[XP]Wel shares zien, niet pingen ?

Pagina: 1
Acties:

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:31

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Ik zit met een heel raar probleem.
Ik zit hier met 2 PC's, beide XP, die via een HUB met elkaar verbonden zijn.

Beide zitten in de 192.168.100.x range en op hetzelfde subnet.
Vanaf PC 1 kan ik wel de shares van PC 2 zien maar onderling kunnen ze elkaar niet pingen. Vanaf PC 2 kan ik de shares van PC 1 niet zien.

Op beide PC's staat de XP firewall uit. Op PC 1 is wel Zone Alarm geinstalleerd maar draait niet. Ik krijg hem alleen niet geuninstalled omdat hij een service niet kan stoppen. Maarja, hij staat niet tussen de processes dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb al andere kabels geprobeerd, andere hubpoorten gebruikt, andere PCI sloten voor de NIC's, helpt allemaal niks.

Ik heb ook Sygate draaien voor internet sharing (wat dus niet werkt nu) maar dit heeft voor de rest niks met firewalls te maken toch?

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Toch zou het wel eens heel goed aan Zonealarm kunnen liggen hoor. Als daar een en ander een beetje half blijft zitten, kun je zulke problemen wel krijgen. Heb zelf eens een keer gehad, dat het leek, dat Zonealarm helemaal netjes uninstalled was, maar ik had helemaal niks geen netwerkverbinding meer.

Wat bij mij werkte, was Zonealarm weer opnieuw installeren en daarna weer deinstalleren. Misschien is dat een optie voor je.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Ben bang dat er toch iets fout gaat met de ICMP packets, of het waren gecachede shares. Heb je de PC's al eerder aan elkaar gehangen?

You can't have everything. Where would you put it?