bios flashen incl escd niet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Topicstarter
ik probeer mijn bios te updaten omdat xp telkens vastloopt en vraagt of ik m'n bios wil updaten omdat er een conflict is :(.
maar als ik dat probeer dan krijg ik in aflash niet de keuzemogelijkheid om dat te doen inlusief de escd te vernieuwen :r, terwijl dat volgens de site van asus http://www.asus.com.tw/su...h/techref/bios/index.aspx wel zo zou moeten, ik heb btw een a7n266

wat moet ik nu doen, gewoon flashen en hopen dat dit goed is ???

[ Voor 14% gewijzigd door dikiedik op 19-04-2003 18:21 ]

ride on

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
dikiedik schreef op 19 april 2003 @ 17:11:
ik probeer mijn bios te updaten omdat xp telkens vastloopt en vraagt of ik m'n bios wil updaten omdat er een conflict is :(.
maar als ik dat probeer dan krijg ik in aflash niet de keuzemogelijkheid om dat te doen inlusief de escd te vernieuwen :r, terwijl dat volgens de site van asus http://www.asus.com.tw/su...h/techref/bios/index.aspx wel zo zou moeten, ik heb btw een a7n266

wat moet ik nu doen, gewoon flashen en hopen dat dit goed is ???
Je kunt ook gewoon in het BIOS de ESCD clearen, hoef je m niet voor te flashen. Staat ergens bij PnP/PCI Configuration geloof k, Clear NVRAM/ESCD/Configuration Data. Enablen, rebooten, klaar...Dat kun je ook doen nadat je je bios geflasht hebt. Ook is wel handig als je Plug&Play Aware OS op enabled zet, dan kan XP zelf IRQ's etc toewijzen, ter voorkoming van conflicten. Maar weet je ook echt zeker dat het vastlopen aan het bios ligt?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
XP gebruikt het BIOS niet om I/0 te doen hoor, dus aan je BIOS kan het niet liggen en XP die vraagt om je BIOS up te daten kan al helemaal niet. Kijk es naar je temps en dat XP onstabiel is redelijk normaal.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• BèR
Guru Evi schreef op 20 April 2003 @ 10:16:
XP gebruikt het BIOS niet om I/0 te doen hoor, dus aan je BIOS kan het niet liggen en XP die vraagt om je BIOS up te daten kan al helemaal niet. Kijk es naar je temps en dat XP onstabiel is redelijk normaal.
NOFI maar ik draai probleemloos XP, al 3 maanden geen BSOD/vasthanger gehad, en ik ben GEEN uitzondering, probeer gewoon ontopic te blijven aub...

[ Voor 5% gewijzigd door BèR op 20-04-2003 10:18 . Reden: aanvulling ]

• dikiedik

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Topicstarter
op m'n andere pc draai ik ook al maanden probleemloos XP, maar op deze loopt ie vast, en in het gevreesde blauwe scherm staat echt een zin die vraagt of ik contact op wil nemen met de leverancier van m'n moederboard om te vragen of er een andere bios voor beschikbaar is.

ik heb trouwens nu we de nieuwere drivers voor m'n moederboard ge-instaleerd (eerder weigerde windows dit) mischien dat dit al oplossing biedt, ik ben nl nogal huivergig om m'n bios te flashen ivm de aangegeven gegevens.

ride on

• BèR
wat staat er verder in de BSOD dan? en lees de Windows 2000/XP BSOD guide eens...

• dikiedik

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Topicstarter
ik heb intussen de bios geflashed,
dat leverde op zich geen problemen op buiten dat ik nog een keer moest rebooten omdat windows alles opnieuw moest instaleren,
maar hij is nu nog steeds niet stabiel te noemen. (iexplore.exe stortte net weer uit de lucht :()
m'n temp's zijn (volgens ASUS PROBE)42 voor m'n proc.(amd 1800+) en 35 voor m'n board (asus a7n266), ook m'n voltages zijn volgens dat zelfde progje ruim voldoende.
het hele gebeuren draait op de setup defaults.

ik ga morgen even bellen met de leverancier van m'n mobo want ik wor nu echt gek :r

ride on

• dikiedik

dikiedik

de verkeers ont regelaar

Topicstarter
[update] heb net windows opnieuw ge-instaleerd (zo kaal mogelijk) en ga nu testen,(heb toch nog een beetje geduld voor dit mobo bij elkaar weten te sprokkelen O-) ) als ie weercrashed gaat ie ASAP terug , ik heb vandaag al gebeld met Q en t zou geen probleem zijn als ik m terug kwam brengen (zou er nog s bij moeten komen).
ik heb trouwens wel de audio drivers en de n-videa drivers voor m'n ge-integreerde zut ge-instaleerd.

[up-up date-date] nou hij is weer gecrashed, alles duidt er dus op dat m'n mobo idd de boosdoener is :( , ik ga m er morgen uithalen en terugbrengen, tnx allemaal voor t aanhoren/lezen van mijn problemen. [end]

[ Voor 21% gewijzigd door dikiedik op 22-04-2003 19:57 ]

ride on

Pagina: 1