Kep de faq uitgebreid doorgenomen en ook oude topics met de search door gespit. Geen slotje aub !
Kep t volgende probleem.
Oude kaart Geforce 2TI Svideo naar scart converter perfect kleuren beeld.
Nieuwe kaart Radeon 9500 64MB Svideo naar scart converter zwart wit beeld.
Gebruik ik de gele tulp stekker (composite) dan heb ik wel kleur.
T liefst wil ik Svideo gebruiken vanwege de beter kwaliteit en ik heb daarvan al een goede lange kabel.
Faq:
Check het tv-out signaal : moet op PAL staan in plaats van NTSC
Staat netjes op Pal B. Andere instellingen maken verder niets uit.
Gebruik het juiste videokanaal
Dat gebruik ik. Geforce werkt ook perfect op dit kanaal.
Gebruik de composite aansluiting (gele ingang)
Dan heb ik idd kleur. Maar waarom werkt Svideo niet terwijl die het met mijn geforce wel deed ?
Weet je zeker dat je de juiste kabel gebruikt ?
Jep. Werkt bij geforce prima. Kep ook de Svideo kabel die bij de radeon werd meegeleverd geprobeerd. Ook dan zwart wit.
Zorg dat je verzadiging (saturation) goedstaat
Die staat goed. Wanneer Composite kabel gebruik is t kleur.
Werk niet via een SCART-blok
Waarom niet ? Geforce werkt wel via dit blok...
Voor de duidelijkheid. Ik gebruik dus dezelfde tv, scart conver, kabel als die ik gebruikte met de geforce. Na mijn idee zou t dus gewoon moeten werken.
Of kan een radeon gewoon geen kleuren beeld weergeven via Svideo ? Lijkt me sterk... anders zouden ze er geen Svideo kabel bij leveren.
Kep ook verschillende drivers geprobeerd. Ik draai windoos XP.
Bij mijn geforce moest ik altijd Svideo handmatig selecteren om kleuren beeld te krijgen. Als ie op auto staat of op composite kreeg ik zwart wit beeld. Bij de radeon kan ik naar mijn weten nergens deze keuze maken.
Kan iemand mij helpen ?
Kep t volgende probleem.
Oude kaart Geforce 2TI Svideo naar scart converter perfect kleuren beeld.
Nieuwe kaart Radeon 9500 64MB Svideo naar scart converter zwart wit beeld.
Gebruik ik de gele tulp stekker (composite) dan heb ik wel kleur.
T liefst wil ik Svideo gebruiken vanwege de beter kwaliteit en ik heb daarvan al een goede lange kabel.
Faq:
Check het tv-out signaal : moet op PAL staan in plaats van NTSC
Staat netjes op Pal B. Andere instellingen maken verder niets uit.
Gebruik het juiste videokanaal
Dat gebruik ik. Geforce werkt ook perfect op dit kanaal.
Gebruik de composite aansluiting (gele ingang)
Dan heb ik idd kleur. Maar waarom werkt Svideo niet terwijl die het met mijn geforce wel deed ?
Weet je zeker dat je de juiste kabel gebruikt ?
Jep. Werkt bij geforce prima. Kep ook de Svideo kabel die bij de radeon werd meegeleverd geprobeerd. Ook dan zwart wit.
Zorg dat je verzadiging (saturation) goedstaat
Die staat goed. Wanneer Composite kabel gebruik is t kleur.
Werk niet via een SCART-blok
Waarom niet ? Geforce werkt wel via dit blok...
Voor de duidelijkheid. Ik gebruik dus dezelfde tv, scart conver, kabel als die ik gebruikte met de geforce. Na mijn idee zou t dus gewoon moeten werken.
Of kan een radeon gewoon geen kleuren beeld weergeven via Svideo ? Lijkt me sterk... anders zouden ze er geen Svideo kabel bij leveren.
Kep ook verschillende drivers geprobeerd. Ik draai windoos XP.
Bij mijn geforce moest ik altijd Svideo handmatig selecteren om kleuren beeld te krijgen. Als ie op auto staat of op composite kreeg ik zwart wit beeld. Bij de radeon kan ik naar mijn weten nergens deze keuze maken.
Kan iemand mij helpen ?
[ Voor 9% gewijzigd door jhead22 op 19-04-2003 15:29 ]