Toon posts:

Te snel ram in mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had net al een topic geopend maar dat werd al snel weer geclosed, en terecht bedankt voor de links.

Nu heb ik het volgende probleem:

sys:

EpoX 8KHA+ mobo
256 DDR PC2100 (1 module)

Ik had eerst 512 DDR maar 1 module van 256 is kapot gegaan. Nu heb ik in de winkel een nieuw reepje gehaald (PC2700) dat volgens die links die jullie gegeven hebben backwards-compatable zou zijn. Nou klinkt prachtig en mooi!

Maar als ik de pc2700 module in mijn mobo prik in combinatie van het oude geheugen start mijn pc niet op. Ook als ik het PC2700 reepje in z'n eentje in mijn systeem prop start het niet op. Je zou zeggen defect reepje meegekregen....

Maar als ik die kapotte 256 DDR PC2100 naast mijn bestaande 256 DDR gooi start mijn pc wel op, uiteraard met 256 MB... en als ik dat nieuwe ram PC2700 naast mijn oude laat draaien start mijn pc niet op.

Kan het zijn dat ik in het bios wat dingen moet veranderen ofzo, ik heb het idee dat dat PC2700 wel werkt maar mijn mobo hem niet wil pakken...

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
het kan zijn dat je een bios update nodig hebt om bepaalde geheugens te kunnen pakken. (Correct me if wrong)
Het kan het zijn dat het moederbord simpel niet overweg kan met het geheugen.
Heb je al andere banken en bios reset/update geprobeerd?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Laatste bios is geinstalleerd... alle banken geprobeerd maar no luck so far..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Het heeft iig niks met de snelheid v.d. DIMM te maken. Waar het wél mee te maken kan hebben is compatibiliteit (ondanks de JEDEC specs wil het wel gebeuren dat niet alle mobo/DIMM cominaties lekker samenwerken), defecten of BIOS timings. Ik weet niet wat je in je BIOS hebt ingesteld maar zet het zaakje bijvoobeeld eens op 133MHz als nu by SPD ingesteld staat. Kun je de DIMM ook in een ander bord testen?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 13:19

Houston3

ole

ik denk dat epox niet zo houdt van 2 verschillende rammetjes, bij mij ( epox 8kha+ ) kon ik namelijk ook niet pc2700 en pc2100 door elkaar gebruiken :) je zal dus of die 2100 moeten vervangen met 2700 of andersom

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dan zou die 2700 dimm in zn eentje wel moeten werken en dat doet ie ook niet

Verwijderd

Topicstarter
dat met die speeds had ik al gedaan trouwens, werkte ook niet :<

Ik ga dinsdag wel even de module ruilen...zucht

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

zou het niet kunnen zijn dat het nieuwe plankje gewoon kapot is ;)
test het eens in een ander sysje om het zeker te weten :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Hm vaag ik heb in a7v266 mobo die tot PC2100 aankan ook gewoon een reepje PC2700 draaien. Werkt gewoon perfect, heb nooit iets hoeven aanpassen of niks.

Wèh zedde gij??

Pagina: 1