Enter Bios Compaq Deskpro

Pagina: 1
Acties:

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 17:09
Goede savonds

Ik heb hier een leuke Compraq Deskpro 4000 staan. Leuk en aardig. Maar ik kan niet in het bios komen. Alles wat ik d8 geprobeerd; del, F1, F2, F3 en de rest van de F-toetsen.

Ik kom er niet in. Nogal problematisch ivm het feit dat de hdd geformateerd is en ik steeds een NTLDR error krijg. enfin hoe kom ik erin?

Ik las iets over een programma dat je nodig zou hebben, maargoed dan kom je toch weer bij het probleem dat hij niet van floppy wil starten. Afgezien dat ik dat proggie nog niet heb.

Op compaq site nix te vinden, krijg alleen HP meuk.

edit: ik krijg een Compaq scherm tot ik NTDLR error krijg

[ Voor 6% gewijzigd door Speedener op 19-04-2003 17:56 ]

Verwijderd

volgens mij is het F10 om in de compaq bios te komen

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

F10 of F2

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Je hoeft in principe niet het BIOS in, die NTLDR fout kan je oplossen door fdisk /mbr uit te voeren.

Bij een format wordt je MBR niet overschreven, vandaar dat je die error blijft houden.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Het is bij sommige compaq pc's het geval dat je een speciale partitie nodig hebt. Met daarin een stukje software om in de bios te komen. Als je dit dus niet hebt kun je er ook niet meer in. je kan op de site van compaq het model opzoeken, en dan maak je diskettes van. En dan daarmee de bios weer in. Als je die diskettes erin doet voor je de pc aanzet boot ie ze wel.

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 20:10:
Het is bij sommige compaq pc's het geval dat je een speciale partitie nodig hebt. Met daarin een stukje software om in de bios te komen. Als je dit dus niet hebt kun je er ook niet meer in. je kan op de site van compaq het model opzoeken, en dan maak je diskettes van. En dan daarmee de bios weer in. Als je die diskettes erin doet voor je de pc aanzet boot ie ze wel.
da's alleen bij die "echte" compaq's (die ouwe barrels van computers zeg maar >:) )

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 17:09
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 20:10:
dreeke schreef op 19 april 2003 @ 19:51:
Je hoeft in principe niet het BIOS in, die NTLDR fout kan je oplossen door fdisk /mbr uit te voeren.

Bij een format wordt je MBR niet overschreven, vandaar dat je die error blijft houden.
Bij beide dingen moet er dan wel gestart kunnen worden vanaf diskette(/Cd Rom) en dat kan nu dus niet...

[ Voor 27% gewijzigd door Speedener op 19-04-2003 22:35 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Speedener schreef op 19 April 2003 @ 22:33:
[...]

[...]

Bij beide dingen moet er dan wel gestart kunnen worden vanaf diskette(/Cd Rom) en dat kan nu dus niet...
sorry dat had ik over het hoofd gezien |:(

Als noodoplossing zou je fdisk /mbr altijd nog uit kunnen voeren vanaf een andere pc (hdd overzetten) (en hem dan meteen bootable maken en vanaf de HDD Windows setup uitvoeren)

[ Voor 10% gewijzigd door dreeke op 19-04-2003 22:39 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Probeer eens op de toetsen F4, F8 en F10 te rammen (alledrie te samen). Moest dit ook niet lukken probeer eens CTRL + ALT + ENTER. Normaal zou het nu moeten lukken.

Verwijderd

Ik zal je zeggen dat ik nog nooit een compaq heb gezien die met of zonder bios helemaal niks met de fdd doet.

Maar goed, dan kan je zoals hierboven al staat die hb ff in een andere pc hangen.

had je trouwens een kleine partitie op die schijf?

Verwijderd

Hmz..klinkt mij alsof je een Rompaq nodig hebt.....

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

Ik zou om te beginnen hier eens gaan kijken: Software and Drivers

Kies je product en model.

De rest ga ik niet uitleggen,....lijkt me duidelijk dat het voor zich spreekt.

Succes.

btw: "model or processor" staat als het goed is op een sticker aan de rechter zijkant van de kap.

[ Voor 17% gewijzigd door MarElo op 20-04-2003 16:51 . Reden: aanvulling ]

Pagina: 1