enkele vraagjes over een nforce 2 setup

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 00:35
Na dagen lang reviews lezen en topics op tweakers heb ik nog steeds veel twijfels (denk dat het een beetje een overkill is qua hoeveelheid informatie :p)

Mijn oude kt133A mobo lijkt stuk te zijn, dus wou ik een nieuw mobo/cpu/ram/cooler kopen

Het enige waar ik al zeker van ben is de cooler, dit wordt nl een aero7 van coolermaster (aangezien die Vantec 7040 nergens in de buurt te koop was)
Deze cooler zou normaalgezien goed moeten kunnen coolen en ook nog stil zijn (wat mijn bedoeling is)

Qua CPU d8 ik gisteren even dat ik wist dewelke ik wou kopen, maar nu ben ik alweer aan het twijfelen...
Eerst en vooral zou ik eens willen weten of ALLE nieuw verkochte Athlon XP cpu's Thoroughbred B zijn en dus NOOIT een A (ik wou nl max een 2200+ kopen, en de modelen tot en met de 2200+ zijn ooit thoroughbred A geweest.
Of moet ik enorm goed opletten dat ik een B koop?
Ook had ik gelezen dat alle thoroughbred B cores unlocked zijn op een nforce2 mobo (toch op de asus, abit en epox)
Ik vroeg me af of dit al verandert is in de loop der weken (een fix van amd ofzo) en of ik moet opletten om een 'unlockbare' versie te kopen

hoewel ik geen die hard overclocker ben wou ik toch wel een beetje gaan overklokken. Zo d8 ik dat een Thoroughbred B (standaard 133Mhz FSB) toch wel redelijk makkelijk 166Mhz FSB moest halen op een Nforce 2, maar na wat topics door te lezen heb ik gezien dat velen hem zelfs op 200Mhz FSB of meer hebben draaien.
Aangezien ik niet extreem wou gaan overklokken (uit vroegere ervaring blijken sommige onderdelen dan toch wel wat TE snel te slijten) d8 ik eraan ongeveer een FSB van 166 Mhz of iets hoger te proberenen en het voltage (standaard 1.6 volt) zeker niet hoger dan 1.85v ofzo te zetten

Aangezien de meeste topics hier meer bepaald voor de extreme overklokkers zijn (dan kwam de abit het beste uit de bus d8 ik) twijfel ik dan ook nog hard tussen DE 3 mobo's, nl de Asus A7N8X, de Epox 8RDA en de Abit NF7
Ook vroeg ik me nog af wat die Epox 8RDA3+ nu is? (een rev2 van de 8RDA+ misschien?) ik vond er nl niets over op de site van Epox en hij staat ook nog maar 1x in pricewatch?
Verder vroeg ik me ook af of tegenwoordig ALLE nforce2 mobo's al een crush 18D chipset hebben en dus NOOIT meer een crush 18 (zoniet, waar moet ik dan allemaal op letten)
Ik heb al een geluidskaart, 2 NICs en een IDE raid, dus die dingen intresseren me niet zoveel... Het gaat me meer om support, stabiliteit, layout, settings
Momenteel gaat mijn voorkeur uit naar de Asus aangezien dit het enigste moederbord is dat ik hier in de buurt kan gaan ophalen ipv het te moeten laten verzenden, maar als nu blijkt dat de Asus eigelijk toch de mindere is kan ik zeker nog van gedachte veranderen :)

dan mijn grootste twijfel, nl het ram geheugen

aangezien ik mijn cooler al zeker by Mycom in Breda ga halen, en aangezien dat ook 1 van de weinige winkels in die buurt is met een redelijke grote keus van DDR-RAM, d8 ik eraan ineens het RAM ook daar te kopen

http://silverapp1.mycom.n...re/section.do?section=142

dit is de lijst met geheugen die ze daar verkopen, mijn oog viel al direct op de corsair modules...

Na de grote geheugen topic hier op Got te hebben doorlezen en de specificaties van al die Corsair RAM modules te hebben bestudeerd heb ik eigelijk nog steeds geen flauw idee welke ik zou moeten kopen
Ik wou 2x 256MB kopen, minimum PC2700 en wou deze op aggressieve timings kunnen instellen als ze synchroon lopen met mijn FSB (166 of iets meer Mhz dus)

voor 65 euro per 256MB hebben ze er PC2700 (XMS Line 32MX64 XMS) geheugen en PC3200 (Value Line 32MX64 Value Serie)
voor 89 euro per 256MB hebben ze PC3200 (XMS Line 32MX64 XMS) en PC2700 (Low Latency Memory 32MX64 XMS)
en vreemd genoeg hebben ze voor 81.5 euro PC3200 (Low Latency Memory 32MX64 XMS)?!

Nu vind ik persoonlijk 80 euro of meer voor 256MB wat veel, vandaar dat ik vooral twijfel tussen de eerste 2 types, maar als deze niet voldoende zijn voor aggressieve timings bij 166Mhz kan ik de andere ook nog overwegen

Zo, dat was het zo een beetje...
Ik heb erg veel tijd gestoken in het maken van deze topic en vooral in het opzoekwerk, ik hoop dan ook dat jullie mij kunnen verderhelpen met mijn twijfels en vragen...

bij voorbaat dank

Maarten

btw: mocht er iets mis zijn met mijn post (verkeerde vraag gesteld ofzo) gelieve hem dan niet onmiddellijk te sluiten en ff te replyen wat er mis mee is,
dan pas ik het gewoon ff aan en is al mijn moeite toch niet voor niets geweest :p)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Eigenlijk zeg je het al in je eerste post: twijfels door information overflow. Je hele topic straalt het uit omdat dit allemaal zaken zijn die al uit den treure behandeld zijn en, in menig topic, worden. Je stuurt eigenlijk aan op een bevestiging of liever nog dat men je precies vertelt wat je moet nemen. FYI: zo werkt het helaas niet.
Neem een nForce2 bord, prik er PC2700 geheugen in als je € 80,- teveel vind worden en prop er ook een XP in, spul is tegenwoordig toch allemaal van de laatste stepping. Simpel :P

Ik laat 'm nog open om je een weerwoord te geven :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Mastakilla
ik heb ondertussen niet stilgezeten (ben nu al enkele dagen aan het lezen)

en heb ontdekt dat zeker alles nog niet de laatste stepping is (en zou hier dan ook wat meer duidelijkheid over willen)
zo vond ik op de site van een winkel waar ze de Abit NF7 verkochten dat de oude revisie en de nieuwe revisie te koop waren (de nieuwe versie ook best wel wat duurder)
over de asus die ik waarschijnlijk wou gaan kopen kan ik nergens iets over revisies vinden als ik die in een winkel opzoek (dit terwijl de revisie toch net iets HEEEL belangrijk is?)
vandaar mijn toch niet zo nutteloze vraag, of ik moet opletten op de revisie als ik een mobo koop

Of bedoelde je met stepping dat tegenwoordig alle Thoroughbred B zijn en niet meer A? (dat zou dan toch al 1 probleem minder zijn :) )

Ook heb ik nog nergens kunnen terugvinden of alle nieuwe Thoroughbred B CPU's tegenwoordig (nog steeds) altijd unlocked zijn op een nforce 2 mobo

Ook zeg je dat ik PC2700 geheugen moet kopen als ik 80 euro teveel vind, maar dat is nu net het probleem: PC2700 geheugen kost 40 tot 90 euro en ik heb geen flauw idee hoe groot het verschil nu is tussen corsair PC2700 geheugen van 65 euro en die van 89 euro?

Wat je zegt over dat ik graag bevestiging hoor, kan ik zeker niet ontkennen
Voor mij (student) is dit nl geen goedkope upgrade en ik wil liefst zeker weten dat ik de goeie dingen koop vooraleer ik ze koop
Ik weet dat veel vergelijkbaars al in andere topics is besproken, maar ik geprobeert enkel dingen te vragen die nog nergens duidelijk en concreet beantwoord waren
Ook is het verwarrend om te weten welke revisie op DIT moment aan te raden is, aangezien velen van die topics al maanden gestart zijn

vandaar dat ik hoop dat je het topic nog open wil laten zodat anderen hun meningen en tips ook hier kunnen uiten, en zo mij wat meer duidelijkheid kunnen geven in deze grote hoop informatie

[ Voor 5% gewijzigd door Mastakilla op 19-04-2003 18:05 ]

Verwijderd

Ik heb net ook een upgrade gedaan en het bevalt me echt uitstekend!

Ik ben niet echt een ervaren overclocker, maar heb de afgelopen 3 weken elke dag een aantal topics doorgelezen, te weten:
[rml][ OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 6)[/rml]
Het grote Abit NF7 S Topic
-=Het grote EPoX 8RD/G/DA3(+) topic Deel 4=-

Aan de hand van deze topics (dus heeeeeeel wat posts te hebben gelezen) heb ik mezelf het volgende cadeau gedaan:

AMD XP2100+ (b core)
ABIT NF7 revisie 2.0
Samsung 2x 256MB PC2700 (volgens een review best goed en niet duur)

Als je zeker wilt zijn dat je een Thouroughbred-B core krijgt, dan moet je er om vragen bij de winkel. Zelfde verhaal met de ABIT moederbord, vraag om een revisie 2.0. Hebben ze die niet, dan gaat het over.

[reclame mode] Ik heb het bij Gistron gekocht [/reclame mode] :)

Succes

Verwijderd

na weer een dag lezen heb ik [OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 6) nu ook helemaal doorgelezen en zo heb ik weet wat dingen te weten gekomen

zo blijken niet alle t-breds tegenwoordig t-bred B te zijn, de 2000+ zou zo nog zeer vaak een t-bred A zijn
vandaar dat ik nog steeds zeer graag zou weten hoe je het verschil kan zien tussen een t-bred A en een t-bred B

ook weet ik nog steeds niet zeker of de t-bred B automatisch alle multipliers unlocked heeft op een nforce2 rev2 mobo (asus of abit) (ik bedoel dus zowel de multipliers onder 12.5 als boven 12.5 zonder het modden van cpu of mobo)

na al heel wat over de nforce2 gelezen te hebben is het voor mij al zeer duidelijk dat ik een rev2 mobo moet vinden, maar dewelke ben ik toch nog helemaal niet uit geraakt eigelijk
ik vraag me dan ook af of er al een review is gemaakt waarin zowel de rev2 van asus als epox als abit getest wordt (tot nu toe heb ik enkel vergelijkende reviews van een rev2 mobo gevonden tussen andere rev1.x mobos :( )
kan ook niemand me zeggen wat die Epox 8RDA3+ nu is? (een rev2 8RDA+ veronderstelde ik tot nu toe?)

hoewel ik al grote delen van de grote DDR topic heb gelezen ben ik er tot nu toe weinig wijzer uit geworden, ik ga em straks nog eens helemaal proberen te doorlopen en hoop dan iets meer te weten
maar als iemand tips heeft over de concrete modules die ik hierboven besprak zijn die natuurlijk ook nog altijd welkom!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Wat wil je nu precies dan? Ik bedoel, er staan bakken vol info in die topics, daar moet je makkelijk mee uit de voeten kunnen. En als je zeker wilt weten dat je de laatste stepping krijgt, bel en/of mail dan de shop eerst, simpel.
Dat je niks wijzer bent geworden uit dat geheugen topic is, en ik zeg het à bout portant, jouw probleem; ook daar staat genoeg info. Ik krijg eerlijk gezegd een beetje het idee dat je van ons verlangt dat we je bij het handje gaan nemen met je aankopen. Aankopen die jou het beste overclock resultaat moeten garanderen tegen minimum prijs en dat terwijl er honderden tweakers hier rondlopen die dat al uitgevogeld hebben (mede dankzij de vele topics, niet omdat eenieder maar een eigen topic is gestart wát ze moeten nemen!) Als jij het zelf niet kan uitvogelen en voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten moet je denk ik maar gewoon voor default settings gaan. Eerlijk gezegd erger ik me een beetje aan dit topic, maar dat heb je nu vast wel door.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Barazinbar
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 13:36
Ik begrijp dat je graag eerst 100% geinformeerd wil zijn voordat je iets aanschaft, maar je kunt het ook overdrijven.
Als je gewoon naar een fatsoenlijke PC-shop gaat en een 8RDA+ koopt met 2x 256MB samsung of infineon (of wat voor A-merk dan ook) DDR 333/400 en een 1800+ dan komt het zeker wel goed.
Het verschil tussen A- en B-cores is op internet echt te vinden en dat moet je in de winkel even controleren. Alle B-cores zijn standaard unlocked.
suc6 !

Failure is nothing compared to regret

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
zal wel vaker gezecht worden een tweaker dient een eigen menig te kunnen vormen door het lezen van reviews. doe dat. kijk het got door voor eventuele veel voorkomende problemen. zo kan je toch wel je keuze maken.

ik zou de asusa 7n8x pakken heb er zelf goede ervaring mee. ooh ja en 2x 256 pc 2700 aangezien je niet verder wil als 166 mhz anders pc 3200

[ Voor 13% gewijzigd door Kevinp op 20-04-2003 20:42 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Bestel uit een winkel bovenaan de pricewatch een XP1700+ Dit is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een B-core. Zoals je wel gelezen zult hebben in de topics zijn die ERG goed (zie ook sig) en deze zijn lekker goedkoop.
Abit/Asus/Epox is een persoonlijke keus. Kijk naar de prijs, de features, wat trekt je het meest. Het zijn alle 3 goede moederborden. Maar hebben alle 3 andere kleine voordeeltjes ten opzichte van elkaar.
Geheugen: als je 166 MHz FSB wilt draaien, koop gewoon PC2700. Wil je harder, koop PC3200 of lees het DDR gehuegen topic door, en kom erachter dat Twinmos/Winbond en infineon PC2700 modules van 256 MB ook goed presteren, echter garantie dat een module sneller gaat als waar hij voor verkocht wordt heb je nooit.

Geen inspiratie

• SmauG
  • Laatst online: 11-01-2022
Als je het corsair geheugen te duur vind kan ik je aanraden voor de PC3000 HyperX modules van Kingston te gaan... draaien perfecte timings ook op hoge FSB en ze hebben een mooi bvlauwe heatspreader _/-\o_ Pricewatch
zelf heb ik 2x256mb op mn epox plank gedrukt van bovenstaand type.. en ben hierover zeer te spreken. is goed stabiel geheugen en kan bestwel wat hebben..

Over je mobo kan ik je weinig zeggen... ik weet alleen dat ik sins de aankoop van mn mobo zeer tevreden ben over epox.

Proc... sja :) TbredB's en bartons heh.

Verwijderd

Abbadon, eerlijk gezegd vind ik nix mis mee met dit topic, ik heb uit deze thread toch al een beetje nieuws geleerd wat ik anders op het hele tweakers board in geen 10 jaar had teruggevonden.. mij lijkt het ook hellemaal niet dat Mastakilla gewoon uit lame-igheid vraagjes stelt over wat te kopen maar eerder niet weet wat hij moet kopen omdat het ook allemaal zo wazig is.. ik wist zelf niet eens dat je op de revisie van een mobo moet letten en dat een t-bred B ineens unlocked is enzo..

iig ik blijf naar deze thread kijken oftie geupdate wordt en dan weet ik ook wat kopen..

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 13:10 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Door de bomen het bos niet meer zien, zo heet dat toch ;) FF zien, die vraag over, welk mobo, da's toch echt persoonlijke keus. Er wordt tegenwoordig geen crap meer uitgebracht, en juist als dat gebeurt, dan zal je dat hier @ GoT heus wel kunnen lezen. Er zullen altijd wel issues mee zijn, maar tegenwoordig is hardware best netjes voor mekaar, zelfs voor power-users. Ook wat precies de 8RDA3+ is, ik zou zeggen, check de (internationale) Epox site, daar staat ie vast wel tussen.

Over de proc: Er zullen heus nog wel T-Bred A'tjes verkocht worden, maar dat zijn er niet zoveel meer, zeker omdat de hogere + nummers nu in zwang zijn, dus vanaf 1700+. De A'tjes, of zelfs Palomino's, zullen vooral in boxed versie te krijgen zijn. Om dus nagenoeg zeker te zijn dat je een B koopt, neem een trayversie, + losse koeler. Echt 100% ben je natuurlijk pas als je em zelf selecteert bij de shop of op een site.

Dat geheugen, daar lijkt me die laatste optie PC3200 het beste, vanwege prijs/prestatie verhouding.

En zoals je al zegt in je topicstart, je voorkeur gaat uit naar Asus, waarom dan moeilijk doen en niet gewoon die Asus nemen? Als het echt niet bevalt, kan je em altijd ruilen. Niet zo moeilijk doen hoor ;)

LinkedIn
Instagram

• Aikon
  • Niet online
Ik ga ook upgraden heb zelf voor het volgende gekozen:
A7n8x Deluxe E160
2x 256MB PC3200 Kingston E102
2000+ ~ 2200+ ~E100

Dat geheugen omdat het 400mhz aankan, en ik mijn xp ook op 400mhz wil laten draaien, en omdat mijn toekomstige Barton dat nodig heeft. Maar het is wel lekker goedkoop. Het zal vast niet op erg snelle timings draaien, maar dat scheelt toch maar een paar procent en wel het dubbele in prijs.

Moederbord omdat ik nu een A7V133 heb en die bevalt goed, dus ga ik weer voor Asus, en hij heeft alle functies die ik wil. :)

Ik koop wel rev. 2.0 van het mobo, gewoon ff vragen bij de winkel. Net zoals een goede core voor de CPU, ook gewoon ff vragen bij de winkel.

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
Die Epox 8RDA3+ zal meer dan alleen een revisie zijn want er komt o.a. ook raid op....

over je unlock vraag vond ik dit op het abit forum:
Will this motherboard unlock my CPU?
Technically no, however due to ABIT's "5bit FID" unlocking of the multipliers is not required as you will have access to all the multiplier values in the BIOS vis the SoftMenu III. The results are the same, and no tricky warranty voiding bridge painting required.
Hier staat het om precies te zijn :P

[ Voor 19% gewijzigd door ernst op 21-04-2003 20:50 ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 11:29

lordsnow

I know nothing

Abit staat bekend om de mindere support - is er iets defect, dan duurt op- en terugsturen ongeveer een maand. (Of de winkel moet 'm zelf gelijk omruilen natuurlijk).

Zelf zat ik te wtijfelen tussen een EPoX 8RGA+, 8RDA+, 8RDA3+ (reviews afwachten), en de Abit NF7-S. Lichte voorkeur voor de Abit, vanwege de SATA support en het feit dat er WEL een MCP-T op zit, en ondanks de slechte support.

Verder een Athlon XP 1700+ T'bred B er op, en overclocken - 200FSB hopelijk, en mp 10,5 of zo. Geheugen 2x 256MB PC3200 TwinMOS/WinBond.

Ik heb ook een PC met Asus A7N8X mobo in elkaar gezet, met AXP 2000+ Palomino, en 2x 256MB PC2700 Samsung. Loopt ook als een trein.

Je doet te moeilijk denk ik.. alle door jou genoemde moederbordjes zijn gewoon goed. features intereseren jou toch niet. En de revisies van mobo en CPU etc kan je gewoon opvragen in de winkel.

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
lordsnow schreef op 21 April 2003 @ 21:12:
Abit staat bekend om de mindere support - is er iets defect, dan duurt op- en terugsturen ongeveer een maand. (Of de winkel moet 'm zelf gelijk omruilen natuurlijk).

Zelf zat ik te wtijfelen tussen een EPoX 8RGA+, 8RDA+, 8RDA3+ (reviews afwachten), en de Abit NF7-S. Lichte voorkeur voor de Abit, vanwege de SATA support en het feit dat er WEL een MCP-T op zit, en ondanks de slechte support.

Verder een Athlon XP 1700+ T'bred B er op, en overclocken - 200FSB hopelijk, en mp 10,5 of zo. Geheugen 2x 256MB PC3200 TwinMOS/WinBond.

Ik heb ook een PC met Asus A7N8X mobo in elkaar gezet, met AXP 2000+ Palomino, en 2x 256MB PC2700 Samsung. Loopt ook als een trein.

Je doet te moeilijk denk ik.. alle door jou genoemde moederbordjes zijn gewoon goed. features intereseren jou toch niet. En de revisies van mobo en CPU etc kan je gewoon opvragen in de winkel.
Errr jij wil je verhalen over de slechte support ook wel erg graag kwijt heh :P Maar helaas heb je wel gelijk.
Anyway, wat ik niet snap is dat je eerst tussen verschillende Die hard OC boards twijfelt om vervolgens een feature plank te kopen :?
Verder snap ik je verhaal over het feit dat er op de NF7-S wel een MCP-T zit niet helemaal want die zit op de 8RDA+ ook 8)7 en je keuze voor een XP 2000+ is me ook niet helemaal duidelijk als je eerst naar OC planken kijkt en een ASUS koopt die behalve een stapel features ook nog wel een eindje kan OC'en...

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

ik heb nu een asus a7n8x deluxe, ERRUG stabiel, rijk aan overklok functies
mijn amd xp 2000+ thoroghbred-b stabiel op 12x166 @ 1,725 volt
2x 256 samsungs op aggresief (166 fsb)

maar goed, asus is wel een beetje duur, maar zeker wel goed!

ik vind de onboard soundstorm niet zo verbluffend

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Mijn keus op dit moment is de Abit NF7-S revisie 2 (omdat hij stuk goedkoper is dan Asus), een Barton 2500+ (ook helemaal niet duur) en qua geheugen Corsair XMS PC3000 of PC3200 (Twinmos met winbond chips zijn namelijk bijna nergens te krijgen en Infineon PC2700 trekken het toch denk ik net niet als je met je fsb richting 220 wilt...). Dat Corsair is dan wel een stukje duurder maar dan heb je wel wat.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:07
Als je dan toch voor Nforce 2 wilt gaan dan moet je toch wel 2 reepjes PC2700 geheugen kopen en een XP met 166MHz FSB. Zo kan je dual channel activeren en dat is dan toch wel mooi meegenomen.

• Mastakilla
bedankt voor alle replies

intussen weet ik hoe ik het verschil tussen een t-bred A en B kan zien

0.13 micron 1700+ Thoroughbred B Athlon XP
AXDA1700DUT3C 9361333260383 JIUHB0302XPCW 1999 AMD

in het stukje JIUHB bepaalt die B dat het een t-bred B is (anders zou er een A gestaan hebben)

Ik ga nu waarschijnlijk een 2100+ kopen, en een goeie core eruit kiezen (deze link kicked azz hiervoor: http://lowyat.isentral.com/guides/athlonxp/)

thx ernst om het unlock dilemma op te lossen :)

Ook vond ik het wel leuk om te weten dat abit lang over hun RMA doet
Ik wou intussen gewoon de eerste rev2 abit of asus kopen die ik tegen kwam (aangezien het verschil tussen de basi versies idd miniem is)

als iemand nog kan zeggen hoe et dan zit met de termijn van rma zit bij epox en asus is dat ook altijd welkom

Het geheugen ben ik wel nog steeds niet uit
Ik wou bij Mycom Corsair geheugen kopen aangezien dit 1 van de weinige winkels in de omtrek van breda - bergen-op-zoom - roosendaal is die fatsounlijk merk geheugen verkoopt (als iemand er nog anderen in die omtrek weet...)

Het lastige is dat het PC3200 valueram van corsair goedkoper is dan het gewone PC2700 geheugen van corsair

hierdoor heb ik geen flauw idee welk geheugen nu de hoogste snelheid haalt bij aggressieve timings (ik vind ook nergens reviews van het corsair valueram)
zou het PC3200 valueram van corsair gemaakt zijn om cas2 te halen bij 400mhz?

dit zijn de types geheugen waarover ik het heb:

Prijs: 59 euro
Merk Corsair
Type 256 MB
Soort DDR SDRAM
Formaat 184 pins
Voltage -
Toegangstijd 5 ns
Aantal bits 64 Bits
FSB 400 MHz
ECC non-ECC
Uitvoering Value Line 32MX64 Value Serie

Prijs: 69 euro
Merk Corsair
Type 256 MB
Soort DDR SDRAM
Formaat 184 pins
Voltage -
Toegangstijd 6 ns
Aantal bits 64 Bits
FSB 333 MHz
ECC non-ECC
Uitvoering XMS Line 32MX64 XMS

(bij nader inzien denk ik nl dat het beter is ineens geheugen te kopen dat 400Mhz aankan bij aggressieve timings (voor de barton in de toekomst en als het overklokken misschien wat te goed lukt :p)

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

waar vind je die toegangstijden van het geheugen?
ik wil weleens weten hoeveel ns mijn twinx reepjes nou zijn.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Beetje offtopic kick :). Als je wil weten hoeveel ns je reepjes zijn, kijk op de chips. Als je daar niet meteen veel wijzer van word, ram de code die op de chips staat in google, dan moet je er wel uitkomen.

Daar hoef je echt geen 3 maanden oud topic voor te kicken ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.