• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-02 15:01
Ik HAD altijd een Siemens M35 met een mr. handsfree carkit, ik heb nu een Siemens A50 gekocht. Deze 2 telefoons hebben beide dezelfde aansluiting onderop, laders kan ik uitwissellen zonder problemen

Maar wanneer ik mijn carkit op de A50 aansluit gaat deze uit wanneer ik bel/gebelt wordt
Nu schijnt het dat er een datakabel beveiliging/lock op de A50 zit om te voorkomen dat je een datakabel op de telefoon aansluit, ik heb het vermoeden dat mijn carkit als datakabel gezien wordt en daardoor de A50 uitgaat. Hij laadt zichzelf namelijk wel op via de carkit !

Dus : hoe zorg ik dat mijn carkit als een headset gezien wordt ipv een datakabel ?

Ik ben al een paar sites tegen gekomen waar je de datakabel kan gebruiken dmv het solderen van pin1 & 'testpoint' oid maar die datakabel maakt me niets uit , en ik maak liever m'n telefoon niet open als ik bv door het blokkeren van een pin op de handsfree set kabel ook mijn A50 kan gebruiken met de carkit

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:40

Zoefff

❤ 

Je hebt gewoon pech. Je huidige aansluiting past gewoon _niet_ op je nieuwe telefoon.

Wij hebben ook zo'n mr. handsfree carkit. Mn vader had eerst een C53i, nu heeft ie een S45. We hadden al voor aanschaf bij de winkel geinformeerd. De aansluiting ziet er hetzelfde uit, maar er zitten een aantal draajes andersom bij nieuwere modellen, waardoor hij gewoon niet gaat werken. Waarschijnlijk expres gedaan door siemens, om zo weer nieuwe spulletjes te kunnen verkopen..

Als mn vader zn nieuwste telefoon aansluit op de karkit, dan lijkt het aanvankelijk goed te gaan, maar zodra je gebeld word, crasht de telefoon, krijg je allemaal rare herrie en strepen, helaas.

Je kan gewoon een nieuw "tussenstukje" voor je carkit bestellen, voor de A50, en dat gebruiken, dan hoort het weer normaal te werken (dingen kosten iets van 15 euro ofzo, moet je ff op de site van mr handsfree kijken).

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Renkie
Mh, denk zelf dat het wel zal werken wanneer je de data pin blocked, maar ok:)

Even een vraag : Zijn ze andersom wel compatible? Dus zal die M35 wel werken met de kabel van de A50 ?

Edit : en zeker wanneer ik kijk op de siemens site en een headset zie die op de M35 EN de A50 past...

http://www.my-siemens.com...4501A107%252Fdesc,FF.html

Er zal dus wel iets met die mr handsfree kit zijn dat hij meer/andere pinnen gebruikt dan de officiele siemens kabel

[ Voor 54% gewijzigd door Renkie op 19-04-2003 18:30 ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:37

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Bij Mr. Handsfree heb je voor elk afzonderlijke type/model aan ander kabeltje nodig.

Zoals je misschien weet hebben de Nokia 3210, 3310, 3330, 3410................8910I allemaal de zelfde aansluiting, maar bij Mr. Handsfree hebben ze allemaal een aparte kabel.

Ik denk dat die carkit aan de telefoon vraagt van: "hé wat voor een telefoon ben jij?"
Nokia 3310 zegt dan: "Ik ben een 3310"
Mr. Handsfree: "hum...je maak nu gebruik van een 3410 kabeltje, dus ik doe het niet.
Moet je lekker een nieuw kabeltje kopen, HAHAHAHA"

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Nee, software update verhelpte dat probleem, is bekend probleem, heb er zelf ook al een paar geupdate

• Renkie
Jaromir, ik heb in een ander topic een reply van je gelezen waarin je uitlegt hoe je de telefoon kunt unlocken, kan ik met die truck ook BLIJVEND de data kabel 'block' weghalen ? Dus dat ik 1malig die truc doe en er verder altijd gebruik van kan maken

Of weet je een andere oplossing voor mijn probleem ?

Add me anders ff op icq of mail renkie@xs4all.nl

• Renkie
Ik krijg de telefoon niet open namelijk :)

Front is eraf, accu eruit maar zie nog helemaal geen printplaat :(

• Renkie
Ok, nu komt het meest vage

Net op een carkit van een kennis getest -> Daar werken de M35 EN A50 perfect op !

Dan zou het aan de MR-Handsfree kit liggen, waarschijnlijk een bepaalde pin die gebruikt wordt bij de mrhandsfree kit maar die niet gebruikt wordt bij de andere.....

Mijn vraag : WELKE pinnen kunnen dit zijn?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-02 14:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmz, heb ook veel gelazer gehad met die carkit.
Gewoon met de experts bellen van mr handsfree... simple as that. ;)

Whatever.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:40

Zoefff

❤ 

Renkie schreef op 20 April 2003 @ 19:46:
Ok, nu komt het meest vage

Net op een carkit van een kennis getest -> Daar werken de M35 EN A50 perfect op !

Dan zou het aan de MR-Handsfree kit liggen, waarschijnlijk een bepaalde pin die gebruikt wordt bij de mrhandsfree kit maar die niet gebruikt wordt bij de andere.....

Mijn vraag : WELKE pinnen kunnen dit zijn?
Welk originele stekkertje gebruikt hij dan, die van de A50 of van de M35?

Misschien dat de M35 wel op de A50 past, maar niet andersom? Ik denk nog steeds dat het met dat stekkertje, of tussenstukje te maken heeft hoor. De mr.handsfree carkit eindigd in een soort utp stekkertje, daar moet je een verloopstukje op doen toch?

Gewoon op de mr. handsfree site een nieuw verloopstukje bestellen en je bent van het gelazer af volgens mij...

Werkt het dan nog steeds niet, dan kan je mr. handsfree aansprakelijk stellen, of naar je garantie grijpen, want dan betekend het dat er iets kaduuk is..

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Renkie
Sorry voor de late reply :)

Telefoonnummer ? Kon ik zo snel niet ontdekken op hun site? Wel een email adres

Die kennis heeft een S45 met kabel die voor de M35+S45 + nog wat moest zijn, net als mijn kabel

En ik ben niet van plan 22 euro uit te geven voor een extra kabel terwijl andere merken perfect werken, beetje een melkkoe idee zo :(
Pagina: 1