Toon posts:

Trust - alleen rechter box werkt

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds enkele weken functioneerd alleen mijn rechterbox nog maar. Het is ongeveer rond de tijd gekomen dat ik Win98 eraf geknikkerd heb en mijn schijf geformatterd heb om Win2000 erop te zetten. Het probleem is bij mijn pc-speakerset als ook bij mijn stereo die op de PC zit aangesloten. Het is Trust Sound Expert Digital 4D.

Ik heb al gekeken naar de geluidsinstellingen. Die staan op 2 speakers voor het toetsenbord. Ik heb de kaart ook al een keer eruit er erin gedaan om te kijken of er daar iets los zat. De kabels zijn getest op m'n laptop en daar funtioneren ze wel goed.

Heb ik nog iets over het hoofd gezien of is de kaart gewoon kapot? Hij is pas 2 jaar oud...

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nog vergeten ben te vermelden is dat ik muziek luister met Winamp 3.0.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-03 20:45
ff 1 ding: als je wat wil veranderen aan je begin post, gebruik dan de edit knop wil je?
en dan een paar dingen voor de duidelijkheid

wat voor geluidskaart heb je?
wat voor boxjes zijn het? welke doen het nog wel en wat bedoel jij met hij functioneert niet meer?

de rest van je spex, want alleen win2k hebbe we niezoveel aan

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses. Ben hier pas sinds kort.

Geluidskaart is trust Sound Expert Digital 4D. Onlangs nog de drivers van internet geplukt.
Boxen zijn MS 691 multi-media stereo speaker systeem. Ik gebruik ook mijn stereo, zoals ik eerder vermeldde. Die zit aangesloten op mijn geluidskaart.

De rechter box doet het nog wel, zowel bij de pc-boxjes als bij de stereo. Overigens doen beide boxen het prima als ik andere geluidsbronnen gebruik. Bv een discman.

OS is Win 2000, 5.00.2195, service pack 3.
PC: Pentium 3; 320 mb RAM; ....
Ik gebruik dus Winamp 3.0 compleet

Er komt uit de linker box gewoon helemaal geen geluid uit.

Wat wil je nog meer weten?
Het vreemde is dat is al 2 jaar gebruik maak van deze constructie. En nog nooit een probleem gehad. En nu verander is mijn OS en heb ik voor het gemak een nieuwe versie van Winamp gedownload en krijg ik alleen nog maar geluid uit de rechterbox.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:33

JWO

ehh staat je balance goed ? ;)

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Gebeurt dit bij het afspelen van mp3's of alleen met audio cd's op je PC?
Heb je de balans goed ingesteld in winamp? (of in je audioinstellingn)
Heb je winamp 2.91 geprobeerd (ook te downloaden van winamp.com)

[ Voor 4% gewijzigd door schaduw op 19-04-2003 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
De balance staat precies in het midden.
Als ik de soundcheck uitvoer van Trust dan merk je heel duidelijk dat ie geluid begint te geven als ie bijna bij het midden is. Het gehele rechter deel geeft ie geluid. Als ie vervolgens vanuit het midden naar links gaat sterft het geluid vrij snel weg.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem doet zich voor bij zowel het afspelen van mp3 via winamp als een audio cd via de cd-speler van Windows.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:33

JWO

ehh test em es in een pc met een ander OS, als ie ut daar ook nie doet lijkt de kaart mij defect..

of je aansluitingen zijn gaar ..
Pagina: 1