[win2k] printer installeren van nt4 server

Pagina: 1
Acties:

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Ik heb een NT4.0 server waar een aantal printers op zijn geinstalleerd. Waaronder een HP Deskjet 710C. Die driver is voor windows 2000 al in windows 2000 ingebouwd. En dus ook niet los te downloaden. Tijdens de installatie van die printer op een Windows 2000 werkstation zegt die dus dat de driver niet in orde is. Nou heeft windows die driver wel bij zich, maar kan ik die niet uit de lijst selecteren. Ik heb namelijk op dat moment alleen de mogelijkheid om een inf file te selecteren. Nou heeft windows die allemaal staan in de C:\winnt\inf dir. Alleen hoe weet ik nu welke het is. Heeft iemand een ideetje...

Verwijderd

Waarom download je niet gewoon de driver van de Hewlett Packard site en selecteer je hem vervolgens in die lijst?

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Omdat HP dus geen driver beschibaar heeft gesteld op hun website omdat die dus al in windows is ingebouwd. En driverguide kan ook niks vinden.

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Als je dan iets verder kijkt dan zie je inderdaad dat ze daar niet staan, maar dat er een verhaal staat waarin dus wordt gezegt dat ze in windows 2000 ingebouwd zijn. :Z

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vooraf even dit:
; PRINTUPG.INF
;
; Mapping of Broken OEM printer driver model names to in-box model names
;

[knipperdeknip]

; "<Broken OEM model name>" = "<In-box model name to replace with>"
;
[knipperdeknip]

[Printer Driver Mapping]

"HP DeskJet 710C Series" = "HP DeskJet 710C"
Ten eerste wil je dus met alle geweld een Erkend Broken Printer via een rechtstreekse mapping doen.

Dat gaat mis.
Windows 2000 trekt namelijk de driver van je NT4 server af als je die daarop deelt zonder ook een win2k driver te laden.
Die is er dan ook eens niet.

Verder heb je blijkbaar niet echt handig gezocht, ik kwam met [search=hp+710+printer+win2k] al een stuk of 3 topics tegen waar de werkende workarounds in genoemd werden.

Verwijderd in "Aaarghhhh! Kan een HP 710c via netwerk w"
HP Deskjet 710 in netwerk.
hp 710 op netwerk

Werkende oplossing:
scriptje maken met net use lpt2: \\server\printer en daar lokaal de 710 driver op hangen.

Eventueel gebruik je PRNADMIN uit je resource kit.

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 19-04-2003 18:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1