Branden van SVCD?

Pagina: 1
Acties:

• pietjepo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04-2022
Ik ben van plan om een hoop oude banden(VHS en BETAMAX) op cd te branden. Om de banden te capturen gebruik ik Virtualdub 1.5.1.0. Ik heb nog een aantal vragen:

1) Als ik de films wil branden op cd dan wil ik eigenlijk dat ze te bekijken zijn in een dvd speler(SVCD) Maar de meeste films duren niet langer dan 20 minuten. Is het mogelijk om verschillende tracks op een cd te branden en dat je met je dvd speler zelf kunt bepalen welke track je wilt zien. Ik heb zelf nog geen dvd speler.

2) Bij het capturen met virtualdub wordt het geluid niet mee gecaptured. En ja bij de audio-mixer staat de lijningang geselecteerd. Ik heb gewoon geluid via de line-in, alleen wordt deze niet mee gecaptured.

Als ik bij virtualdub in het capture scherm zit en ik klik op audio->compression geeft het programma steeds dezelfde foutmelding:

Access Violation in capture routine

VirtualDub has intercepted a crash condition in one of its routines. You should save any remaining data and exit VirtualDub immediately. If you are running Windows 95/98 , you should also reboot afterwards.

Vervolgens loopt het programma vast. Ik heb als OS Windows XP en heb de Pinnacle PCTV pro als capture card.

Verwijderd

dat probleem met het geluid weet ik zo niet.
Maar je kunt wel meerdere tracks op een svcd kwijt.
Je kan em met nero fikken en zelfs een menuutje maken zodat je het gewenste track kunt bekijken op je dvd spelet

• pietjepo
Klote zooi.

Die foutmelding bij audio->compression blijft maar verschijnen.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dat probleem met die audio compression heb k ook gehad, toen heb ik de MP3 codec van Lame geinstalled (ff www.google.nl) en daarmee wilde hij wel capturen.

Ik neem het geluid op in MP3 320 kbps, en het beeld neem ik op met MJPEG codecs.
Daarna bewerkt ik beeld en geluid toch weer dus dan kan ik eens gaan kijken wat in dat geval de beste compressie is (VCD, SVCD, DivX, etc.)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• pietjepo
Ik heb de LAME MP3 ENCODER gedownload van

http://www.maz-sound.com/archives/lame392.zip

Hoe is deze codec te gebruiken? Of doet VirtualDub dit zelf door deze codec te selecteren in audio->compression?

Ik blijf namelijk na het exe bestandje van lame gestart te hebben, dezelfde foutmelding houden.

• the-body
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik zou je aan willen raden om niet in SVCD te branden maar in het VCD formaat. In de eerste plaats is je bronmateriaal (videobanden) sowieso al slechter dan een goed gecomprimeerde MPEG1 stream en in de tweede plaats is VCD veel beter compatible met de meeste standalone DVD-spelers! En je kunt natuurlijk veel meer kwijt op een VCD, dat is drie. Om te encoden zou ik dan TMPGEnc gebruiken met multipass, ken nie vout gaôn!

Wat dat geluid betreft, je zou VirtualDubMod kunnen proberen, die is iets vaardiger met audio (dit is een mod van VD). Verder zou ik het ook niet precies weten. Succes!

This title is for sale, please send me a PM

• mno
  • Laatst online: 23:36

mno

the-body schreef op 19 April 2003 @ 19:33:
Om te encoden zou ik dan TMPGEnc gebruiken met multipass, ken nie vout gaôn!
Tmpgenc met multipass i.c.m. VCD is een beetje tegenstrijdig. De standaard van VCD is namelijk een constante bitrate (CBR) dus dan is 1 pass genoeg.

Verder heb je wel gelijk dat je VCD aanraadt omdat de source toch relatief slecht is.

Gewoon rösti

• pietjepo
Inmiddels heb ik ook VirtualDubMod geprobeerd en ik blijf dezelfde foutmelding houden.

Ik ben ook eens gaan kijken bij geluiden en audioapparaten in het configuratiescherm. Als ik dan kijk bij hardware->audiocodecs->eigenschappen->eigenschappen, geeft xp de volgende foutmelding:

Er is een uitzondering opgetreden tijdens het uitvoeren van shel32.dll, Control_RunDLL ''C:\Windows\System32\MMSYS.CPL'',@0

Ligt het misschien hieraan en hoe kan ik dit verhelpen?

• mno
  • Laatst online: 23:36

mno

In principe heb je helemaal geen audio codec nodig. Als je de ruimte hebt moet je gewoon in standaard wave-formaat (44,1 Khz, 16-bit, stereo) capturen en daarna via bijvoorbeeld Tmpgenc naar VCD of SVCD omzetten (met .mp2 geluid).

Hoe probeer je precies te capturen? Heb je een TV-kaart ofzo? Dat je de line-in gebruikt lijkt een beetje raar. Heb je niet gewoon een coax-kabel in je kaart gestopt?

Gewoon rösti

• pietjepo
Ik heb een camera aangesloten op de pc.

Geluid is aangesloten op de line-in van mijn geluidskaart

• pietjepo
De camera gebruik ik om HI8 bandjes af te spelen

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

mno schreef op 19 April 2003 @ 20:23:
In principe heb je helemaal geen audio codec nodig. Als je de ruimte hebt moet je gewoon in standaard wave-formaat (44,1 Khz, 16-bit, stereo) capturen en daarna via bijvoorbeeld Tmpgenc naar VCD of SVCD omzetten (met .mp2 geluid).

Hoe probeer je precies te capturen? Heb je een TV-kaart ofzo? Dat je de line-in gebruikt lijkt een beetje raar. Heb je niet gewoon een coax-kabel in je kaart gestopt?
Om een video recorder op een TV kaart aan te sluiten (die heeft de topicstarter, zie eerste post) gebruik je beter geen Coax kabel, maar een composite of SVHS kabel.

Omdat deze kabels geen geluid door kunnen geven, wordt het geluid aangesloten op de Line in van de geluidskaart.

Topicstarter:
In Virtualdub kan je bij het menu "Audio --> Compression" kiezen welke codec er gebruikt wordt.
Bij de LAME MP3 codecs staat er overal (Lame) achter, bijv. MP3 320kbit 44.100 KHz Stereo (Lame)

Let erop dat de Lame codec geregistreerd moet zijn in Windows. Je hebt dus een versie van Lame nodig die zichzelf in het register neergooit. Lame.exe opstarten helpt niet, dit is namelijk alleen de kern van het programma die nog de nodige schakelopties nog moet hebben.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• pietjepo
1)Jullie hebben het steeds over de instellingen in audio->compression. Ik kom dit menu alleen niet in omdat windows steeds een foutmelding geeft en virtualdub en virtualdubmod afsluit.

2) Ik heb lang zitten zoeken naar een versie van Lame die zichzelf installeerd en registreerd, deze heb ik helaas niet kunnen vinden.

• pietjepo
Iemand?
Pagina: 1