Radeon 9500 TVout Svideo: zwart/wit, comp: Kleur

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kep de faq uitgebreid doorgenomen en ook oude topics met de search door gespit. Geen slotje aub !

Kep t volgende probleem.
Oude kaart Geforce 2TI Svideo naar scart converter perfect kleuren beeld.
Nieuwe kaart Radeon 9500 64MB Svideo naar scart converter zwart wit beeld.
Gebruik ik de gele tulp stekker (composite) dan heb ik wel kleur.
T liefst wil ik Svideo gebruiken vanwege de beter kwaliteit en ik heb daarvan al een goede lange kabel.

Faq:
Check het tv-out signaal : moet op PAL staan in plaats van NTSC
Staat netjes op Pal B. Andere instellingen maken verder niets uit.

Gebruik het juiste videokanaal
Dat gebruik ik. Geforce werkt ook perfect op dit kanaal.

Gebruik de composite aansluiting (gele ingang)
Dan heb ik idd kleur. Maar waarom werkt Svideo niet terwijl die het met mijn geforce wel deed ?

Weet je zeker dat je de juiste kabel gebruikt ?
Jep. Werkt bij geforce prima. Kep ook de Svideo kabel die bij de radeon werd meegeleverd geprobeerd. Ook dan zwart wit.

Zorg dat je verzadiging (saturation) goedstaat
Die staat goed. Wanneer Composite kabel gebruik is t kleur.

Werk niet via een SCART-blok
Waarom niet ? Geforce werkt wel via dit blok...

Voor de duidelijkheid. Ik gebruik dus dezelfde tv, scart conver, kabel als die ik gebruikte met de geforce. Na mijn idee zou t dus gewoon moeten werken.

Of kan een radeon gewoon geen kleuren beeld weergeven via Svideo ? Lijkt me sterk... anders zouden ze er geen Svideo kabel bij leveren.
Kep ook verschillende drivers geprobeerd. Ik draai windoos XP.
Bij mijn geforce moest ik altijd Svideo handmatig selecteren om kleuren beeld te krijgen. Als ie op auto staat of op composite kreeg ik zwart wit beeld. Bij de radeon kan ik naar mijn weten nergens deze keuze maken.

Kan iemand mij helpen ?

[ Voor 9% gewijzigd door jhead22 op 19-04-2003 15:29 ]

Verwijderd

Weet je wel zeker dat je tv wel s-video signaal aan kan ? Ik vermoed dat bij die andere kaart de kabel het signaal omzette naar composite signaal en dat via die SCART transporteerde....

• jhead22
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 15:38:
Weet je wel zeker dat je tv wel s-video signaal aan kan ? Ik vermoed dat bij die andere kaart de kabel het signaal omzette naar composite signaal en dat via die SCART transporteerde....
Thx voor de info !
Kep helaas geen boekje meer van de tv (D-Vision FS 2160 ST). Op inet kan ik er ook weinig over vinden...

Wat vreemd dat die geforce gewoon een composite singaal over de Svideo kabel weet te sturen. Je zou toch verwachten dat als je zo'n aansluiting hebt dat er ook het juiste singaal uit zou komen.. Maarjah.. t zou maar zo kunnen.

De tv heeft geen directe aansluitingen voor Svideo of composite. T moet dus echt via de scart converter.

Ik gaat t inet nog ffies afstruinen naar info over de tv. Thx voor de info en denk dat ik binnenkort maar eens een Composite kabel ga aanschaffen.

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:38
/ offtopic/

Ik ga ook die kaart kopen met 64 mb, wat zijn je 3dmark scores in 2001 en 03?

Stop chasing the dream, you're already living it

Verwijderd

Qosmic : 3mark scores kun je vinden via de links in de FAQ.

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:24

Q-bone

Dusss...

dacht iets van 11000 ;)

bla?

• jhead22
  • Niet online
Qosmic schreef op 19 April 2003 @ 20:18:
/ offtopic/

Ik ga ook die kaart kopen met 64 mb, wat zijn je 3dmark scores in 2001 en 03?
Kep kaart overgeklokt naar core 300 / mem 300.
Haal nu 11000 punten in 3dmark 2001SE B330.
Beeld is veel scherper dan mijn oude geforce 2ti. Zowel in 2d als in 3D.
Kep t kaartje ook al op 310/330 gehad. Maar heb t verder nog niets getest ofzo.

Score in 3Dmark 2003 is: 2500 punten ongeveer.
Enigste minpuntje wat ik ondekt heb. De catalist 3.2 drivers zuigen. Zodra ik die installeer loopt CS vast als ik terug ga naar het menu. Maar dat schijnt een bekend probleem te zijn bij alle kaarten met 3.2 drivers.
Kep nu 3.1 geinstalleerd en draaid perfectos !

Ik draai CS met opengl, 4x anti aliasing, 16x anisotropische filtering, 1024x768 100Hz, constand 99 FPS >:)

Kep ook direct heatsinkjes op t geheugen geplakt >:)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=96557

Achterop de kaart zitten trouwens 2 hele kleine chippies met een rood metalen plaatje erop. Deze wordt erg warm. Ook daar heb ik een heatsink opgeplakt en hij wordt nu nog maar een beetje warm.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=96559

[ Voor 21% gewijzigd door jhead22 op 20-04-2003 16:34 ]

Verwijderd

dit gaat offtopic; 3dmark stuff kun je hier kwijt Post hier je 3D Mark 2001 / 03 scores - deel 2
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.