harde schijf 2 = 80gb
Samsung DVD Rom
LiteOn CD Writer
3D Prophet II Titanium videokaart

Het was allemaal prima totdat ik Windows XP ging installeren. Tijdens de setup bleef het systeem hangen. Ik kreeg het niet meer aan de gang. Ik ben ermee teruggegaan naar de winkel waar ik het systeem heb laten bouwen en die vonden het ook vreemd.
Vervolgens ben ik de pc twee weken kwijt en is alles vervangen, harde schijven, kabels, moederbord....volgens de monteur lag het probleem aan mijn software (winxp home)
Goed, hij levert me het systeem terug met hun eigen winxp pro versie erop geinstalleerd.
Vervolgens kom ik thuis en inderdaad ik kan normaal alles opstarten. Om mijn pc aan te sluiten op het netwerk van @home moet je de computernaam veranderen en dan kun je online. Als je dit veranderd dan moet je eerst opnieuw opstarten om dit te activeren. Dit heb ik gedaan en ik krijg het volgende scherm:

Er is een probleem gevonden. windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Het probleem wordt waarschijnlijk door het volgende bestand veroorzaakt: Ntfs.sys

PAGE_FAULT_IN_NONPAGE_AREA

***stop: 0x000000050 (0xE13D9000, 0x00000000, 0xF8453E89, 0x00000001)

Nfts.sys - address F8453E89 base at F83E6000, datestamp 3B7DC5D0

En zoal jullie weten is de service van Microsoft ver te zoeken om dit probleem op te lossen...
Ik heb nu mijn oude pc weer aangesloten om op internet tot een oplossing te komen. Ik denk zelf dat het een conflict is en dat ik iets moet uitzetten in de bios. Winxp verwijderen en opnieuw installeren heeft geen zin (heb ik de eerste keer al gedaan, blijft het systeem hangen in de set-up) Win98 heeft ook een probleem met installeren dus dat was ook geen optie. Bios is van januari 2003.
Ik ben ook al bij de uitgebreide opstartmenu's geweest (F8) maar al die opties helpen niet, ik blijf deze foutmelding houden.

Wie biedt er hulp?????????
Alvast bedankt!!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En zoal jullie weten is de service van Microsoft ver te zoeken om dit probleem op te lossen...
Wat een onzin.
Windows XP en 2000 BSOD guide kijk daar bij "PAGE_FAULT_IN_NONPAGE_AREA" en ga de oplossingen eens proberen.

Maar wat doet jouw probleem in dit topic, ik zie geen verband?
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 18:44:
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 18:42:
GEEN IDEE zou misschien de winxp pro nl kunnen installeren en kijken of hij datzelfde doet
Lekkere oplossingen ja. :/
Kun je ook constructief posten?

[ Voor 41% gewijzigd door blackd op 19-04-2003 21:50 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

blackd schreef op 19 april 2003 @ 21:47:
[...]
Wat een onzin.
Windows XP en 2000 BSOD guide kijk daar bij "PAGE_FAULT_IN_NONPAGE_AREA" en ga de oplossingen eens proberen.

Maar wat doet jouw probleem in dit topic, ik zie geen verband?

[...]

[...]

Lekkere oplossingen ja. :/
Kun je ook constructief posten?
Sorry dat ik het hier gepost heb, ik ben een beetje radeloos geworden. Dat zou jij ook zijn als je pc al bijna drie weken weg was alleen maar omdat Windows niet geinstalleerd kan worden. Ik ben geen techneut maar ik heb wel een beetje verstand van computers. Ik kan alleen geen logisch verband ontdekken op dit moment vandaar dat ik de hulp inroep van een forum. Als jij de oplossing zou weten dan zou je me toch ook op de goede weg helpen? Of niet?

• blackd
  • Niet online
Het is prima als je de hulp inroept op ons forum. Maar het lijkt mij logischer om dat in een eigen topic te doen. Ook staat er e.e.a. aan documentatie her en der op internet over jouw probleem, waarmee je de oorzaak mogelijkerwijs kan achterhalen.

Verwijderd

blackd schreef op 20 april 2003 @ 03:44:
Het is prima als je de hulp inroept op ons forum. Maar het lijkt mij logischer om dat in een eigen topic te doen. Ook staat er e.e.a. aan documentatie her en der op internet over jouw probleem, waarmee je de oorzaak mogelijkerwijs kan achterhalen.
Ik vind het super dat je meteen reageert, maar ik durf hiervoor niet een eigen topic te openen omdat ik denk dat de oplossing misschien te simpel is voor mijn probleem. En als je weet waar die documentatie staat of hoe ik moet zoeken dan stel ik dat ook op prijs. Ik denk persoonlijk dat mijn onboard netwerk kaart op mijn moederbord een conflict veroorzaakt. Het probleem is dat ik niet goed weet hoe ik die uitschakel. Ik heb het al geprobeerd in de BIOS maar dan nog kreeg ik dezelfde foutmelding.

• blackd
  • Niet online
Ik denk eerder dat het aan het geheugen ligt, iets wat je ook in de documentatie kunt vinden wat ik in dit bericht heb gepost. Ook een manier om dit te checken kun je daar vinden.

Reden dat ik het liever in een apart topic zou zien is dat we nu offtopic gaan; het topic gaat nu over jouw probleem, en niet dat van de topicstarter. En dat is niet de bedoeling :)

Verwijderd

okee ik begrijp je punt wat betreft het posten. Ik had dat bericht al gelezen voordat ik hier ging posten maar daar vond ik nog niet veel antwoorden. Zoals ik al zei hebben ze het systeem diverse malen getest in de werkplaats maar doet het zich voor op het moment dat ik mijn computernaam verander voor @home. Voor de rest wijzig ik niets in de computer. Ik ga hier morgen meer info over verzamelen en het systeem dinsdag weer ter reparatie aanbieden. Eventueel met de verzamelde info of dat de monteur ter plekke komt kijken. Nogmaals sorry voor de vervuiling van dit topic. Bedankt voor je tijd en genomen moeite _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
ok, on topic nu (nofi). ik heb mail gehad (zie mijn edits in de openingspost). hij kon het zich niet meer herrinneren, maar ik heb meteen een mail terug gestuurd:
oh sorry. I'm trying to get windows xp pro installed, just as you mentioned in de newsgroup post:

quote: The file is nls302en.le_ and the file is on the cd, but
for some reason it is not finding it. I am doing a new
installation, not upgrade,I need help as microsoft is
very slow in responding to e-mail tech support.

During installation, Windows says it can't find the file, but is on my Windows cd, and the file is not corrupt. Continuing the installation without copying that file is possible, but it results in a very 'buggy' Windows, for instance a half working internet explorer.

I hope I explained the problem clear enough.

thanks in advance,
>Subject: Re: The nls302en.le_ problem you had on 2001-11-10
>Date: Sat, 19 Apr 2003 21:37:51 -0500
>
>i don't remember the problem or what i was trying to do so sorry i
>can't help you. if you could give me info on what you are trying to
>do i can possibly help.
>
>
>
>
>
>

>>Subject: The nls302en.le_ problem you had on 2001-11-10
>>Date: Sat, 19 Apr 2003 19:52:45 +0200
>>
>>Mr. >>
>>I've got your email adress from this newsgroup post:
>>
>>
>>
>>I found it with the search, because I am experiencing this problem
>>right now.
>>There are no answers posted yet, but since you had the problem more
>>than a year ago, I wondered wether you have a solution already by
>>other ways.
>>If you do, I would really appreciate it if you could email me back,
>>because I can't find a solution myself.
>>
>>greetings,
>>
>>
>
edit:
geen commentaar op mijn engels svp, dat weet ik zelf ook wel :(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 18:08 . Reden: op verzoek: zijn NAW en mijn NAW weg... ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, als dit schopje niet helpt ga ik xp home proberen

mijn vorige post was niet echt een kick na 5 uur, wel? nog geen mail terug btw

Verwijderd

Topicstarter
mijn probleem is dus opgelost.

ik had namelijk iets geprobeerd, maar dat maakte windows alleen nog maar instabieler. dus ik ga windows (voor de 5e keer intussen) opnieuw installeren. natuurlijk weer dezelfde foutmelding.

het enige verschil was dat ik geen zin meer had om land/invoertaal etc alvast in te stellen, maar gewoon steeds op enter gedrukt heb. hierdoor stond mijn pc dus compleet op 'us' settings, maar het werkte tenminste. maar mijn problemen waren weg.

vervolgens na de installatie alles met de hand op nederlands gezet (tijdsaanduiding, eurosymbool, de hele mikmak). nog steeds geen probleem.

ik snap hier werkelijk niets van, maar het werkt tenminste. waardevolle tip voor de search dacht ik zo al zeg ik het zelf

ik doe dit via isdn, hopen dat adsl straks ook probleemloos gaat...
Pagina: 1