Toon posts:

FreeBSD niet combineerbaar ?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik meen gelezen te hebben op de site van freeBSD dat je het OS moet installeren op een dedicated hard drive, en dan wel in de eerste partitie (dat is nu niet echt het probleem). Wil dit zeggen dat je niet op dezelfde Harde Schijf én FreeBSD en nog een ander platform kan draaien ?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:18
Dat kan wel degelijk prima hoor :).

Verwijderd

Topicstarter
heb je er ervaring mee ? En is je harde schijf ook niet gewist na de installatie, daar waarschuwden ze me namelijk ook voor.

Verwijderd

het kan prima, ik heb het hier een tijd gebruikt. Je moet wel goed opletten met wat je doet en hoe je het instelt, maar het is allemaal best te doen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:18
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 16:23:
heb je er ervaring mee ? En is je harde schijf ook niet gewist na de installatie, daar waarschuwden ze me namelijk ook voor.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet wel dat het kan. Je kan gewoon een deel van de harde schijf snoepen en daar de volumes in maken. Ik meen ook iets gelezen te hebben over dat aan het begin een aantal sectoren van FreeBSD moeten zijn oid, maar geloof dat dit in de praktijk niet zo'n probleem oplevert.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Hier is toch echt wel het een en ander over te vinden op het internet, zoals bijvoorbeeld dit stuk uit het FreeBSD handbook. Hier in NOS wordt verwacht dat je eerst zelf zoekt en probeert voor je een topic opent.

Om je vraag te beantwoorden: ja, FreeBSD is best naast andere OSsen op dezelfde HD te installeren. Merk op dat FreeBSD (net als de andere BSDs iirc) partities nog kan onderverdelen in slices, dat kan enigszins verwarrend zijn voor beginners.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.